چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۶۹
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه، خانه هنرمندان امروز یکشنبه  7 اسفندماه یک مهمان ویژه داشت؛مهمانی که همکارانش باید اورا رهسپار دیار ابدی می کردند؛ پیکر زنده یاد شهرام عبدلی ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که برای حضور در یک سریال تلویزیونی به مشهد رفته بود و در این شهر درگذشت، از مقابل خانه هنرمندان ایران به قطعه بهشت زهرا ( س ) بدرقه شد؛ هنرمندی مردمی که با وجود شوق و امیدی که به حرفه بازیگری و خانواده اش داشت،متاسفانه رخ در نقاب خاک کشید و برای همیشه صحنه بازیگری را رها کرد. 

گزارشی از بدرقه پیکر شهرام عبدلی به سوی خانه ابدی / سید جواد هاشمی:

در این مراسم هنرمندانی چون ایرج راد،رضا بنفشه خواه،کوروش سلیمانی، سید جواد هاشمی، شهره سلطانی، آناهیتا همتی، میرطاهر مظلومی، گیتی معینی، رضا توکلی، شکر خداگودرزی، امیررضا دلاوری،مونافرجاد، علی اوسیوند،کیانوش گرامی، رابعه اسکویی ،محمد مهدی عسگرپور،و… حضور داشتند.

"شهرام" جزو نوادر چهره‌های هنری بود

سید جواد هاشمی که اجرای این مراسم را برعهده داشت،با بغضی که در سینه داشت جملاتش را اینگونه آغاز کرد: به روح شهرام سلام می‌کنم، چقدر عجیب است! چقدر روزگار بدی است، هیچوقت فکر نمی‌کردم خانه هنرمندان بدون همچون "شهرام" بماند، "شهرام" جزو نوادر چهره‌های هنری بود که عمیق بود، اندیشه می‌کرد. او نویسنده‌ای تمام عیار بود و استعدادهایش در پس بازیگری او پنهان شده بود. هر چه از او بگوییم، کم گفتیم.

این غم سخت است اما مطمئنم جای او خیلی خوب است؛ شهرام الان در بهترین جا به ما می‌خندد. او بیشتر از اینکه غم خود را بخورد، غم دیگران را می‌خورد و حالا این همه غم یک جا جمع شد.

گزارشی از بدرقه پیکر شهرام عبدلی به سوی خانه ابدی / سید جواد هاشمی:

هنرمندان یک قدم جلوتر ناراحت هستند و شهرام هم در این دوران غصه‌دار مردم بود و طاقت نیاورد. با این حال شهرام با همه بزرگیش حقش را در سینما نگرفت.

 شهرام عبدلی در حرم امام رضا (ع) طواف داده شد. خودش همیشه دغدغه مردم داشت. در موقعیتی که نابسامانی وجود دارد و مردم ناراحتند قطعاً هنرمندان ما یک قدم جلوتر هستند و بیشتر ناراحتند و او همینطور بود.

 ما مانند شهرام عبدلی کم داریم

در ادامه کوروش سلیمانی بعنوان یکی از صمیمی ترین دوست های شهرام عبدلی ،جملاتی را در وصف این هنرمند بیان کرد؛ او گفت : : من بیست سالی است که شهرام را می‌شناسم و شهادت میدم در محضر پروردگار جز معرفت سخت‌کوشی، دلسوز مردم بودن از او چیزی ندیدم. از عشق او به پدرش، همه می‌دانند، چنین عشق نشان می‌دهد که انسان شریفی بوده و مطمئن هستم فرزندانش هم مانند او خواهند بود. شهرام عبدلی سربلند و با افتخار بود. حرص خورد، غصه خورد و تحمل نکرد و شکست.

این بازیگر ادامه داد: ما مانند شهرام عبدلی کم داریم که اگر روی صحنه نتوانست کار کند، نوشت و تدریس کرد. از مردمی که آمدند متشکرم، آن‌ها برای هنرمندشان آمده‌اند و ما برای برادرمان آمدیم، برای کسی که دلتنگ صدا و وجود او می‌شویم اما چرا دوستان ما زود پر پر می‌شوند؟

زمین به خاطر حضور برخی آدم‌هاست که نفس می‌کشد

میرطاهر مظلومی گفت:زمین به خاطر حضور برخی آدم‌هاست که نفس می‌کشد. والله که عبدلی یکی از همان‌ها بود. او با شرف، نجیب و محترم بود. به من زنگ می‌زدند و می‌پرسیدند چه می‌توان کرد؟ من هم می‌گفتم هرکسی شفا می‌خواهد اینجا می‌آورند. پروژه ۱۴۰ نفره ما هر شب تک به تک در حرم امام رضا (ع) دعا می‌کردند.

این بازیگر در پایان سخنانش عنوان کرد: پروژه ما «آسوده باش» نام داشت و تنها کسی که آسودگی واقعی و نور نصیبش شد شهرام عبدلی عزیز بود.

انتظار نداشتیم عبدلی به این زودی از میان هنرمندان برود

ایرج راد هنرمند پیشکسوت عرصه سینما،تئاتر و تلویزیون در ادامه گفت: شما عزیزان، هنرمندان را در قاب می‌بینید و ذهنیتی از بازی و نقش آنها دارید اما از اخلاق و منش آن‌ها بی‌خبرید و ناکامی‌ها و تحمل رنج‌های‌شان را نمی‌بینید.

گزارشی از بدرقه پیکر شهرام عبدلی به سوی خانه ابدی / سید جواد هاشمی:

رئیس هیأت مدیر خانه تئاتر تصریح کرد: شهرام عبدلی در خیابان به شما لبخند می‌زد ولی هر یک از هنرمندان مشکلات فراوانی دارند. ما در جایگاه صنف در خانه تئاتر، می‌دانیم چه رنجی می‌کشند و با تمام سختی‌ها می‌سازند تا اثری خلق کنند که اثرگذار باشد. ما انتظار نداشتیم عبدلی به این زودی از میان هنرمندان برود. من این افتخار را داشتم که در دو کار صحنه‌ای در کنار هنرمندی چون او باشم.

 آنچه از ما باقی می‌ماند ارزش کارها و هنر ماست

عسگرپور ،مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: از این مجالس که سالی چند بار برگزار می‌شود و در واقع مجالس ذکر و تذکر است و گرد هم می‌آییم تا بگوییم دنیا فانی است. آنچه از ما باقی می‌ماند ارزش کارها و هنر ماست. بسیاری از هنرمندانی که از دنیا رفته‌اند، آثار آن‌ها موجب شده در میان مردم زنده بمانند.

گزارشی از بدرقه پیکر شهرام عبدلی به سوی خانه ابدی / سید جواد هاشمی:

در پایان مراسم با اعلام سیدجواد هاشمی نماز میت به امامت حجت‌الاسلام سرلک بر پیکر زنده یاد شهرام عبدلی اقامه و پیکر این هنرمند به سمت بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار