پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۵۹
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه،کمپانی تریلیون دلاری اپل، وقت و هزینه زیادی را صرف تحقیق و توسعه می‌کند. این کمپانی به‌طور دائم در حال ثبت اختراعاتی است که برخی از آن‌ها ممکن است هرگز به محصول تبدیل نشوند.

زمانی که اپل از استاندارد شارژ مگ سیف خود برای آیفون رونمایی کرد، در صدد تولید یک داک شارژر هم بود تا با اتصال به آیفون، شارژ کردن آن را تسهیل کند.

اپل هرگز به‌طور رسمی این دستگاه را روانه بازار نکرد. با این وجود، نمونه‌های اولیه آن به‌طریقی در اختیار برخی کلکسیونرها و علاقمندان تکنولوژی قرار گرفتند.

۳ محصول اپل که هرگز به دست کاربرانش نرسید!

یکی از کاربرانی که توانسته بود به این نمونه اولیه دسترسی پیدا کند، آن را یک داک آلومینیومی خوش‌ساخت به همراه یک گیره مگ سیف منعطف توصیف کرده بود.

این شارژر همچنین به درگاه USB-C هم مجهز بود که امکان اتصال آن به دیگر شارژرها را نیز فراهم می‌نمود.
۳ محصول اپل که هرگز به دست کاربرانش نرسید!

علاوه بر این، کاربر مورد بحث، با اتصال این شارژر به یک مک توانست نام در نظر گرفته شده برای آن را نیز مشاهده کند: Apple Magic Charger!

لازم به ذکر است که این شارژر اپل هرگز رنگ عرضه به بازار را به خود ندیده و حتی در اسناد اپل نیز مورد اشاره قرار نگرفته است. با این وجود غول کوپرتینویی شارژری مشابه با آن، تحت نام MagSafe Duo را روانه بازار کرده که شارژری دوقلو برای آیفون و اپل واچ به شمار رفته و می‌توان از طریق آن به‌طور همزمان به شارژ این دو دستگاه پرداخت.

البته باید این نکته را در نظر داشت که MagSafe Duo زمانی که به آداپتورهای 20 واتی وصل شود، حداکثر توان 11 وات را ارائه می‌دهد و در صورتی که به آداپتورهای 27 واتی متصل شود، توان خروجی حداکثر 14 واتی خواهد داشت.

این در حالی‌ست که شارژرهای مگ سیف معمولی حتی با آداپتورهای معمولی نیز توان خروجی ۱۵ واتی دارند و گزینه‌ای سریعتر و خوش‌قیمت‌تر برای شارژ آیفون یا اپل واچ به شمار می‌روند.

ایر پاور

بر خلاف مجیک شارژر، ایر پاور به‌طور رسمی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ توسط اپل رونمایی شد!

در آن زمان اپل امیدوار بود که بتواند چالش‌های سر راه ساخت این دستگاه پیچیده را حل کرده و آن را در نهایت روانه بازار کند. با این وجود پس از گذشت چند سال، پروژه AirPower تماما کنسل شد!

این دستگاه در حقیقت یک پد شارژ بیسیم Qi بود که می‌توانست اپل واچ، آیفون و ایرپادهای اپل را پشتیبانی کند. بنابراین ایده اصلی پشت این شارژر آن بود که بتوان با استفاده از یک شارژر، تمامی گجت‌های همراه اپل را شارژ کرد.

۳ محصول اپل که هرگز به دست کاربرانش نرسید!

در ابتدا این کمپانی آمریکایی ادعا کرد که کاربران می‌توانند هریک از سه دستگاه خود را در هر نقطه‌ای از سطح شارژ که مایلند قرار دهند. برای رسیدن به این منظور، کوپرتینویی‌ها نیازمند استفاده از سیم پیچ‌های متعدد در نقاط مختلف پد شارژ بودند؛ به‌طوری که امکان شارژ بیسیم در تمام سطح آن فراهم باشد.

با این وجود، پس از گذشت چند سال از رونمایی اولیه، ایر پاور نتوانست با استانداردهای بالای اپل تطبیق پیدا کند و در نتیجه از چرخه تولید خارج شد.

غول کوپرتینویی البته به دلیل خطرات امنیتی احتمالی این شارژر، تولید آن را متوقف کرد و در ماه مارس سال ۲۰۱۹ به‌طور رسمی از کنسل شدن آن خبر داد.

البته اپل هرگز این دستگاه را به‌طور عمده به کاربران نفروخت. با این حال برخی از علاقمندان توانستند مدل‌های اولیه این دستگاه را تصاحب کرده و به ایده‌ای کلی در خصوص عملکرد آن برسند.

۳ محصول اپل که هرگز به دست کاربرانش نرسید!

البته با وجود این که اپل رسما تایید کرده پروژه AirPower از چرخه توسعه و تحقیق خارج شده، تسلا سیستم مشابهی را رونمایی کرده است.

این پد شارژ تسلا دقیقا همان کاری را می‌کند که ایر پاور قرار بود انجام دهد! بنابراین می‌توان سه دستگاه مختلف را به‌طور همزمان توسط این شارژر بیسیم با توان ۱۵ وات شارژ کرد.

البته توسعه این شارژر بیسیم تسلا کاملا مجزا از ایر پاور انجام می‌شد. با این حال، تمامی قابلیت‌های اختصاصی که مد نظر اپل بود، توسط این پلتفرم تسلا به کاربران ارائه می‌شود.

آیپد با دو پورت مجزا

آخرین محصول اپل که هرگز به بازار عرضه نشد، کمی ناشناخته‌تر از دو دستگاه دیگر به شمار رفته و ایده پشت آن، بعدها به صورتی دیگر در سایر محصولات اپل به کار گرفته شد.

در سال ۲۰۲۱، یک کلکسیونر حوزه تکنولوژی از در اختیار داشتن یک آیپد نسل اول با دو پورت دقیقا مشابه خبر داد که امکان اتصال دو اکسسوری را به‌طور همزمان به آن می‌داد.

با مشاهده ظاهر این آیپد، به نظر می‌رسد که اپل برنامه گسترده‌ای برای استفاده از آن داشته. یکی از این پورت‌ها در وسط دستگاه قرار می‌گیرد؛ در حالی که دیگری در قسمت پایین و سمت چپ واقع شده است.

این چینش پورت‌ها باعث می‌شود که دستگاه بتواند هم از طریق درگاه وسطی به شارژر متصل شود و هم از اکسسوری‌هایی مثل کیبورد، داک یا سایر اکسسوری‌ها بهره ببرد.

۳ محصول اپل که هرگز به دست کاربرانش نرسید!

در آن زمان اپل تصمیم داشت کاربران را به استفاده از آیپد به‌صورت افقی ترغیب کند. طبیعتا این دو پورت قابلیت فعالیت همزمان را داشتند.

با وجود این که آیپدهای مجهز به دو پورت هرگز روانه بازار نشدند، اما ایده‌ای که پشت ساخت آن‌ها قرار داشت، بعدها به‌صورت کانکتورهای هوشند به حیات خود ادامه داد.

این ایده هم اکنون در آیپدهای جدید مورد استفاده قرار گرفته و به کاربر امکان می‌دهد که اکسسوری‌های خود را از طریق پین‌های سه‌تایی به آیپد وصل کنند.

البته کانکتورهای سه‌تایی، روش بسیار بهتر و تمیزتری برای استفاده از اکسسوری‌های مختلف به شمار می‌روند؛ چرا که به ظاهر کلی آیپد و تقارن آن لطمه‌ای وارد نمی‌کنند.

در عین حال جالب است که اپل از نخستین نسل آیپد ایده استفاده از اکسسوری‌های مختلف به همراه آن را در ذهن می‌پرورانده است!

 منبع  : گجت نیوز

برچسب ها: اپل
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲