شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۸ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
آنچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ گذشت

به گزارش دیباچه،راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱، به عنوان «جشن ملی و خانوادگی ملت ایران» با حضور اقشار مختلف مردم ایران ،به طور همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار شد. حضور مردم به ویژه دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها، به شکل خانوادگی در صحنه مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی   بعد از دو سال شرایط کرونایی کشور - که مراسم ۲۲ بهمن به راهپیمایی خودرویی و موتوری و محدود بود - ساعتی پیش از آغاز رسمی مراسم در مسیرها مشهود بوده است. 

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

راهپیمایان از مسیرهای ۱۲ گانه میدان امام حسین(علیه السلام)، میدان ابوذر، میدان معلم، میدان منیریه، میدان هفتم تیر، میدان انقلاب اسلامی، خیابان ستارخان، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، خیابان شهید بختیاری (سی متری جی)، تهرانسر و بلوار آیت‌الله کاشانی به سمت میدان آزادی  حرکت کردند.

راهپیمایان با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پرچم های الوان مزین به شعارهای انقلابی، تصاویر امام و رهبری و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی در راهپیمایی حضور پیدا کرده و جلوه  ویژه‌ای خلق کردند.

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

خانواده‌های معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان ، همراه با تصاویر شهیدان، به ویژه شهدای امنیت در این راهپیمایی خانوادگی حضور داشتند.

هم‌چنین حضور نمایندگانی از اقوام ایرانی با لباس‌های محلی در مراسم ۲۲ بهمن در تهران مشهود بود.

برپایی چادر چایخانه حرم امام رضا( ع) در مسیر راهپیمایی و پذیرایی از مردم نمونه‌ای از برنامه‌های پیش بینی شده برای حاضران در مراسم امروز بود.

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

غرفه‌های میراث  فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان‌ها نیز زینت‌بخش مسیر راهپیمایی امسال بود.

خبرنگاران و تصویربرداران خارجی مقیم تهران و نیز خبرنگاران رسانه‌های داخلی در مسیر راهپیمایی، به مستندسازی  از این جشن بزرگ پرداختند. 

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

در تمامی مسیرهای منتهی به میدان آزادی در تهران ، بیش از ۱۶۰۰ غرفه اطلاع رسانی ، فرهنگی ، نمایشگاهی ، نظامی  و غرفه‌هایی که جلوه هایی از دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته‌اند تعبیه شد.  وجود ۱۵۰ غرفه با موضوع جهاد تبیین و ۳۱ غرفه معرفی اقوام ایرانی ، از غرفه های جدید و نوآوری های امسال بود.

 مراسم ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجیدتوسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران ، آغاز  و با پرواز بادکنک‌ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه ، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی ، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه شد.

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

راهپیمایان ۲۲ بهمن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسیرهای مختلف منتهی به میدان آزادی پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهایی با مضامین زیر بر روی آن‌ها نوشته شده و یا با همنوایی این شعارها را تکرار می کردند:

* یاد امام خمینی پاینده باد/خامنه‌ای رهبر ما زنده باد

* خامنه‌ای خمینی دیگر است/ولایتش ولایت حیدر است

* ما همه سرباز توییم خامنه‌ای/گوش به فرمان توییم خامنه‌ای

* ۲۲ بهمن پنجاه و هفت/ پشت ستمگران عالم شکست

*۲۲ بهمن بُوَد یوم‌الله/با رهبرّیِ حضرت روح‌الله

* بیست و دو بهمن شورآفرین/تبلور امید مستضعفین

*بیست و دو بهمن نماد دین است/ عامل اتحاد مسلمین است

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

*از ما به دشمنان ما خطاب است/ ملّت ما ملّت انقلاب است

* نهضت ما نهضت اسلامی است/پیروی از ولایت الزامی است

*شیطان پی‌تفرقه‌ی ملت است/پاسخ ملت، یک صدا وحدت است

*راه شهیدانِ خدا راه ماست/ لطف خداوند به همراه ماست

*ما ذوالفقار حیدریم/ فدائیان رهبریم

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

*راه سلیمانی ما پاینده‌ست/ مرام و مکتبش همیشه زنده‌ست

*خون سلیمانی ما می­جوشد/ملت علیه دشمنان خروشد

*ملت ما بیدار است/از آمریکا بیزار است

موشک سجیل و پهپاد شاهد از جمله ادوات نظامی به نمایش گذاشته شده در میدان آزادی تهران بوده است.

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

با رسیدن راهپیمایان به میدان آزادی که دقایقی پیش از آن رییس‌جمهور نیز به صف آنان پیوسته بود،قطعنامه سراسری مراسم 22بهمن 1401، قرائت شد که در آن تاکید شده است: از اصحاب سخن و قلم می‌خواهیم توطئه‌های شوم دشمن را نقش برآب سازند.

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

پس از آن سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت ؛ بخشی از صحبتهای رئیس جمهور در ادامه می آید : 

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

رییس جمهور با تاکید بر اینکه کسانی که در اغتشاشات اخیر فریب خوردند باید بدانند که آغوش ملت برای پذیرش آنان با عفو پدرانه رهبری باز است، یادآور شد: ما هم امتداد این نگاه را در دولت پی می‌گیریم.

* این روز تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران است و روز تحقق روشنگری‌های امام راحل است. این روز پایان سلطه سلطه‌گران بر ایران عزیز است. امروز جلوه انسجام ملی، وحدت، یکپارچگی و حضور حماسی مردم است.

* ما امروز فقط برای گرامیداشت ۲۲ بهمن ۵۷ جمع نشدیم. آن حرکت عظیم همواره قابل تکریم است، اما امروز آمده‌ایم بگوییم ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با حضور مردم و شکست دشمنان انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است. این اعلام، اعلام یک ۲۲ بهمن دیگر در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است.

* شاهدیم در این یک سال چه فتنه‌ها و توطئه‌هایی از سوی دشمن صورت گرفت، اما زنان و مردان تاریخ‌ساز ما دشمن را شناختند و دست پلید او را دیدند و در صحنه خوب ظاهر شدند و خوش درخشیدند، به نحوی که در تاریخ انقلاب اسلامی مردم سرافراز ما یک‌بار دیگر دشمن را ناکام گذاشتند.

* برخی به دنبال آن هستند که چهره رژیم پهلوی را تطهیر کنند اما فرمان رهبری انقلاب در عرصه تبیین باید پلیدی و زشتی این رژیم برای ملت ایران را نشان دهد که انقلاب شکوهمند اسلامی پایان این ذلت و آغاز عزت مردم ما بود.

*وقتی دیدند ملت بزرگ ایران پروژه تحریم‌های آنان را خنثی کرد و در علم و فناوری و تولید هم متوقف نشدیم و در تولید و صادرات نفت هم متوقف نشدیم و در کالاهای غیرنفتی هم به همین شکل پیش رفتیم و در تراز تجاری کشور موفق بودیم و برخلاف تحریم‌ها و تهدیدها از رشد اقتصادی بهره‌مندیم، و در همه عرصه‌ها مشارکت اجتماعی و کار دانش‌بنیان انجام می‌شود، دست به یک توطئه دیگر زدند، پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زدند تا به تصور خود کشور را متوقف کنند و در این عرصه یک جنگ ترکیبی راه انداختند.

*شما از حقوق زن سخن می‌گویید اما به برکت انقلاب اسلامی زنان آزادند و حضور آنان در دانشگاه‌ها و عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و همه عرصه‌ها حضور پررنگی است. ما در عرصه حقوق زن مدعی هستیم و شما در جایگاه متهم هستید، شما از زن استفاده ابزاری می‌کنید. شما امروز می‌خواهید برای تمدن بشری معیار مشخص کنید اما ضدخانواده و نهاد آن عمل و هم‌جنس‌بازی را ترویج می‌کنید.

گزارشی از جشن ملی و خانوادگی ملت ایران

*اگر بحث حقوق بشر باشد ما مدعی هستیم و شما متهم، چقدر حقوق انسان را در جای جای این منطقه ضایع کردید؟ چقدر به مردم فلسطین و افغانستان ظلم کردید و ویرانی‌های بسیار در آنجا به جای گذاشتید و امتداد آن را در یمن دنبال کردید؟ شما حتی نسبت به ملت خود هم در حقوق بشر ظلم‌های فراوانی کردید و ایران امروز در زمینه حقوق بشر در جایگاه مدعی است و شما در جایگاه متهمید و باید پاسخ دهید چرا در حق بشر چنین ظلم‌هایی کردید؟

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار