شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

زهرافرود : "سوتلانا سوپیلنیاک " (اِسویت)بازیگر خارجی سریال "تمام رخ "متولد اوکراین است که تحصیلاتش را در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان رسانده و به زبان فارسی تسلط کامل دارد . تسلط او به زبان فارسی سبب شده بتواند وارد سینمای ایران شود. این بازیگر اوکراینی دوستان ایرانی بسیاری دارد، به گونه ای که می توان گفت بیشتر افرادی که با او در ارتباطند ایرانیان مقیم اکراین هستند. "اسویت" در سال گذشته با بازی در سریال "سرجوخه" به کارگردانی "محمود معظمی " و تهيه کنندگی" ابوالفضل صفری"نخستین تجربه بازی در مجموعه های ایرانی را برای خود رقم زد. او که با نقش آفرینی در سریال "تمام رخ" دومین همکاری خود با تولیدات رسانه ملی ايران را در کارنامه کاریش ثبت کرده می گويد: از آنجا که به‌ تاریخ و فرهنگ کشورهای خاورمیانه علاقه بسیاری دارم بنابراین دوست دارم بازی در تولیدات ایرانی با سبک تاریخی را نیز تجربه کنم .به طور کل، فضای کار در سینمای ایران برایم بسیار لذت بخش است چرا که هم کشور ایران را خیلی دوست دارم و هم مردمانشان را ،چون بسیار مهربان و مهمان نوازند.

محتوای

"اسویت" بازیگر خارجی سریال "تمام رخ"که این شب ها از شبکه ۳سیما در حال پخش است به خبرنگار دیباچه گفت :دوران کودکی در کنار آموزشگاه معمولی به مدت ۹ سال در مدرسه هنر مشغول یادگیری اصول بازیگری وشخصیت پردازی بودم. همچنین در طول دوران تحصیل موفق شدم ایفای نقش های متفاوتی را در گروه تئاتر مدرسه تجربه کنم ولی بعد از فارغ التحصیلی ،  دیگر کار بازیگری را ادامه ندادم و مشغول تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شفچنکو اوکراین شدم وپس از آن در سال ۱۴۰۰ در سریال "سرجوخه" به کارگردانی" احمد معظمی" نقش فلورا را ایفا کردم.
امسال هم در سریال" تمام رخ "به کارگردانی" محمود معظمی" و تهيه کنندگی "ابوالفضل صفری "نقش برژیت را برعهده دارم.

او افزود:سریال" تمام رخ "سومین همکاری من با بازیگران و کارگردانهای ایرانی است. با توجه به این که به زبان فارسی کاملا مسلط هستم، کار در فضای سینمایی ایران بسیار برایم لذتبخش است؛ چون هم کشور ایران را خیلی دوست دارم و هم مردمانش را؛ به نظرم بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند.

" اسویت "از تجربه کار باکارگردان ایرانی بیان کرد: همکاری با "محمود معظمی" تجربه خوبی بود. او استاد دانشگاه است و کارشان خیلی قوی و حرفه‌ای است.این کارگردان در ایفای نقش و خلق شخصیت برژیت کمک های بسیاری به من کردند، بویژه در بخش ابراز احساسات این کاراکتر، که نیاز بود به درستی ادا شود.

این بازیگر اوکراینی پیرامون کاراکتر خود در سریال "تمام رخ" گفت: بعد از مطالعه فیلم‌نامه با کارگردان این مجموعه یعنی "محمود معظمی" راجع به کاراکتر برژیت و نوع پردازش آن ضمن گفتگو ، تبادل نظر کردیم. و به نظرم شخصیت برژیت به گونه ای طراحی شده بود که پیشنهادات خاصی نسبت به فُرم اجرای آن نداشتم ولی در زمان ایفای نقش مقابل دوربین، تصویری از شخصیت برژیت درون ذهنم ترسیم شد که توأم با حسم نسبت به این کاراکتر، کار را جلو بردم . البته در برخی از سکانس های سریال با توصیه کارگردان در بُروز احساسات شخصیت برژیت عمیق تر عمل کردم، به گونه ای که فکر می کنم توانسته ام از پسِ انتقال نگرانی‌ و تضادهای درونی کاراکتر برژیت به مخاطب، موفق عمل کنم.

"اسویت"درباره بازی در تولیدات ایرانی اظهار داشت: محیط سینمایی ایران برایم خیلی جذاب است، چون نه تنها می توانم با آدمهای متفاوت، حرفه‌ای ، جالب و هنرمند در ارتباط باشم بلکه این فرصت را می یابم تا زبان فارسی ام را تقویت کنم ونیز با فرهنگ و آداب و رسوم ایران بیشتر آشنا شوم.در سر صحنه هیچ گاه احساس غریبی نکردم و تا کنون همیشه در فضای دوستانه بین ایرانی‌ها کار کردم. امیدوارم در آینده نزدیک روابط فرهنگی ایران و اوکراین گسترده‌تر شود و بتوانم فعالیتم در زمینه بازیگری و هنر را در داخل ایران ادامه بدهم.

وی ادامه داد:به غیر از ژانرهای پلیسی -امنیتی علاقه بسیاری به بازی در آثار تاریخی ایران دارم یعنی دوست دارم در سبک تاریخی نیز عملکرد خود را در زمینه بازیگری محک بزنم. همچنین علاقه زیادی به تاریخ و فرهنگ کشورهای خاور میانه دارم.

این بازیگر در ارتباط با سبک،محتواو موضوع کار" تمام رخ" گفت : به نظرم از آنجا که هر کار هنری نباید فقط سرگرم کننده باشد بلکه نیاز است تا یکسری مباحث در زمینه های مختلف را به مخاطب آموزش دهد و مهمتر از همه یک پیامی را به طور مستقیم یا غیر مستقیم به او انتقال دهد از این رو سریال "تمام رخ" را می توان درزمره آثاری طبقه بندی نمود که در کنار پرداختن به مسائل متفاوت خانوادگی ، برخی موضوعات جاری در جامعه امروزی را در ایران و حتی مرزهای خارج از ایران مورد بررسی قرار می دهد؛ البته آمیخته شدن سبک پلیسی-امنیتی این واکاوی ها و به طور کل مجموعه "تمام رخ " را جذاب تر کرده است . معتقدم این مجموعه بیننده را به فکر واندیشه وادار می کند.

محتوای

"اسویت " در پاسخ به این سوال که قبل از بازی در تولیدات ایرانی ،چقدربا سبک وسیاق اینگونه آثار آشنایی داشته افزود:
قبل از اینکه فعالیتم را در تولیدات ایرانی شروع کنم تا حدی با سینمای ایران آشنا بودم. همیشه بعد از مطالعه فیلم‌نامه و با آگاهی به سبک و کاراکتر نقش را قبول می کنم.و سعی می کنم قبل از شروع کار با کارگردان جدید ،چند نمونه از تولیداتش را به تماشا بنشینم تا بیشتر با سیاق و سبک کارگردانی ونوع نگاهش آشنا شوم.

او گفت:از تمام عوامل پروژه "تمام رخ" که برای این کار زحمت کشیدند تشکر می کنم و ممنونم از آقای معظمی کارگردان و جناب صفری تهیه کننده "تمام رخ" به خاطر اعتمادشان و دقت و راهنماییهایشان. امیدوارم مخاطب از کار راضی باشد وتا انتها آن را همراهی نماید.

"اسویت " بازیگر اوکراینی سریال " تمام رخ" پیرامون بازی جدید خود در سریالی دیگر از تولیدات کشور خاطرنشان کرد: سال آینده در یک سریال اکشن و پیچیده جاسوسی به نام "مارماهی" به تهیه کنندگی آقای "ابوالفضل صفری" یک نقش سخت را بازی خواهم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار