شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، فیلم سینمایی «بابا سیبیلو» به کارگردانی ادوین خاچیکیان و تهیه‌کنندگی احمد احمدی از تازه­‌ترین فیلم‌های اکران شده بر روی پرده سینماهاست، که از عید سعید فطر اکران خود را آغاز کرده است. این فیلم در سال ۱۳۹۹ تولید و سرانجام پس از مدت‌ها اکران شده است. به بهانه اکران این فیلم با کارگردان اثر به گفت­گو نشستیم.

هرآنچه در زندگی و سینما آموخته ام را مدیون پدرم هستم / با وجود نداشتن سانس کافی، از استقبال مردم راضی هستیم

ادوین خاچیکیان کارگردان فیلم «بابا سیبیلو» در گفتگو با «دیباچه» از تجربه اولین فیلم بلند سینمایی خود می­گوید: «زمان زیادی بود که منتظر فرصت مناسب برای ساخت فیلم اولم بودم و در نهایت این اتفاق با کمک و همراهی دوست خوبم احمد احمدی افتاد، که رفاقت دیرینه­ ای با هم داریم. تولید فیلم در دوران اوج فراگیری بیماری کرونا تجربه عجیبی برای همه مان بود. سختی­های کار بسیار زیاد بود، اما به نظر من حاصل کار، آبرومند و قابل ­دفاع است. تولید فیلم درآن برهه از زمان، ریسک بزرگی بود که آقای احمدی انجام دادند. ما یک تعطیلی اجباری به علت بیمار شدن یکی از بازیگر‌های اصلی داشتیم که درگیر بیماری کرونا شد و همه می­دانند که این وقفه و دوباره جمع کردن گروه و تجهیزات فنی چه آسیب­های جبران ناپذیری به کار می­زند، اما با درایت آقای احمدی و تلاش تیم حرفه‌ای و همدلی ای که داشتیم کار به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسید.»

خاچیکیان درباره انتخاب ژانر کمدی در اولین فیلم بلند خود توضیح می­دهد: «ژانر فیلم، کمدی کودک و مناسب همه اعضای خانواده است. قصه در هر ژانری باید کِشِش داشته باشد و بیننده را با خود همراه کند و به نظر من «باباسیبیلو» این ویژگی را دارد. در ابتدای مسیرِ فیلمسازی، تعصبی روی ژانر خاصی ندارم و در کار‌های بعدی سراغ گونه‌های سینمایی دیگری نیز خواهم رفت.»

وی همچنین درباره فروش فیلم تا به امروز می­گوید: «با توجه به ظرفیت­ سالن‌ها و سانس­هایی که در اختیار فیلم قرار گرفته، استقبال قابل قبولی از فیلم شده است. ساعت بعضی از سانس­ها برای خانواده ­ها مناسب نیست و «باباسیبیلو» به اندازه کافی سانس عصر و شب  ندارد. با وجود این مخاطبان، فیلم را پسندیده اند و راضی از سالن خارج می‌شوند و فکر می­کنیم این روند رو به رشد استقبال ادامه دار هم خواهد بود.»

ادوین خاچیکیان با یاد از پدرش ساموئل خاچیکیان می­گوید: «چه در زندگی و چه در سینما هر آنچه که آموخته­ ام را مدیون پدرم هستم. تاثیر به سزای ایشان در مسیری که در آن قرار دارم غیرقابل انکار است و تمام تلاشم را خواهم کرد چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ حرفه­ای نزد پدر سربلند باشم.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار