پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۷ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

زهرا فرود : "بابک خواجه پاشا" کارگردان فیلم سینمایی" در آغوش درخت" که با ساخت این فیلم برای اولین بار کارگردانی تولیدات سینمایی را تجربه می کند در فیلم های "خورشید"، "قصر شیرین"، "تو می مانی" و سریالهای "سنه خاطیر"، "تورشا شیرین"، "عاشورا"به عنوان بازیگر حضور داشته است. او که کارگردانی سریالهای "بهانه ای برای بودن"، "تورشا شیرین" و "سنه خاطیر" رابرای صدا و سیمای آذربایجان غربی برعهده داشته می گوید : جشنواره فیلم فجر به عنوان یک رویداد فرهنگی و هنری می تواند بستر خوبی برای جان تازه بخشیدن به سینمای کشور باشد.همچنین امیدوارم سازمان سینمایی بتواند با یک تصمیم گیری درست و اصولی ،اکران آثار جشنواره و تولیداتی که پشت چراغ قرمز اکران هستند را بخوبی مدیریت کند.

سازمان سینمایی با تمهیدی صحیح ،می توانداکران آثار را به خوبی مدیریت کند / دیده شدن این اثر در بین مردم ،اهمیت بیشتری از جایزه گرفتن دارد

"بابک خواجه پاشا " به خبرنگار دیباچه گفت :با توجه به ماجرای" در آغوش درخت" می توان این اثر را در زمره آثار متعلق به سینمای اجتماعی طبقه‌بندی کرد؛ همچنین این فیلم راوی پیچیدگی ها و زیبایی های روابط اعضای یک خانواده است ، البته روابطی که به سادگی دستخوش بحران می‌شود به گونه‌ای که برای برون رفت از آن هر کدام از افراد خانواده با دغدغه ای مواجه می شوند.

او افزود :در این فیلم سعی کردیم با حفظ ریتم و پردازش بر روی شخصیت ها، مخاطب را با داستان "در آغوش درخت" همراه کنیم و اینکه این فیلم چقدر موفق است بستگی به بازخوردی دارد که بعد از اکران عمومی،از سوی مخاطب دریافت خواهد کرد.

"خواجه پاشا " در ارتباط با انتخاب بازیگران این اثر گفت: به نظر من هر بازیگری که برای ایفای یک نقش برگزیده می‌شود باید حداقل بخشی از ویژگی های آن کاراکتر را در خود داشته باشد و به زبان ساده تر باید به نقش بیاید و قرابت حدودی با شخصیت نوشته شده در فیلم داشته باشد؛ از این رو در انتخاب بازیگران فیلم سینمایی "در آغوش درخت" سعی کردم نقش آفرینانی را انتخاب کنم که از بهترین‌های این حرفه باشند و نسبت به عرصه بازیگری از درک عمیق تری برخوردار باشند تا به روند پیشرفت فیلم کمک شایانی کنند.

کارگردان فیلم سینمایی "در آغوش درخت " با بیان اینکه در مسیر تولید و دریافت پروانه ساخت بر روی فیلمنامه مبحثی پیرامون اصلاحیه ای فیلمنامه در یافت نکردیم ادامه داد: ساخت این فیلم به طور کامل بر اساس فیلمنامه پیش رفت البته در برخی از سکانس ها، به دلیل خلاقیت بازیگران و اتمسفر صحنه تغییراتی اعمال شد.

خواجه پاشا گفت: داستان و شخصیت های فیلم به گونه ای ترسیم و چیده شده اند که می توان آنها را در بخش عمده ای از جامعه ی امروزی پیدا کرد. حتی شاید یکی از اعضای نزدیکمان دچار همین مشکلات باشد. داستان " در آغوش درخت" به موضوع مهم خانواده می پردازد، خانواده ای که دچار چنان روابط پیچیده ای است که شاید بشود روزانه هزاران فیلمنامه از آن نوشت و مصور نمود.

سازمان سینمایی با تمهیدی صحیح ،می توانداکران آثار را به خوبی مدیریت کند / دیده شدن این اثر در بین مردم ،اهمیت بیشتری از جایزه گرفتن دارد

این کارگردان افزود: مهم تر از جایزه گرفتن در جشنواره فیلم فجر، دیده شدن این اثر در بین مخاطب هاست که برایمان اهمیت دارد؛ از طرفی تاثیرگذار بودن فیلم در بین مخاطب، بزرگ‌ترین خواسته من به عنوان سازنده "در آغوش درخت" است.

" خواجه پاشا" اظهارداشت:از آنجا که سینما در چند سال گذشته بخاطر کرونا، شرایط سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی حال روز خوبی در اکران نداشته، باید امیدوار بود جشنواره ای همچون رویداد فجر بتواند نفس و جان تازه ای در رگ های سینمای کشور جاری سازد.

این کارگردان پیرامون عدم مشارکت برخی هنرمندان و سازندگان آثار در جشنواره فیلم فجر افزود: قطعا هنر رو نباید تحریم کرد. شاید بخاطر اینکه در برخی شرایط خاص همین هنر است که می تواند عامل انتقاد و مرتفع شدن دغدغه ها باشد بخصوص سینما و تئاتر؛بنابراین اهالی سینما و حتی تلویزیون وتئاتر باید متوجه باشندکه تعطیلی سینما و تئاتر قطعا به نفع این سرزمین نیست.با این حال هر هنرمندی می تواند نگاه خودش را داشته باشد. من فیلمسازم و ضمن ساخت فیلم ، در جشنواره ای حاضر شدم که بیشتر بزرگان سینمای کشور از همانجا رشد کرده اند.

خواجه پاشا در پایان گفت: امیدوارم هر تصمیمی که سازمان سینمایی بعد از جشنواره، برای اکران آثاری که در این رویداد حضور داشتند ویا حتی حاضر نبودند می گیرد، به نفع سینمای کشور باشد و اکران آثار نمایش داده شده در جشنواره ونیز تولیداتی که از قبل در صف اکران بوده اند را با یک مدیریت صحیح به روی پرده بیاورد و جانی دوباره به این هنر و سینما ببخشد.

گفتنی است "در آغوش درخت» به تهیه کنندگی "محمدرضا مصباح" توسط گروهی جوانِ تازه‌نفس و با نمایش قاب‌هایی خارج از فضای تهران در شهر ارومیه به تولید رسیده و با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد.
مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی بازیگران «در آغوش درخت» را تشکیل می‌دهند. این فیلم حاصل مشارکت سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳