جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهروز عطایی و چالش های پیش روی تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها

به گزارش دیباچه، بهروز عطایی که این روزها کلافه به نظر می رسد اخیرا فهرست تیم ملی والیبال ایران را برای حضور در لیگ ملت ها اعلام کرده است. لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۳ در بخش مردان از ۱۶ خرداد سال جاری آغاز می‌ شود و یکم مردادماه با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با حضور ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد که بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال فرصت معرفی اسامی اولیه تیم‌های شرکت‌کننده سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به پایان رسید.

سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محمد فلاح، اسماعیل مسافر، محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا موذن، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، علی حاجی‌پور، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، پوریا حسین‌خانزاده، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، آرمین افشین‌فر، بردیا سعادت، جواد کریمی، فاضل پژومان، محمد ولی‌زاده، امیرمحمد گلزاده، مبین نصری، مرتضی شریفی، محراب ملکی سرخی، احسان دانش‌دوست و مسعود غلامی ۳۰ بازیکن معرفی ‌شده ایران برای حضور در لیگ ملت‌ ها هستند.

به هم زدن تمرکز تیم ملی ممنوع

بهروز، کلافه و خسته

این روزها بهروز عطایی بابت برخی از انتقادات ناراحت است. در یک محفل خصوصی گفته: «مگر والیبال ایران چقدر ظرفیت دارد که دوستان از دعوت برخی بازیکنان به تیم ملی ناراحت هستند؟». به هر حال انتقاد به تیم ملی زیاد است. برخی جای بازیکنانی در لیگ برتر را در تیم ملی خالی می دانند و برخی از حضور مجدد موسوی ایراد گرفته اند. در این میان بهروز عطایی سعی می کند تمرکز خود را حفظ کند.

دیدار تدارکاتی، در صربستان یا ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران تا پیش از آغاز لیگ ملت ها دو اردوی تدارکاتی خواهد داشت که احتمال یکی از آنها در صربستان خواهد بود. این اردوی تدارکاتی مشتمل بر چند دیدار تدارکاتی خواهد بود تا بهروز عطایی بتواند تیمش را جهت حضور در لیگ ملت ها آماده تر کند. محمد موسوی یکی از این نفرات خواهد بود، برترین مدافع روی تور ایران در 11 سال اخیر. البته مصدومیت و ناآمادگی مدت ها او را از تیم ملی دور کرده بود. عطایی اصرار زیادی بر روی استفاده از این بازیکن دارد که این موضوع با انتقاداتی مواجه شده است. برخی می گویند موسوی دیگر طراوت گذشته را ندارد و نمی تواند مثمرثمر واقع شود.

خط قرمز بر روی نام محمد جواد

بهروز عطایی در ادامه اقدامات اخیر خود محمدجواد معنوی نژاد را خط زد. البته معنوی نژاد مقصر صد درصد بود. معنوی نژاد قصد داشت به باشگاهی در اندونزی برود. او پیش از این هم در پی پیوستن به تیمی در عراق بود. این ملی پوش با تجربه خیلی راحت از اعتبار و عظمت لیگ ملت ها گذشت تا در باشگاه های بی نام و نشان اندونزی بازی کند.

سید و سوژه های جدید

جمشید حمیدی – مفسر و کارشناس والیبال

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال بعد از سال ها از زادگاهش جدا شد. علیرغم اصرار مدیران باشگاه لبنیات هراز وی ترجیح داد که راهی فولاد سیرجان ایرانیان شود. وقتی که از ورزش حرفه ای صحبت می کنیم همانگونه که ورزشکاران به خود حق می دهند ساک به دست از این باشگاه به آن باشگاه بروند مربیان هم می توانند به فکر آینده خود باشند.

بهروز عطایی اما در مسیر دشوار مربیگری تیم ملی و سنگینی تو قعات راهیابی به المپیک قدری باید از فضای مجازی دور شود. پاسخ دادن و تنه زدن به برخی مدعیان و حتی مخالفان جز اینکه انرژی لازمه را از وی بگیرند و تمرکزش را برهم بزند عایدی دیگری در پی نخواهد داشت.

سرمربی تیم ملی در مواجه با نمایندگان رسانه ها به چند نکته بارز اشاره کرد از جمله اینکه 10 سال تیم ملی ساکن بود و او باید تاوان جوانگرایی را بدهد.

از نگاه ما تیم ملی یعنی استفاده از جوان و باتجربه و درنهایت شایسته سالاری، اما اگر از جوانان می گوییم باید بازیکنان باشند که ارزش ریسک کردن را داشته باشند پس لطفا چند مورد غیر موکد را از اردو های تیم ملی دور سازیم. بدون تردید ما با بازگشت سیدموسوی در تیم ملی موافق هستیم چرا که با آسیب  دیدگی علی اصغر مجرد تیم ملی در قطر سرعتی کمی تا قسمتی لنگ می زند و جوان ها هم به تجربیات ستاره پیشین مدافعان جهان نیاز دارند.او می تواند الگوی آموزشی و انگیزشی ایده آلی برای جوانان باشد.

سید در گفت و گو با خبرنگاران یکی دو سوژه قابل تاکید را بر سر زبان ها انداخته است: اینکه والیبال دیگر برای مردم ما اهمیت ندارد و این واقعیتی است که ملموس می نماید و نیازی به تکذیب ندارد ولی پاسخ طعنه آمیز به پرسش یکی از خبرنگاران که چرا از نظر جسمانی ضعیف شده مبنی بر اینکه شاید معتاد شده ام حکایت از همان دلخوری های قدیمی سید، سعید و شهرام به برخی خبرنگاران دارد که بهتر است ادامه پیدا نکند و گذشت زمان سره را از ناسره جدا خواهد ساخت. آنچه می ماند ریگ های ته جوب است!

گزارش از - هیلدا حسینی خواه

برچسب ها: بهروز عطایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳