شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

معصومه شمسنی غیاثوند : رضا رویگری از بازیگران پُرکار در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خواننده سرود «ایران ایران ایران» ( الله الله )  بود، این بازیگر سینما و تلویزیون در سریال‌‌های متعدد تاریخی از جمله در  سریال «مختارنامه» در نقش کیان، سریال «سال‌های مشروطه» در نقش کریم دواتگر و میرزای آشتیانی و در سریال «معصومیت از دست رفته» در نقش سعدون ایفای نقش کرده است.

این بازیگر پیشکسوت در فیلم‌های سینمایی بسیاری از جمله فیلم سینمایی «عقاب‌ها»، «کانی مانگا» و «دل‌شکسته» ایفای نقش کرده است و توانست در سال  ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم سینمایی «بوتیک» به کارگردانی حمید نعمت‌الله  تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن سینمای ایران را دریافت کنند.

منتظر بازی در سریال «سلمان فارسی» هستم/ دوست دارم شخصیت «گل ممد» رمان کلیدر را بازی کنم

« رضا رویگری »، در گفت‌ و گو با دیباچه در مورد اینکه دوست دارد که جای چه شخصیت هایی به ایفای نقش بپردازد؟ می‌گوید : شخصیت‌های بسیاری است که دوست داشتم در نقش آنها ظاهر شوم و بیشتر علاقه دارم تا نقش‌های تاریخی قبل از اسلام از جمله نقش «کوروش» و «داریوش» را تجربه کنم. 

بازیگر نقش « فریدون » در سریال «به کجا چنین شتابان» تصریح کرد: دوست دارم که فیلمی از رمان « کلیدر » آقای محمود دولت آبادی را بسازند و جای نقش شخصیت «گل ممد» را بازی کنم، این رمان علاوه بر « گل ممد » چند نقش خوب دارد که دوست دارم جای آنها بازی کنم، زیرا این شخصیت‌ها به خوبی توسط دولت آبادی نوشته شده است.

بازیگر نقش « کیان » در سریال «مختارنامه» با اشاره به بازی در این نقش گفت : مردم شخصیت «  کیان » در سریال مختارنامه را بسیار دوست داشتند و اگر یک بار دیگر هم این نقش نوشته شود دوست دارم این نقش را بازی کنم. این کارِ خدا بود که توانستم در این سریال بازی کنم؛ همکاری با آقای میرباقری افتخار بزرگی است که به هر بازیگری پیشنهاد نمی‌دهند علاوه بر اینکه او  انسان شریفی و کارگردان بزرگی است.

منتظر بازی در سریال «سلمان فارسی» هستم/ دوست دارم شخصیت «گل ممد» رمان کلیدر را بازی کنم

بازیگر فیلم سینمایی بوتیک می‌گوید: از نظر تکنیکی بهترین بازی که در طول این سال‌ها داشتم و مورد توجه قرار گرفت  بازی در فیلم سینمایی « بوتیک » بود که برای بازی در این فیلم تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن سینمای ایران را دریافت کردم.

بازیگر نقش « کریم دواتگر » در سریال «سال‌های مشروطه» در مورد پیشنهادات کاری که دارد، گفت:  یکی دو کار به من پیشنهاد شده و قرار است برای بازی در یک فیلمی به مشهد بروم. در کل  وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و خیلی از بازیگرها بیکار هستند. به من هم پیشنهاد کاری زیادی نشده است، اگر مخاطبان سینما و تلویزیون من را  کم می‌بینند من مقصر نیستم و همه چیز دست من نیست؛ تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون باید بخواهند که من در فیلمی بازی کنم، وقتی پیشنهاد نمی‌دهند،به  ناچار من در خانه می‌مانم و در و دیوار را تماشا می‌کنم تا شاید کاری به من پیشنهاد شود.

بازیگر نقش سعدون در سریال «معصومیت از دست رفته» با اشاره به اینکه علاقمند به حضور در مجموعه‌های تاریخی از جمله سریال «سلمان» است، خاطرنشان کرد: منتظر هستم تا در سریال «سلمان فارسی» بازی کنم؛ به من می‌گویند که هنوز نوبت من نشده است که در این سریال بازی کنم، سریال‌های تاریخی همانطور که می دانید زمان زیادی برای ساختن  نیاز دارد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳