سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
پرسپولیس باز هم گرفتار یک خارجی بی‌کیفیت دیگر

هیلدا سادات حسینی خواه : «بازیکن برزیلی به پرسپولیس نیامده است!». این جمله خیلی کوتاه و خلاصه وضعیت کل بازیکنان برزیلی حداقل 20 سال اخیر تیم سرخپوش پایتخت را نشان می دهد. از آن پرنده باز برزیلی گرفته تا یک برزیلی دیگر که با کیلوکیلو اضافه وزن حیرت آور در تمرینات حاضر شد و در نهایت با دریافت کامل دستمزدش و بدون حتی یک گل زده ایران را ترک کرد. از آنجایی که مدیران پرسپولیسی بابت آخر و عاقبت بازیکنان پرسپولیسی هرگز درست عبرت نمی گیرند اینبار در دام یک برزیلی دیگر افتاده اند، یک برزیلی 31 ساله به نام لئاندرو مارکوس پروچنا پریرا که البته همگی او را با نام پریرا می شناسیم. زمانی که او به پرسپولیس پیوست بسیاری هشدار دادند که او قریب به یک سال است که گل نزده اما گوش مدیران سرخ ها به این حرف ها بدهکار نبود. گل محمدی هم تشنه حضور یک مهاجم گلزن در تیمش بود و دقت لازم را برای جذب این بازیکن انجام نداد. اما مشکل این نیست که پریرا فقط گل نمی زند، او عبوس، کسل و خسته است و با همین شرایط در تمرینات هم شرکت می کند.

آقای کسل و خسته همه را ناامید کرد!

مرد همیشه خسته

به گزارش دیباچه،تحلیل و بررسی درباره گل نزدن های پریرا هیچ فایده ای ندارد. او هم با اینکه یک گل برای سرخ ها زده اما خیلی وقت است که خودش را در زمره بدترین برزیلی های تاریخ لیگ برتر قرار داده است. موضوع اما گل نزدن های او نیست. او با حالتی کسل و خسته در تمرینات شرکت می کند و از انگیزه لازم برخوردار نیست. پریرا به شدت اطرافیانش را ناامید کرده و شگفت اینکه با همین شرایط احتمال اینکه در پرسپولیس بماند و فصل بعد هم جلوی چشم هواداران رژه برود بسیار زیاد است. پریرا بنا به دلایلی که هنوز نمی دانیم چیست از ادامه فعالیت در جمع سرخ ها ناامید شده است. اما ایراد اساسی به او وارد نیست.

غفلت باشگاه از بازیکن برزیلی

در باشگاه های حرفه ای دنیا یک اساس مهم و حیاتی وجود دارد. هر باشگاهی نه تنها موظف به رسیدگی به وضعیت جسمی و تمرینی بازیکنان است بلکه باید شرایط روحی و جسمانی بازیکنانش را در نظر بگیرد. اکنون که پریرا با حالتی کسل در تمرینات شرکت می کند، باشگاه نباید او را به سرعت فرابخواند و به مشکلات احتمالا روحی او رسیدگی کند؟ و اینکه در نهایت چه اتفاقی افتاده که پریرا با وجود بازی کردن در یکی از بهترین و پرطرفدارترین تیم های ایرانی تا این اندازه بی کیفیت و بی انگیزه است؟

یک قرارداد سنگین دیگر

در نهایت چیزی که روی دست پرسپولیس می ماند یک قرارداد سنگین دیگر و ارزی دیگر است که پتانسیل این را دارد در آینده یک پرونده قطور دیگر در فیفا برای سرخ ها بسازد. پریرا که در زمستان گذشته به عنوان جانشین یورگن لوکادیا به پرسپولیس پیوست ،برای نیم فصل 300 هزار دلار دریافتی دارد و در صورت ماندن در تیم برای فصل آینده 600 هزار دلار دریافت خواهد کرد. اما این بازیکن که تقریبا نزدیک به یک میلیون دلار هزینه در بردارد تا امروز چه خروجی داشته است؟ به نظر می رسد او سازنده پرونده های جدیدی در آینده برای تیم سرخپوش پایتخت خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲