جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، مسابقات جام‌جهانی شمشیربازی اسفندماه گذشته به میزبانی یونان آغاز شد و در حالی که چهار ورزشکار زن سابریست ایران خود را برای این رقابت‌ها مهیا می‌کردند، یونان از ارائه ویزا به ورزشکاران کشورمان خودداری کرد و آن‌ها از حضور در این پیکار محروم شدند.
پس از گذشت این ناکامی، تیم ملی دختران سابریست ایران که متشکل از خانم‌ها نجمه سازنجیان، شیدا عالمی، کیانا باقرزاده و فائزه رفیعی است اکنون خود را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی گرجستان آماده می‌کنند.

تیم سابر شمشیر بازی بانوان ایران از امید‌های دریافت مدال در مسابقات آسیایی هانگژو است / ما بازی‌های آسیایی جاکارتا را به مدال باختیم

این رقابت‌ها از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه به میزبانی شهر باتومی گرجستان برگزار خواهد شد، به همین منظور چهار روز پیش از برگزاری مسابقات، ورزشکاران کشورمان جهت ایجاد آمادگی بیشتر با تیم‌های حاضر، دیداری تدارکاتی خواهند داشت.

خبرنگار دیباچه گفت‌وگویی با مسعود فتوحی، مدیر فنی سابر بانوان داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

آقای فتوحی، ورزشکاران سابریست دختر کشورمان چه زمانی و چگونه قرار است به مسابقات گرجستان اعزام شوند؟

تیم شمشیربازی بانوان قرار است ۱۵ اردیبهشت‌ماه در تهران مسابقات لیگ داشته باشند که در آن شرکت می‌کنند، به همین منظور دو روز در تهران اردو خواهیم داشت و سپس ۱۸ اردیبهشت‌ماه عازم گرجستان می‌شویم.

در کشور گرجستان به مدت چهار روز با ۱۴ کشور مطرح شمشیربازی دنیا بازی داریم و پس از آن، مسابقات اصلی به مدت سه روز در شهر باتومی گرجستان آغاز خواهد شد که در این پیکار‌ها چهار ورزشکار خانم، به صورت تیمی و نیز به صورت انفرادی به رقابت خواهند پرداخت.

آمادگی ورزشکاران را از لحاظ جسمی و روحی چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما تا پیش از این چهار دوره اردو برگزار کردیم، اما در حال حاضر فشار اردو‌ها را برای ورزشکاران کمتر کردیم تا آمادگی بدنی ورزشکاران برای مسابقه به طور کامل مشهود باشد.

از لحاظ وضعیت روحی نیز، روحیه تیم تا پیش از اینکه ستاد بازی‌های آسیایی هانگژو لیست ابتدایی تیم‌ها و رشته‌های حاضر در این رقابت‌ها را ارائه دهد بسیار عالی بود، اما پس از بیرون آمدن این لیست مقداری بر روحیه بچه‌ها تاثیر گذاشته است، با این‌حال بر اساس صحبت‌های انجام شده و پیگیری‌هایی که دکتر پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی انجام دادند، امیدواریم تیم شمشیربازی بانوان سابر ایران نیز که به حق جای آن در بازی‌های آسیایی هانگژو است، صاحب مدال شود، چراکه ما بازی‌های آسیایی جاکارتا را به مدال باختیم و از امید‌های دریافت مدال هستیم؛ لذا امیدواریم دوستان ما و مسئولان حاضر در کمیته ملی المپیک شمشیربازی را کمک کنند، زیرا سابر بانوان قابلیت دریافت سهمیه المپیک را نیز دارد.

به نظر شما می‌توانیم در این مسابقات جهانی انتظار قهرمانی از سابریست‌های بانوان داشته باشیم؟

خیر، این مسابقه نخستین بازی سهمیه المپیک ما است و دختران ما دو سال است که در هیچ مسابقه‌ای که رنکینگ جهانی داشته باشد شرکت نکرده‌اند و ما اکنون با پایین‌ترین رنکینگ در این دیدار‌ها حاضر می‌شویم، به همین دلیل به طور قطع در ابتدای بازی‌های کشور گرجستان به رنکینگ‌های بالا برخورد خواهیم کرد.

 با این وجود احتیاج داریم به تعدادی از این سفر‌ها برویم تا جایگاه تیم را ارتقا دهیم و پس از آن نیز می‌توان در قهرمانی و بازی‌های آسیایی انتظار مدال از بچه‌های تیم داشته باشیم.

رقبای ورزشکاران ما در این پیکار‌ها مشخص شدند؟

بر اساس لیست نام نویسی شده که مشاهده کردم تا به امروز در سابر بانوان، تیم یونان که تیم بسیار قوی است، آذربایجان، کانادا، ترکیه، انگلیس، ونزوئلا و برزیل تا به حال ثبت‌نام کردند، اما، چون مسابقه نخست سهمیه المپیک است مطمئن هستم که از کل  دنیا شرکت کننده خواهد داشت.

تیم ما چه میزان فرصت تمرین داشت و در مدت تمرینات به خصوص در گروه بانوان امکانات و زیر ساخت‌های لازم در اختیار تیم بود؟

ما بازی‌های تیم را در شهر یزد برگزار کردیم، زیرا سالن اختصاصی بسیار خوبی برای شمشیربازی در این استان وجود دارد و همچنین از امکانات خوابگاهی مناسبی برخوردار است.

با کمک آقای پورسلمان نیز که مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هستند ما توانستیم از پایگاه قهرمانی، زمین چمن، باشگاه بدنسازی، استخر و تمام امکانات لازم به خوبی در استان یزد استفاده کنیم.

ما خوب تمرین کردیم اما، در این میان ندادن روادید مسابقات یونان برای ما خللی به وجود آورد؛ چراکه این مسابقات می‌توانست امتیاز ما را بالا ببرد و کار تیم در مسابقات گرجستان آسان‌تر بود، اما برخلاف اینکه ما بچه‌های تیم را در آمادگی لازم قرار داده بودیم، ندادن روادید ایجاد مشکل کرد.

با این حال امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد، اما به یکباره ما نمی‌توانیم انتظار زیادی از ورزشکاران خود داشته باشیم چراکه دو سال است این بچه‌ها مسابقه رنکینگ‌دار جهانی شرکت نکرده‌اند، با این وجود طی زمان‌بندی که در نظر گرفتیم امیدواریم تا بازی‌های آسیایی اتفاقات خوبی برای شمشیربازی بانوان رقم بخورد.

خبرنگار: زهرا بقولی‌زاده

برچسب ها: مسعود فتوحی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳