شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

«دیباچه»- احسان انصاری: یاور اقتداری و خوانندگان هم نسل او نقش مهمی در بازسازی و هموار ساختن راه خوانندگی پاپ برای جوانان دوره های بعد ایجاد کردند.با این وجود اقتداری نسبت به موسیقی امروز ایران انتقاد دارد و معتقد است مسیری که در گذشته برای جوانان باز شده بود به نتیجه مطلوب نرسیده و امروز موسیقی ایران حرف جدیدی برای گفتن ندارد.«دیباچه» در این زمینه با این خواننده پیشکسوت موسیقی ایران گفت وگو کرده که در ادامه ماحصل این گفت وگو را می خوانید:

موسیقی ایران با ضعف مدیریت مواجه است /  برای گرفتن مجوز صدای خودم، شش ماه به وزارت ارشاد رفت و آمد داشتم!

یاور اقتداری در این زمینه گفت:وضعیت موسیقی ایران نه تنها نسبت به گذشته بهتر نشده و بلکه امروز با یک آشفته بازار در موسیقی کشور مواجه هستیم.دلیل اصلی به وجود آمدن این وضعیت نیز ضعف مدیریت در موسیقی کشور است که عمدتأ به رویکرد وزارت ارشاد باز می گردد.زمانی  ما به همراه آقای عصار،حبیبیان،قاسم افشار،مرحوم ناصر عبداللهی و... برای گرفتن مجوز صدا سخت گیری های زیادی صورت می گرفت. بنده به خاطر دارم برای گرفتن مجوز صدای خودم شش ماه به وزارت ارشاد رفت و آمد داشتم.درآن مقطع زمانی مدیریت بهتری نسبت به موسیقی کشور وجود داشت و برخی اصول اولیه و بدیعی در این زمینه رعایت می شد.

این خواننده پیشکسوت موسیقی ایران ادامه داد: در سال های اخیر به موسیقی به صورت کلی اعم از شعر،ملودی و خواننده ظلم شده است.این اتفاق نیز به دلیل ضعف مدیریتی در موسیقی کشور رخ داده است.ضعف مدیریت نه تنها به موسیقی  و بلکه به سینما و بخش های دیگر فرهنگی نیز آسیب رسانده است.تنها راهی که می توان در این وضعیت تغییر ایجاد کرد ایجاد قوانین جدید برای کسانی است که قصد دارند وارد موسیقی شود. چنین افرادی در مرحله نخست باید از صدای خوبی برخوردار باشند و از سوی دیگر شعری که انتخاب می شود باید در شورای شعر بررسی شود که از ویژگی های لازم برخوردار باشد.

 وی تصریح کرد:برخی می خواهند با پول خواننده شوند و تلاش می کنند از این طریق با صداسازی برای خود در موسیقی کشور جایگاه ایجاد کنند.این در حالی است که مردم ما فهیم هستند و موسیقی خوب و بد را به خوبی از هم تشخیص می دهند و متوجه هستند چه کسی خواننده است و چه کسی از استعداد خوانندگی برخوردار نیست.برخی چرندیاتی را به نام موسیقی به جوانان کشور تحمیل کرده که باعث شده گوش موسیقایی آنها خراب شود.نوجوانان و جوانان نیز مقصر نیستند و دلیل آن این است که موسیقی خوبی در کشور وجود ندارد که گوش بدهند.دلیل این موضوع نیز به ضعف مدیریتی موسیقی در وزارت ارشاد باز می گردد.

اقتداری تصریح کرد: امروز گوش نوجوانان و جوانان کشور با هجویاتی که به نام موسیقی منتشر می شود پر شده است. به همین دلیل اگر بخواهیم این وضعیت را تغییر بدهیم زمان می برد.این رویکرد نیز مستلزم مدیریت دقیق و همه جانبه است و باید کمیته و یا شورای تشکیل شود که اجازه ندهد، هر هجویاتی به نام موسیقی به خورد جامعه داده شود.در قدیم این وضعیت وجود داشت و به همین دلیل نیز خوانندگانی در کشور فعالیت می کردند که آثار تأثیرگذاری از خود برجای گذاشتند.خود بنده چهار سال در محضر فریدون شهبازیان و بابک بیات تلمذ کردم و زحمات زیادی در زمینه موسیقی کشیدم تا توانستم آثاری ارائه بدهم که  مورد استقبال مردم قرار بگیرد.ترانه ماندگار ترانه ای است که در هر وضعیتی بتواند به انسان آرامش بدهد. این در حالی است که در شرایط کنونی این وضعیت در موسیقی کشور وجود ندارد.

این خواننده پاپ کشورمان در پایان عنوان کرد:موسیقی ایران سقوط کرده و آنچه امروز به عنوان موسیقی در جامعه وجود دارد با معنای واقعی آن فاصله زیادی دارد.امروز حرف جدیدی در موسیقی کشور زده نمی شود که دلیل اصلی آن نیز به ضعف مدیریت باز می گردد.

برچسب ها: یاور اقتداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار