جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

دیباچه –هیلدا حسینی خواه :  ،فردا پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه،  قصه لیگ بیست و دوم به سر می‌رسد و ما می‌مانیم  و مشتی خاطراتی تلخ و شیرین و البته قهرمانی که در هفته آخر موفقیت بزرگ خود را قطعی کرد. حالا این تیم، پرسپولیس است یا سپاهان را پنجشنبه متوجه خواهیم شد. « پایان رافت » پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار دیباچه از این می‌گوید که پرسپولیس در آستانه یک قهرمانی دیگر قرار دارد.

پرسپولیس قهرمان می‌شود، جای حرف هم ندارد / تساوی سپاهان برابر ملوان بدترین مساوی تیم « مورایس بود »

از بازی‌های فردا شروع کنیم، در واقع دیدارهایی که قهرمان لیگ بیست و دوم را مشخص می‌کند.

پرسپولیس الان صدر جدول است. به احتمال فراوان فردا هم قهرمان می‌شود و جای هیچ حرف و حدیثی هم نیست. این تیم در ابتدای فصل مقداری فراز و نشیب داشت اما خوشبختانه موفق شد خودش را پیدا کند و به موقع نسبت به نقاط ضعف و قوتش آگاهی پیدا کند. کادر فنی تا اینجای کار بسیار خوب عمل کرده است. فقط یک امتیاز با سپاهان اختلاف وجود دارد و سرنوشت تکلیف قهرمانی را به هفته آخر کشاند و من فکر می‎کنم قهرمان تیمی نیست به جز پرسپولیس.

با توجه به حساسیت دیدار فردای پرسپولیس و نساجی، فکر میکنید بازیکنان پرسپولیس چه شرایطی خواهند داشت؟

پرسپولیسی‎ها روحیه ‎ای بسیار قوی دارند. آنها خوب فکر می‎کنند و همواره به دور از مسائل حاشیه ای هستند. از لحاظ ذهنی و روحی هم خودشان را صد در صد آماده کرده ‎اند. هم کادر فنی و هم بازیکنان و البته باشگاه تمهیدات لازم را برای دیدار مهم پنجشنبه داشته ‎اند. پرسپولیس در مازندران طرفدار زیاد دارد و برخی بازیکنانِ تیم هم مازندرانی هستند. این دیدار نه تنها بسیار حساس است که بلکه مسابقه بسیار جذابی هم خواهد شد. امیدواریم بعد از یک سال وقفه قهرمانی را جشین بگیریم.

اما سپاهان هم با مس کرمان بازی دارد. هیچ شانسی برای این تیم قائل نیستید؟

فوتبال همیشه غیرقابل پیش‎بینی است و می‎تواند اتفاقات زیادی را متصور شد. ما اگر همه پازل‎ها را به درستی دور هم بچینیم باز هم نمی‎دانیم فردا دقیقا چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. یک بازیکن ممکن است همان پنج دقیقه اول مصدوم شود یا اینکه کارت قرمز بگیرد. تیم‎ها باید به طور کامل تمرکز داشته باشند. تیم‎ها باید همه جوره خودشان را آماده نبرد کنند. همه اینها حاصل زحمات یک ساله تیم است. تیمی که بتواند از این غائله جان سالم به در ببرد، قطعا کار بسیار بزرگی انجام داده است.

سپاهانِ لیگ بیست و دوم را چطور دیدید؟

سپاهان تیم بسیار خوبی بود و یکی از قابل احترام ترین تیم‎های لیگ. البته سپاهانی ‎ها همیشه تیم خوبی داشته اند. امسال هم بازیکنان خوبی دارد و با استفاده از مربیان خوب که در راس آنها « مورایس » قرار دارد به خوبی موفق شدند خودشان را در حد و اندازه های یک مدعی شماره یک مطرح کند. آنها بازیکنان خوبی هم دارند. این تیم موفق شد در این فصل، فوتبال بسیار زیبایی را ارائه دهند. البته یک جای کارشان وقتی مشکل پیدا کرد که مقابل مَلَوان مساوی کردند. به نظر من این بدترین مساوی برای سپاهان بود که این موضوع می‎تواند به این منجر شود که قهرمانی بزرگی را از دست بدهد. مساوی با ملوان اتفاق بدی بود که نباید می افتاد اما سپاهان به آن تن داد. به هر حال شرایط فردا خیلی حساس است.

یکی دیگر از نکات بازیهای فردا این است که هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان خارج از خانه بازی دارند.

بله و این کار آنها را سخت تر می کند. این خیلی مهم است. البته این خودش جزو زیبایی‎های فوتبال است و امیدوارم هر تیمی که شایستگی دارد به مقام قهرمانی برسد.

صحبت پایانی شما را هم می‌شنویم.

درباره تماشاگران فوتبال حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. آنها تاج سر فوتبال هستند. مهم نیست که چه تیمی قهرمان می‌شود، مهم این است که برندگان اصلی این فوتبال تماشاگران هستند. آنهایی که عاشقانه تیم مورد علاقه خود را تشویق می‌کنند.چه در تهران و چه در شهرستان. باید به این تماشاگران بیشتر بها داد. این شوخی نیست که تماشاگران وقت می‌گذراند، به ورزشگاه می‌روند و تیم مورد علاقه خود تشویق می‌کنند. برای این تماشاگران چه برنامه‌ای وجود دارد؟ زیرساخت‌ها آماده است؟ آیا کسی به فکر آنها هست؟ امیدوارم برای سال آینده دیگر هیچ تماشاگری از دیدن بازی‌های تیم مورد علاقه خود در ورزشگاه محروم نشود. لذت بردن از فوتبال حق آنهاست. این نقطه بزرگ فوتبال ماست که نمی‌توانیم به درستی از حضور این تماشاگران استفاده کنیم و لذت ببریم. در کنار بها دادن به این تماشاگران باید به برخی نکاتِ دیگر توجه کنیم. زیرساخت‌ها و حتی چمن‌های فوتبال ما استاندارد نیست. به دلیل همین امکاناتِ ضعیف، مدام جنگ و دعوا در فوتبال ایران سرمی‌گیرد. پول‌های بیشتری برای این فوتبال باید هزینه شود. حمایت از طرفداران خیلی مهم است. امیدوارم سال آینده و فصل آینده شرایط بسیار بهتری را شاهد باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲