شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۶ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
کارگردان فیلم سینمایی "هایپاور " در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

زهرا فرود : "هادی محمدپور" از کارگردانان جوان عرصه سینما است که با تهیه کنندگی در حوزه تئاتر و موسیقی پا به دنیای هنر گذاشت. او که کارگردانی و نویسندگی آثار مستند و کوتاهی همچون " آلزایمر" ،"ماهی های خاکی"، "سفر به قطعه‌ای از بهشت" "یک لحظه از زندگی" و "رد و پای شغال " را برای تلویزیون در کارنامه هنری خود ثبت کرده و با اولین ساخته بلند خود ،" هایپاور" در چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر با سایر آثار حاضر در این رویداد به رقابت  پرداخت ، می گوید : این فیلم با بهره گیری از رگه های طنازانه سعی دارد نبوغ و دانش برخی شخصیت‌ها و قهرمانان ملی بویژه شهیدان منصورستاری و عباس بابایی را در عرصه عملیات های مختلف از جمله عملیات والفجر۸ را ضمن روایت ،برای مخاطبان ترسیم کند.همچنین او معتقد است: عدم ارائه تولیدات نمایشی از سوی سازندگان آثار ،برای اکران در جشنواره سبب می شود یک اثر از هرلحاظ نتواند مسیر رشد وپیشرفت را بپیماید.

قصه

" هادی محمدپور" به خبرنگار دیباچه گفت : از زمانیکه با "امیر شایانمهر" تصمیم به نوشتن فیلمنامه "هایپاور" گرفتیم قرارمان بر این شد که به دور از هرگونه حواشی سیاسی و... کار نگارش ماجرای این اثر را شروع و به اتمام برسانیم و خدا را شکر با اتمام نگارش فیلمنامه و ارائه آن به جهت دریافت پروانه ساخت با مشکل و دغدغه ای روبرو نشدیم؛ همچنین هنگام دریافت پروانه نمایش نیز مسئله ای همچون حذف سکانس و یا پلانی از سوی سازمان نظارت به "هایپاور" اعمال نشد اما خود بدلیل جلوگیری از کُند شدن ریتم فیلم، مجبور شدم چند سکانس از این اثر را حذف نمایم.

او افزود : از آنجا که بدنبال روی کار آمدن دولت های مختلف، سیستم های مدیریتی و اجرایی نیز دستخوش تغییرات قرار می گیرند،از این رو می توان عنوان کرد، دور از ذهن نیست که جشنواره فیلم فجر ،هم به نوبه خود به عنوان بخشی از فرایند فرهنگی -هنری کشور ، به تبعیت از این تغییرات ، به لحاظ سیستم مدیریتی و روند برگزاری، طیف متفاوتی را در پیش گیرد. البته ناگفته نماند ، کلیت جشنواره همچنان طبق روالِ پیشین خود طیِ مسیر می کند و صِرفا این نگاه مدیریتیِ جشنواره است که آمیخته با یکسری تحولات سیر خود را می پیماید؛ در هر حال امیدوارم چهل و یکمین رویداد فیلم فجر به بهترین شکل به پایان دوره برگزاری خود برسد.

"محمد پور " پیرامون عدم مشارکت برخی سازندگان آثار در جشنواره فیلم فجر بیان کرد : هر فیلمساز بعنوان صاحب اثر می تواند این تصمیم را اخذ نمایدکه فیلمش را به روی پرده بیاورد یاخیر و یا اینکه آن را در کجا اکران کند بنابراین شاید این تمهید که عدم حضور آثار در جشنواره به منزله تعویق در زمان اکران آنها در بعد از جشنواره خواهد شد،ایده مطلوبی نباشد چرا که موضوع اکران ، مقوله ای نیست که بخواهیم آن را دستوری انجام دهیم . ولی به نظر من هر کارگردانی حداقل یکی از اهداف وچشم انداز هایش در تولید یک فیلم، اکران آن در جشنواره های داخلی و خارجی است حالا اگر او، با وجود تلاش هایی که خود و گروهش پیرامون ساخت اثر کشیده اند بخواهد از نمایش فیلم در رویدادهای فرهنگی -هنری جلوگیری کند نه تنها ظلم بزرگی متوجه خود و عواملش نموده بلکه فرصت رشد و پیشرفت را نیز از تمام کسانی که در مسیر ساخت اثر همت گمارده اند خواهد گرفت.

وی ادامه داد : من به تحریم و یا عدم مشارکت در عرصه فرهنگ ، هنر و سینما اعتقادی ندارم و این عملکرد را حرکت خوبی نمی بینم.

کارگردان فیلم سینمایی "هایپاور" در ارتباط با طرح تعویق اکران آثار که چندی پیش از سوی روح الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی ارائه شد بیان کرد : روح الله سهرابی یکی از مدیران خوب و کاربلد و با تجربه سینما هستند که خوشبختانه از دل این سینما رشد کرده اند. و تصمیم او مبنی بر تعویق زمان اکران آثاری که در جشنواره حضور ندارند ، یک تصمیم مدیریتی است و بنده بعنوان یک کارگردانی که با مقررات این کشور و سازمان سینمایی فیلم می سازم به این تصمیم احترام می گذارم.

قصه

او افزود: در تولید" هایپاور" سعی کردم بیشترین تمرکز بر روی بُعد نظامی قهرمانان ملی کشور همچون "شهید ستاری" و" بابایی" و نبوغ و تفکر این عزیزان در طراحی عملیات والفجر هشت باشد و اینکه از لوکیشن های خوب و صحنه و در کل پروداکشن خوب و حجیم استفاده کنم که به نظرم این حرکت سبب متمایز شدن کار نسبت به دیگر کارهای مشابه شده است.

"محمدپور در ارتباط با همکاری نیروی پدافند هوایی ارتش پیرامون در اختیار گذاشتن ادوات جنگی"گفت: حمایت پشتیبانی و لجستیکی از سوی نیروی پدافند هوایی ارتش و شخص امیر فرماندهی محترم نیرو یعنی امیر سرتیپ دکتر علیرضا صباحی فرد در حد بسیار عالی بود و صفر تا صد این تجهیزات و لوکیشن ها.... از سوی این عزیزان تامین شد که جا دارد کمال تشکر را داشته باشم.

او افزود : این فیلم از هر آنچه که مخاطب از شهید ستاری و عملکردهایش درفیلم سینمایی "منصور" دیده متفاوت تر است چرا که در "های پاور" به ظرفیت های علمی ،جسارت کاری و دانش این شهید نگاه وپردازش شده، بنابراین خصوصیات فردی وحتی زندگی شخصی او نقشی در تولید این فیلم ندارند بلکه جایگاه بسزای شهید ستاری وتفکرات بکر ایشان در مسیر ارائه راهکارهای مطلوب به پدافند هوایی ارتش در دست یافتن به موفقیت در عملیات های مختلف از جمله عملیات غرورآفرین والفجر هشت است که معیار ساخت" های پاور " را تشکیل داد.

"محمدپور"پیرامون انتخاب بازیگران نقش شهید "ستاری" وشهید "بابایی "اظهار داشت : از دو سال پیش که تحقیق و نگارش فیلمنامه این اثر را با همکاری "امیر شایان مهر "شروع کردیم، همزمان روی گزینه هایی همچون چهره ،تمرکز کردیم تا قابل باور شدن قصه وماجرا برای مخاطب را از همین جا آغاز کنیم بنابراین به بررسی شباهت بازیگران با این شهیدان پرداختیم همچنین داشتن سابقه کاری در کارنامه کاری از شاخص های دیگر ما برای انتخاب بازیگران نقش شهیدان ستاری وبابایی بود که پس از بررسی و نظرسنجی در این زمینه به اتابک نادری برای بازی در نقش شهید ستاری وعلیرام نورایی برای نقش آفرینی در شخصیت شهید عباس بابایی رسیدیم که خداروشکر انتخاب درستی بودند.

کارگردان فیلم سینمایی "هایپاور "در ارتباط با به تصویر کشیدن شخصیت شهید بابایی در این اثر گفت: در" های پاور"سعی کردیم که فقط در حوزه کاری ، جسارت و مهارت به شهید بابایی پرداخته شود نه زندگی شخصی. یعنی ما در قصه این فیلم ، سرهنگ خلبان عباس بابایی که معاون عملیات نیروی هوایی ارتش و فرمانده قرارگاه رعد بودند را خواهیم دید نه عباس سریال شوق پرواز .

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳