جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۷ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

معصومه شمسینی غیاثوند: ادبیات کودک و نوجوان در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از نویسندگان مطرح کشور فعالیت خود را از این حوزه آغاز کرده‌اند، «محمدرضا شرفی خبوشان» از  نویسندگانی است که در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌های مطرحی را داشته و توانسته است جایزه کتاب جلال‌آل احمد و جایزه سی و پنجمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برای رمان «بی‌کتابی» در بخش ادبیات و نثر معاصر  را به خود اختصاص دهد.

شرفی خبوشان در حوزه کتاب کودک و نوجوان  کتاب‌های متعددی از جمله کتاب «روایت دلخواه پسری شبیه سمیر» را به نگارش درآورده است که جایزه بهترین اثر در بخش رمان بزرگسال  جشنواره داستان انقلاب شد. این نویسنده که به تازگی به عنوان مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منصوب شده است، در گفت‌وگو با دیباچه از توجه بیشتر به بخش کودک و نوجوان خبر می‌دهد و می‌گوید که حوزه کودک و نوجوان در سیزدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب اسلامی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

توجه به ادبیات کودک و نوجوان در جشنواره شعر و داستان انقلاب/ بین نویسندگان کتاب کودک و نوجوان و کتاب‌های ترجمه شده رقابت ایجاد شود

نویسنده کتاب «موهای تو خانه ماهی‌‌هاست» با اشاره به جایگاه و اهمیت ادبیات حوزه کودک و نوجوان در کشور خاطرنشان کرد: طبق انتظارتی که داریم جایگاه ادبیات کودک و نوجوان در کشور باید رفیع‌تر، شایسته‌تر، پرتعدادتر و با کیفیت‌تر باشد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.

نامزد جایزه کتاب جلال آل احمد و برگزیده  جایزه شهید حبیب غنی‌پور  برای کتاب «عاشقی به سبک ونگوگ» می‌افزاید:  تلاش ما در  جشنواره  شعر و انقلاب توجه به ادبیات حوزه کودک و نوجوان است، برای همین یکی از بخش‌های این جشنواره بخش کودک و نوجوان بوده و  توجه ویژه ای به این حوزه شده است و امیدوار هستیم که برنامه‌های جنبی این جشنواره باعث شود که شاهد اتفاق ارزنده‌ای در تولید آثار با کیفیت در بخش کودک و نوجوان باشیم.

نویسنده  مجموعه داستان «بالای سر آب‌ها» در رابطه با مغفول ماندن ادبیات حوزه کودک و نوجوان در کشور و اینکه چه راهکارهایی برای توجه به ادبیات کودک و نوجوان وجود دارد، تصریح کرد: در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برای ارائه آثار برتر در حوزه کودک و نوجوان تلاش بیشتر خواهیم کرد و از نویسندگان این حوزه حمایت خواهیم کرد تا آثار مربوط به حوزه کودک و نوجوان منتشر شود و در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

نویسنده کتاب «یحیی و یاکریم» با تاکید بر حمایت از کتاب‌های کودک و نوجوان که توسط نویسندگان ایرانی به نگارش درآمده است، گفت: توجهات باید به سمت حمایت از نویسنده ایرانی باشد و شرایطی به منظور تسهیل در انتشار آثار نویسندگان کودک و نوجوان برای رقابت با کتاب‌های ترجمه شده، در نظر گرفته شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳