پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۲۹
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۲ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، در این شماره از اخبار جشنواره چهل و یکم فیلم فجر از زاویه دید « چاشنی دیباچه » ،  ابتدا به سراغ فیلم « استاد » می رویم و صحبتهای برخی از عوامل این اثر درباره بحث فیلمنامه و شخص بهروز افخمی.

سید عماد حسینی : خوشحالم که جشنواره با فیلم ما شروع شد

کارگردان فیلم استاد از اینکه فیلمش چراغ جشنواره چهل و یکم را روشن کرده ،خوشحال است . او گفته : " خوشحالم که جشنواره با فیلم ما شروع شده است مخصوصا با بازخوردهای خوبی که از اهالی رسانه گرفتیم خیلی به راهی که تا به امروز با هم طی کردیم، امیدوارتر شدم.» 

اخبار کوتاه جشنواره چهل و یکم فیلم فجر / تعریف و تمجید کارگردان فیلم «استاد» از «افخمی» / سنگ تمام هدیه حسینی نژاد برای همسرش!

درجای دیگری از استاد خودش بهروز افخمی هم نمی گذره : " حضور آقای افخمی نجات دهنده پروژه ما بوده است. همکاری ما همکاری درخشانی بود. همان طور که در نشست خبری فیلم شاهدش بودید اینکه یک کارگردان در اولین تجربه سینمایی اش در کارگردانی، فیلمنامه و هم در بازی بازیگرانش از یک کارگردان صاحب سبک مثل آقای افخمی تاییدیه بگیرد خیلی افتخار بزرگی است و آدم را امیدوار می‌کند. آقای افخمی توصیه‌هایشان را به ما می کردند اما در نهایت دست مان را باز می گذاشتند، حتی در مواردی به من اجازه دادند که بر خلاف نظر ایشان تصمیم گیری کنم و کار را پیش ببرم.» 

هدیه حسینی نژاد :  آقای معجونی قبل از اینکه همسرم باشد،استاد من است

بازیگر فیلم « استاد » که همسر حسن معجونی بازیگر مطرح سینما و تئاتر است ، درباره تجربه بازی در این پروژه می گوید "  «استاد» فیلمنامه خوبی داشت، بنابراین این فیلم، چه فیلم دهم این کارگردان بود چه فیلم اولشان، به خاطر فیلنامه خوب قطعا آن را می پذیرفتم و ایفای نقش در این فیلم، باب دلم بود. "

اخبار کوتاه جشنواره چهل و یکم فیلم فجر / تعریف و تمجید کارگردان فیلم «استاد» از «افخمی» / سنگ تمام هدیه حسینی نژاد برای همسرش!

درباره حسن معجونی هم اینچنین می گوید "  آقای معجونی قبل از اینکه همسر من باشد استاد من است و من اصلا در جایگاهی نیستم که بخواهم به او کمکی کرده باشم. هر کمکی که بوده از جانب آقای معجونی به من بوده است.
وی در ادامه برای همسرش سنگ تمام می گذارد و تصریح می کند :  "  همبازی بودن با آقای معجونی برای من خیلی جذاب بود، به جهت اینکه صرف نظر از اینکه ایشان همسر من هستند, یکی از بازیگرهای مورد علاقه من است و اینکه آدم مقابل بازیگر مورد علاقه اش بازی کند ، ورای هر رابطه نسبی و سببی به نظرم اتفاق بسیار مبارکی است.  اما از طرفی هم چالش بازی در این نقش، این بود که ما با هم زن و شوهر هستیم. به خاطر اینکه من باید خیلی حواسم را جمع می کردم، این فاصله در بیاید و طوری نباشد که نسبت داشتن، خودش را در نقش و روابط در فیلم نشان‌ ندهد. "

دو خبر بعدی خیلی جذاب نیست ، ولی خواندنش خالی از لطف هم نیست!

اعلام اسامی هیات انتخاب ، داوری و فیلم های راه یافته به بخش کوتاه جشنواره 41

هیات انتخاب و داوری بخش کوتاه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ، اسامی فیلم های راه یافته به این بخش را اعلام کرد.

براساس اعلام هیات انتخاب و داوری بخش کوتاه: مریم اسمی خانی، دانش اقباشاوی، محمدرضا خردمندان، حسین دارابی و علی رویین تن، فیلم های کوتاه راه یافته به بخش مسابقه را به شرح ذیل اعلام شد:
«اسماء» به کارگردانی مصطفی آقا محمدلو و تهیه کنندگی فرهاد حاجی عباسی، «اندروا» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر پذیرفته، « برنو» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد ثریا، «جناکات» به تهیه کنندگی و کارگردانی عطا مجابی، «رنگارنگ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا مرادی، «غیرموجه» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا خاوری، «قهوه خانه عاشیقلار» به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا جمالی، «لابیرنت» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن وحدانی، «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی: وحید نامی، نوید نامی و تهیه کنندگی نیلوفر زیوردار، «نوشابه مشکی» به کارگردانی محمدپایدار و تهیه کنندگی محمد جواد موحد، «وقفه» به کارگردانی مانا پاکسرشت و تهیه کنندگی البرز پورصیاد.

اخبار کوتاه جشنواره چهل و یکم فیلم فجر / تعریف و تمجید کارگردان فیلم «استاد» از «افخمی» / سنگ تمام هدیه حسینی نژاد برای همسرش!

حضور ۱۱ فیلم در بخش جشنواره جشنواره‌ها

۱۱ فیلم از ۱۰ کشور جهان به بخش جشنواره جشنواره‌ها راه یافتند.

۱۱ فیلم از کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، اندونزی، فرانسه، ژاپن، رومانی، آرژانتین، سوریه، عراق و ایران به بخش جشنواره جشنواره‌ها راه پیدا کردند.

ردیف عنوان فیلم عنوان فارسی فیلم نام کارگردان کشور
۱ Rebel شورشی عادل العربی بلال فلاح بلژیک لوکزامبورگ
۲ BEFORE, NOW & THEN قبل، اکنون و بعد کامیلا اندینی اندونزی
۳ For My Country برای کشورم رشید حامی فرانسه
۴ LOVE LIFE زندگی عاشقانه کوجی فوکادا ژاپن
۵ R.M.N. ر.م.ن. کریستیان مونجیو رومانی
۶ Saint Omer سنت عمر آلیس دیوپ فرانسه
۷ Tori and Lokita توری و لوکیتا ژان پیر داردن  لوک داردن بلژیک
۸ Self Defense دفاع شخصی آندره یا براگا آرژانتین
۹ Landless بی سرزمین تورج اصلانی سوریه عراق
۱۰ The WasteTown شهر خاموش احمد بهرامی ایران
۱۱ Life & Life زندگی و زندگی علی قوی تن ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳