پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، واقعیت این است که هرچه به گذشته می‌رویم و مروری بر برنامه‌های کودک و نوجوان می‌کنیم، نگران  آینده حوزه کودک و نوجوان  تلویزیون می‌شویم. آن‌هایی که متولد دهه ۶۰ و حتی ۷۰ باشند به خوبی می‌دانند که نقطه قوت برنامه‌های کودک و نوجوان آن زمان، مجریانی بودند که با توجه به سلیقه و فکر کودک و نوجوان آن دهه اجرای خوبی داشتند و هنوز هم از خاطره آن نسل حذف نشدند و گاهی که در فضای مجازی برشی کوتاه از برنامه‌های کودک دهه ۶۰ و ۷۰ پخش می‌شود، با ذوق خاصی پای آن می‌نشینیم.

بازگشت رنگین کمانی‌ها به قاب شبکه پنج! / آیا طلسم اجرای سرد مجریان برنامه‌های کودک شکسته میشود؟

خیلی هایمان هنوز یادمان نرفته که در قاب تلویزیون‌های سیاه سفید چه عشقی می‌کردیم که پای صحبت مجریان برنامه‌های کودک و نوجوان بنشینیم و آن کارتون های جذاب را نگاه کنیم. 

از گیتی خامنه هرچه بگوییم کم است؛ مجری مسلط و با استعدادی که از سال ۵۸ تا اواسط دهه هفتاد مهمان خانه‌ها بود و حتی پدر و مادر‌ها هم پای برنامه‌های کودک می‌نشستند و از دیدنشان لذت می‌بردند.  

بازگشت رنگین کمانی‌ها به قاب شبکه پنج! / آیا طلسم اجرای سرد مجریان برنامه‌های کودک شکسته میشود؟

الهه رضایی، احترام برومند، شیده معاونی، مینا هاشمی، ایرج طهماسب، فردوس حاجیان، اکرم السادات محمدی خواه، مجید قناد، حسین رفیعی، امیرحسین مدرس و ... از جمله مجریانی بودند که تواستند خاطره خوبی را برای کودکان و نوجوانان دهه شصت و هفتاد رقم بزنند.

بازگشت رنگین کمانی‌ها به قاب شبکه پنج! / آیا طلسم اجرای سرد مجریان برنامه‌های کودک شکسته میشود؟

در ادامه با آمدن داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) و آزاده آل ایوب (خاله نرگس) فضای برنامه سازی کودک شکل جدیدی به خود گرفت که در نوع خود موفقیت آمیز بودند. به خصوص شخصیت‌های عروسکی نظیر «چرا» در برنامه رنگین کمان توانست بعد از عروسک محبوب کلاه قرمزی و زی زی گولو به محبوب‌ترین عروسک تبدیل شود، اما حیف که این برنامه نیز به مرور دستخوش سیاست‌های اشتباه مدیران وقت شبکه پنج قرار گرفت و دیگر رنگین کمان نتوانست در نسخه‌های بعدی آنچنان حرفی برای گفتن داشته باشد.

بازگشت رنگین کمانی‌ها به قاب شبکه پنج! / آیا طلسم اجرای سرد مجریان برنامه‌های کودک شکسته میشود؟

حالا خبر رسیده که قرار است فصل سوم  «شهرک رنگین کمان» به تهیه کنندگی مریم وطن پور و کارگردانی امیرکوروش اعرابی به زودی به  روی آنتن شبکه تهران برود.

درباره این برنامه گفته شده:

" این مجموعه نمایشی این بار با پرداختن به آموزش در زمینه حقوق شهروندی و مهارت‌های زندگی اجتماعی، سعی دارد این موضوعات را به کودکان نیز آموزش بدهد. همچنین برداشتن گام‌هایی برای رسیدن به جامعه‌ای آرام و قانونمند از اهداف مجموعه «شهرک رنگین کمان» است که در آن ضمن پرداختن به مفاهیم اخلاقی و ایرانی– اسلامی، امید نیز تصویر می‌شود. " 

داوود منفرد، ساناز سماواتی، امیر زریوند، امیرحسین انصافی، مجید علم بیگی، پیمان مرادی، محمد حاجی بابایی، محبوبه اعرابی و مریم وطن پور در کنار ترنم کاظمی بازیگر کودک، از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

بازگشت رنگین کمانی‌ها به قاب شبکه پنج! / آیا طلسم اجرای سرد مجریان برنامه‌های کودک شکسته میشود؟

همچنین در بخش صداپیشگی، پیمان قریب پناه، علی افشاری، محبوبه اعرابی و مهرانه زرگر جای شخصیت‌های عروسکی شهرک رنگین کمان ایفای نقش می‌کنند.

هرچند نمیتوان با اطمینان از کیفیت این برنامه صحبت کرد، اما آنچه بر اساس تجربه قبلی می‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد، بعید است که شهرک رنگین کمان هم بتواند مخاطب کودک امروزی را پای تلویزیون میخکوب کند.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار