جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۷ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه،تلویزیون این جعبه جادویی برای بسیاری از کودکان دهه شصت و هفتاد خاطرات عجیب و غریبی را در خود جای داده؛با وجود همه محدودیت ها در زمینه تکنولوژی و نبود رایانه و تلفن همراه و ... در آن دوران ، اما همین تلویزیون با اندک شبکه هایش، آنچنان کودک را سرگرم می کرد که حتی پدرها و مادرها نیز از تماشای آن برنامه ها لذت می بردند و پا به پای فرزندانشان به تماشای برنامه های کودک می نشستند. 

مخاطبان تلویزیون همچنان محروم از تماشای ویژه برنامه‌های کودک / وقتی آقای مجری دلی برای بازگشت به شبکه «دو» ندارد!

جدا از پخش کارتون های جذاب خارجی با دوبله های بی نظیرش که دیگر اثری از آنها را در قاب تلویزیون نمی بینیم ، ساخت برنامه های کودک وطنی خودمان با حضور شخصیت های دوست داشتنی عروسکی نظیر « هادی و هدی» ، « چاق  و لاغر » ،« هاپوکومار»،« کلاه قرمزی» ،« زی زی گولو » ،« دون دون »،« کپل» و... برای جوانان  امروزی حس نوستالژی را بر می انگیزد و آنها را به دوران خوش کودکی باز می گرداند و خاطرات آن روزها را برایشان تداعی می کند.

مخاطبان تلویزیون همچنان محروم از تماشای ویژه برنامه‌های کودک / وقتی آقای مجری دلی برای بازگشت به شبکه «دو» ندارد!

متاسفانه پس از گذشت سالها و با تغییر رویکرد مدیران صدا و سیما و به دلیل عدم وجود اتاق فکری مناسب،برنامه های عروسکی ضعیفی جای عروسک های محبوب را گرفتند و تولیدات گروه کودک و نوجوان به شدت کاهش یافت.

مخاطبان تلویزیون همچنان محروم از تماشای ویژه برنامه‌های کودک / وقتی آقای مجری دلی برای بازگشت به شبکه «دو» ندارد!

« آقای مجری و کلاه قرمزی» یکی از جذاب ترین تولیدات صداو سیما بودکه با وجود قدمتی طولانی و مخاطبان زیادی که داشت،متاسفانه با تصمیم اشتباه مدیران تلویزیون مدتی است در قاب تلویزیون جایی ندارد. این برنامه فارغ از جنبه طنز و کاراکترهای جذاب عروسکی و صدای خاص گوینده هایش ،به دلیل فیلمنامه خوب که یکی از بارزترین ویژگی های این برنامه به حساب می آمد تبدیل به محبوب ترین برنامه کودک و نوجوان شده بود ؛ برنامه ای که در هر قسمت کودک با پیام های آموزشی ای روبرو می شد که به دلیل شیرین بودن کاراکتر عروسک ها و طرز گفتار جذاب ایرج طهماسب تاثیر مثبتی بر روی فکر کودک داشت و بعضا عادت های نامناسب را با گفتاری دوستانه به کودک گوشزد می کرد که در نوع خود تازگی داشت و هنوز هم اگر بازپخش شود به طور قطع تاثیر خودش را می گذارد. 

مخاطبان تلویزیون همچنان محروم از تماشای ویژه برنامه‌های کودک / وقتی آقای مجری دلی برای بازگشت به شبکه «دو» ندارد!

درسالهای اخیر البته این برنامه شکل متفاوت تری هم به خود گرفت که با ورود سایر عروسک های جذاب و چهره های سلبریتی، پای ثابت ویژه برنامه های نوروزی شد. 

حالا ایرج طهماسب با گرم شدن عرصه نمایش خانگی و افزایش طرفداران این پلتفرم،در ادامه ساخت موفق « مجموعه مهمونی »در سال 1401، قصد دارد تا سری جدید آن را برای ایام عید 1402 منتشر کند.

مهمونی، ترکیبی از شخصیت‌های مختلف عروسکی و کاراکترهای نمایشی است که خیلی زودتر از آنچه که تصور می شد به خوبی دیده شد؛به خصوص شخصیت های عروسکی « بچه » با صدای هوتن شکیبا و «پشه» با صدای کاظم سیاحی که بسیار مورد توجه قرار گرفت و حتی ویدئوهای آن در فضای مجازی دست به دست چرخید و دابسمش های زیادی نیز از آن ساخته شد. 

مخاطبان تلویزیون همچنان محروم از تماشای ویژه برنامه‌های کودک / وقتی آقای مجری دلی برای بازگشت به شبکه «دو» ندارد!

گفته شده که فصل جدید «مهمونی» با حضور شخصیت‌های فصل اول همراه خواهد بود اما دور از انتظار نیست که ایرج طهماسب در فصل دوم از عروسک جدیدی هم رونمایی کند.

ایرج طهماسب درباره دلایل غیبت عروسک های «کلاه قرمزی» پیشتر گفته بود« مالکیت تمامی شخصیت‌های مجموعهٔ تلویزیونی «کلاه قرمزی» با سازمان صدا و سیماست و هیچ یک از شخصیت‌ های این مجموعه در «مهمونی» حضور نخواهد داشت.»

مرضیه محبوب که سابقه ساخت عروسک‌ های مجموعه کلاه‌ قرمزی، مدرسه موش ها، خونه مادربزرگه و خاله قورباغه و آقا پسر را در کارنامهٔ خود دارد، عروسک‌ ساز و طراح عروسک‌ های مجموعهٔ «مهمونی» است.البته جای یک نفر در مهمونی ایرج طهماسب خالی بود که بسیاری به این موضوع پرداختند و شاید اگر « حمید جبلی » در این برنامه حضور پیدا میکرد، میزان مخاطبان این برنامه چندبرابر هم می شد. 

اعلام شده است فصل دوم «مهمونی» از نیمه دوم اسفندماه وارد تصویربرداری شده و شخصیت‌های «پشه» و «بچه» در این فصل هم حضور دارند. این مجموعه به تهیه‌کنندگی حسن خدادادی تولید می‌شود.

مخاطبان تلویزیون همچنان محروم از تماشای ویژه برنامه‌های کودک / وقتی آقای مجری دلی برای بازگشت به شبکه «دو» ندارد!

در هر صورت میزان مخاطبان تلویزیون به مراتب قابل مقایسه با پلتفرم های پولی نیست و مدیران تلویزیون باید برای احترام به نظرات مردم از حضور چهره های ارزشمندی چون ایرج طهماسب،مرضیه برومند ،حمید جبلی ، بیژن بیرنگ و.. که در عرصه کار کودک به واقع کاربلد هستند بهره مند شود و از آنان دعوت کند تا بار دیگر برای مخاطبان تلویزیون برنامه بسازند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲