جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۸۳
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

دینا محمدی: « امین میری »  از بازیگران عرصه تئاتر،سینما و تلویزیون است که با نقش آفرینی در آثار مختلف از جمله آینه های روبرو، عصبانی نیستم، امروز، کوچه بی نام، بادیگارد،سه کام حبس و ... توانسته نقش‌ آفرینی در سبک های مختلف را در کارنامه کاری خود ثبت کند؛ او این شب ها با بازی در نقش "زَهره مار خان" در سریال "گیل دخت" به کارگردانی مجید اسماعیلی از شبکه یک میهمان خانه ها است، می گوید: در ایفای نقش "زهرمارخان" سعی کردم از کلیشه دور شوم تا این کاراکتر را با وجود منفی بودنش در ذهن مخاطب ماندگار کنم. البته آنچه که یک نقش و به دنبال آن نقش آفرینان را مانا می کند در وهله اول خمیرمایه داشتن شخصیت نوشته شده در فیلمنامه است، چرا که در غیر اینصورت بازیگران و حتی نقش ها از مسیر ماندگاری خارج می شوند وبه دست فراموشی سپرده خواهند شد.

تلاش کردم تا در ایفای نقش

« امین میری » بازیگر مجموعه" گیل دخت" به خبرنگار  دیباچه گفت: نقش "زَهره مار خان" یکی از  منحصر به فردترین نقش ها در مجموعه "گیل دخت" بود. در زمان پیش تولیدِ این سريال، نقش دیگری به من پیشنهاد شد، اما نسبت به ایفای نقش در آن کاراکتر به نتیجه ای  نرسیدیم؛در نهایت با نظر کارگردان نقش  "زهره مار خان" برای من در نظر گرفته شد؛ البته ناگفته نماند این نقش جذابیت خاص خود را دارد و نسب به نقش های منفی دیگر این سریال تنها کاراکتری است که به لحاظ خشونت سطح بالایی را به خود اختصاص داده، به گونه ای که قبل از ورودش به سریال، کاراکتر های دیگر پیرامون شخصیت او با یکدیگر گفتگو می‌کنند و همین امر برایم بسیار جذاب بود و مرا برای پذیرفتن آن ترغیب کرد.

تلاش کردم تا در ایفای نقش

او ادامه داد : سابقه همکاری من با مجید اسماعیلی به ۱۵ سال قبل باز می گردد و وقتی وارد کار شدم اساتید و همکاران عزیزم همچون محمود پاک نیت، فریبا متخصص، شقایق فراهانی، پریوش نظریه، سعید چنگیزیان، رامتین خداپناهی و حمید ابراهیمی در این کار حضور داشتند و این امر  یکی از دلایل دیگری بود که در کنار این عزیزان بتوانم ضمن کسب تجربه به ایفای نقش  بپردازم.

همچنین نقش منفی برایم بسیار چالش برانگیز بود و تلاشم بر این بود در ایفای آن از عملکرد های کلیشه ای و مرسوم نسبت به شخصیت های  خشن و ترسناک دوری کنم تا بتوانم این کاراکتر را با وجود منفی بودنش ماندگار کنم.

این بازیگر تصریح کرد : نقش، بسیار در موفقیت یک بازیگر میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد به گونه ای که اگر خمیرمایه در مورد نقش وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم چاشنی به آن اضافه کنیم و حتی آن را به منصه ظهور برسانیم تا اینکه محصول جذاب و ماندگار ارائه دهیم؛ به طور قطع نقش ها ماندگار هستند و بازیگرانی که از پسِ نقش برمی آیند نیز ماندگار می‌شوند؛ وقتی بازیگری  شخصیت پردازی درستی  از کاراکتر داشته باشد و دستش در ایفای نقش و آنچه که می‌خواهد ارائه دهد باز باشد ،در آن صورت  نقش درست شکل میگیرد. 

« میری » بازیگر مجموعه "سقوط" در نقش "ابوخالد"  افزود:معتقدم آنچه که سازندگان تولیدات نمایشی را به سمت ساخت آثار نمایش خانگی کشانده، علاوه بر شرایط اقتصادی،اعتماد به بازگشت سرمایه آن ها بوده و این یکی از مهم ترین مباحثی است که میتواند در این عرصه نقش پر رنگی داشته باشد

بازیگر فیلم سینمایی "کت چرمی" که اولین اکران آن در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود، در ادامه گفت: عدم سوژه‌های بِکر به جهت مصور نمودن  داستان ها در قالب تولیدات نمایشی و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی از مهمترین شاخصه عدم گرایش آنچنانی سازندگان آثار و حتی مخاطبان به سمت سینما است اما آنچه که براین دغدغه ها دامن بیشتری زد، جریان یافتن پاندمی کرونا بود که با ورودش به کشور ،به همه مشاغل و حرفه های مختلف ضربه مهلکی وارد کرد؛البته چرخه سینما تا قبل از کرونا نیزآنچنان که باید،مساعد نبود ولی با همه این اوصاف می چرخید و پیش می رفت.

بنابراین سازندگان آثار تمایل بیشتری به سمت پلتفرم ها و نمایش خانگی یافتند. با همه این اوصاف سینما و فیلم های روی پرده قطعا جذابیت و جایگاه خود را داشته و خواهد داشت.

وی ادامه داد: از آنجا که در تلویزیون، چه در نوع سوژه و ارائه آن و... مبحث نظارتی حاکم است، بنابراین این موضوع نیز سبب شده انگیزه برای ورود به شبکه نمایش خانگی بیشتر شود؛ چراکه کارگردان و عوامل تمایل بیشتری برای ساخت تولید یک اثر با سوژه ها و نقش های جذاب تری دارند و این امکان، در شبکه نمایش خانگی است که بیشتر قابل دسترس است. همچنين این نوع تولیدات برای مخاطب نیز می‌تواند از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

تلاش کردم تا در ایفای نقش

میری پیرامون علاقه مندی خود به ایفای  نقش ها و شخصیت های مختلف بیان کرد: خیلی از نقش هایی که جای کار دارد و در واقع چالش برانگیز هستند را علاقه بسیاری دارم که بتوانم آن ها را تجربه کنم چراکه اینگونه نقش ها متفاوت هستند و تاکنون نتوانستم درکالبد بیشتر آن ها با مخاطب ارتباط برقرار کنم. یکی از نقش‌ هایی که بسیار دوست دارم بازی در کالبد آن را تجربه نمایم ،ایفای نقش در شخصیت فردی نابینا که به صورت مادرزادی نمی بیند، است. همچنین بازی در نقش افسر دایره جنایی و فیلم های استراتژیک که درآن کاراکتر های جاسوس چند جانبه قرار داده شده اند  یکی از علاقه مندی من در رابطه با ایفای نقش در سوژه ها ی مختلف است. همچنین بازی در آثار بین المللی و اقلیم دیگر همچون فرانسوی، آمریکایی و انگلیسی برایم خوشایند است و دوست دارم تجربه کاری در این گونه آثار را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کنم و نقش های عاشقانه و جوکر نیز از دیگر علاقه مندی های من در عرصه بازیگری است که امیدوارم روزی به تحقق بپیوندد.

وی که کارگردانی نمایش هایی چون شهرت مرگبار، با من حرف بزن، آیینه پشت سکوت را بر عهده داشته، اظهار داشت: نقش هایی که تا به امروز ایفا نمودم  و مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده، متاثر از صحنه تئاتر بوده و تجربیاتی که از اساتید آن، کسب کرده ام امیدوارم روزی برسد که بخش اعظمی از سازندگان یک اثر نمایشی، سریال، پلتفرم ، تلویزیون و سینمایی و عرصه نمایش خانگی و بخش اعظم  سازندگان  از فیلم نامه نویس تا همه عوامل آزادانه بتوانند  دغدغه ای که دارند را روی صحنه، پرده سینما و قاب تلویزیون مصور کنند. بخشی از این خلاقیت ها با محدودیت های زیاد گرفته میشود بنابراین برای فاصله گرفتن از این موضوع و این باید ها ونباید ها برای جامعه،مردم و هنرمندان که هیچ فرقی با یکدیگر ندارند می‌تواند در خوب بودن حالشان موثر باشد چون قطعا در چنین جامعه ای تئاتر، سینما و تلویزیون حال خوب تری خواهد داشت و بهتر می‌تواند لذت دیدن یک اثر نمایشی را به مخاطب خود ارائه دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲