جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

زهرا فرود: "فرشاد گل سفیدی" از فیلمبرداران و مدیران فیلمبرداری موفق عرصه سینما و تلویزیون است که سالها در راستای تولید آثار مختلفی همچون "اخراجی ها"، "رسوایی" ،"معراجی‌ها"،" پایتخت ۲"، ۵ و ۶، "دردسرهای عظیم " و" سه دنگ سه دونگ "با کارگردان های بسیاری همکاری داشته است.اوکه با اولین ساخته خود با عنوان "هفت بهار نارنج "در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با سایر آثار حاضر در این رویداد رقابت می کند، امیدوار است داوری نهایی آثار ارائه شده در جشنواره فیلم فجر ،بر اساس توانایی و قابلیت های سازندگان آثاردر تولید محتوا ،انجام شود.

بخشی از زندگی علی نصیریان در

"فرشاد گل سفیدی" کارگردان فیلم سینمایی" هفت بهار نارنج "به خبرنگار دیباچه گفت:"هفت بهار نارنج" تا حدودی روایت تلخ و شیرین از برخی مباحث اجتماعی از جمله نوع روابط بین آدم هاست و با توجه به ماجرایی این فیلم می‌توان آن را آن را تا حدی در زمره آثار اجتماعی طبقه بندی کرد؛ اگرچه هسته اصلی "هفت بهارنارنج "ترسیم عشق والای انسانی است.

او افزود: اگرچه ماجرای این اثر با نگاهی متفاوت به مفهوم عشق و پایبندی به برخی تعلقات انسانی در کالبد قصه مصور شده، اما به لحاظ برخورداری از مقوله تعلیق، آنچنان بی بهره نیست و "هفت بهارنارنج "به اندازه لزوم در بطن خود، از این امر استفاده کرده است.

« گل سفیدی »  پیرامون شخصیت های فیلم سینمایی "هفت بهار نارنج" بیان کرد: در چینش شخصیت‌های این فیلم که داستان آن با تمرکز بر شخصیت‌های اصلی روایت می شود، سعی کردم بر اساس فیلمنامه و نزدیکی قصه و ماجرای این فیلم به کاراکترهای فیلمنامه عمل کن؛م به طور مثال وقتی علی نصیریان قبل از قرار گرفتن در مقابل دوربین ، فیلمنامه آن را خواند به صراحت عنوان نمود قصه این فیلمنامه بخشی از زندگی من است.

اوکه با ساخت "هفت بهار نارنج" نخستین تجربه خود در عرصه کارگردانی را در کارنامه کاریش ثبت نموده با بیان اینکه در مسیر تولید این فیلم سعی کردم بر اساس بهبود فیلمنامه گام بردارم اظهار داشت: فیلمنامه "هفت بهار نارنج "هنگام دریافت پروانه ساخت با مشکلی مواجه نشد، همچنین پس از تولید نیز بدون هیچ مسئله و دغدغه ای موفق شد، پروانه نمایش خود را دریافت کند.

بخشی از زندگی علی نصیریان در

"گل سفیدی "که مدیریت فیلمبرداری تولیداتی چون:"جابر ابن حیان"،"خوش نشین ها"، "آسپرین"، "راه دررو" و "تاثریا" را برعهده داشته افزود:موضوع "هفت بهارنارنج" برگرفته از شرف والای انسانی و عشق مقدسی است که علاوه بر روایت در فیلم، در زمره آمال و آرزوهای همه انسان هاست که آن را داشته باشند و در زندگی خود تجربه کنند.

کارگردان فیلم سینمایی" هفت بهار نارنج" با بیان اینکه امیدوار است این فیلم بتواند سیمرغ بلورین چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند در ارتباط با عنوان این فیلم ادامه داد: عدد هفت توام با شکوفه های بهارنارنج از دیرباز جزوی از عناصر معنوی و مقدس در فرهنگ ایران زمین بوده و بهارنارنج نیز به خودی خود سمبل عشق و خلوص است همچنین در برخی از فرهنگ ها هم، نمادی از باروری به شمار می‌رود. بنابراین از آنجا که هسته اصلی این فیلم در تقدیس عشق والای انسانی و بنا شده، به این نتیجه رسیدیم که عنوان "هفت بهار نارنج" بهترین گزینه برای این اثر خواهد بود.

"فرشادگل سفیدی " که مدیرفیلمبرداری آثاری چون "معراجی‌ها" ،"اخراجی های ۳"، "رسوایی ۲و۱" ،"سه بیگانه" و" به وقت خماری"را برعهده داشته گفت: "هفت بهار نارنج " با تاکید بر غایت عشق و خلوص والای انسان ها ،همان کاری را با مخاطب خواهد کرد که شعرهای کهن فارسی با روح و روان انسان می کند.

وی ادامه داد :تولید این فیلم را با هزینه شخصی خود به سرانجام رساندم، چون وقتی فیلمنامه آن را مطالعه کردم به دلم نشست ،به گونه‌ای که مسیر تولید آن را لحظه به لحظه، دلی پشت سر گذاشتم و امیدوارم "هفت بهار نارنجی" که از دل برآمده به دل ها بنشیند.

بخشی از زندگی علی نصیریان در

او در رابطه با عدم مشارکت برخی از فیلمسازان در دوره ۴۱ جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد:عملکرد و رفتار هر هنرمندی به خودش ارتباط دارد اما نظرمن این است که ای کاش هیچگاه هنر دست مایه مقاصد سیاسی افراد نشود ،چرا که ما هنرمند ایم و با هنر باید هنرمان را به رخ بکشیم .

"گل سفیدی" در پایان گفت: امید می‌رود داوری نهایی آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر صرفاً بر اساس توانایی و قابلیت سازندگان آثار، در تولید محتوا انجام شود.

تعداد بازدید : 0


گفتنی است در این فیلم که دوشنبه ۱۷بهمن همزمان با ششمین روز از جشنواره ۴۱فجر ساعت ۲۱:۳۰ در خانه جشنواره (برج میلاد)به نمایش در می آید نقش آفرینانی چون "علی نصیریان"، "لادن مستوفی"، "فرهاد آییش"، "سارا رسول‌زاده"، "هومن حاجی‌عبدللهی" و "فرج الله گل سفیدی" به ایفای نقش پرداخته اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳