شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۷ - ۱۰ دی ۱۴۰۱

دینا محمدی: حسین حقیقی از خوانندگان عرصه موسیقی است که از سال ۸۹ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد.او تئوری موسیقی را زیر نظر استاد نفر و دوره صداسازی را زیر نظر استاد پیام دهکردی آموخت. قطعاتی چون "سلام به آینده"، "ریحانه" ، "قرنطینه" ، “خانوم خونه م” و “پلاک ۱۳" از جمله آثار اوست که مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است. در کارنامه ی حقیقی تیتراژ فیلم سینمایی "هِناس" به کارگردانی حسین دارابی و تیتراژ برنامه "زوجی نو" نیز به چشم میخورد، او معتقد است: موازی بودن و هم خوانی داشتن تیتراژ با موضوع یک اثر تولیدی میتواند سهم بسزایی در اثر گذاری موسیقی یک اثر داشته باشد؛ همچنین او از آماده شدن موسیقی پرچم بالا و عرضه شدنش در مارکت موسیقی خبر داد.

حسین حقیقی در گفت و گو با دیباچه در ارتباط با ساخت تیتراژ فیلم سینمایی هناس گفت: از آنجا که موضوع این فیلم روایت عاشقانه زوجی است که یک طرف آن با ترور به شهادت می‌رسد، تصمیم گرفتم تا عاشقانه ای بسازم که راوی آن همسر شهید است و از فراق عشقش میگوید.

این خواننده بیان کرد: هم راستا بودن تیتراژ با محتوای یک اثر نمایشی از شاخصه های مهم است چراکه هم راستا بودن فضای سریال و یا برنامه تلویزیونی با تیتراژ میتواند به اثر گذاری آنها کمک کند.

به عنوان مثال اگر تیتراژ را برای یک کار کمدی میسازیم بهتر است فضای موسیقی شاد باشد. اگر برای یک ملودارم تیتراژ میسازیم بهتر است ردپای قصه ی فیلم در ترانه هم وجود داشته باشد. مثلا برای تیتراژ برنامه تلویزیونی "زوجی نو" که مسابقه ای برای زوج های جوان بود، سعی کردم تیتراژی عاشقانه برای آن بسازم که هم اشاره به آغاز زندگی زوج های جوان داشته باشد و هم اشاره ای به سختی ها و شیرینی های آن داشته باشد.

او در پاسخ به اینکه، برخی تهیه کننده های سینما، تلویزیون ویا نمایش خانگی تیتراژ کارها را به خواننده ها می فروشند، اظهار داشت: از اینکه تهیه کنندگان دست به فروش تیتراژ می‌زنند اطلاع چندانی ندارم اما در مورد خودم میتوانم بگویم تاکنون هر تیتراژی را که خواندم مبلغ مورد نظرم را دریافت کردم و در حقیقت سفارش تهیه کننده ها به من به عنوان یک خواننده این بوده که با آنها همکاری کنم تا تیتراژی مطابق با کار را ارائه دهم بنابراین اگر خرید و فروش تیتراژ انجام می‌شود به عنوان یک خواننده مورد تایید من نیست و من بدین گونه کار نکرده و نخواهم کرد.

« حقیقی » پیرامون دلایل موفقیت یک موسیقی گفت : اگر موفقیت یک اثر موسیقایی را در شنیده شدن آن خلاصه کنیم ، امروز مهم ترین دلیل خوب شنیده شدن، چاره اندیشی برای عرضه اثر است. از آنجا که در گذشته تلویزیون مهمترین رسانه و بلندگویی بود که آثار تولیدی در زمینه موسیقی را براي مخاطب پخش می‌نمود ، طبیعتا تیتراژ ها بیشتر به گوش می‌رسیدند اما هم اکنون با حضور شبکه های اجتماعی مختلف و کم مخاطب شدن تلویزیون ، دیگر این قدرت از صداوسیما و حتی سینما صلب شده بنابراین فکر می‌کنم برای یک اثر خوب به لحاظ فنی باید نقشه ای برای پخش مناسب آن کشید تا به گوش مخاطب برسد و موفقیتش را تکمیل کند.

حقیقی که آهنگ «پا به ماه» را برای تیتراژ سریال "تازه وارد" ساخته چندی پیش از شبکه سه پخش شد،گفت: برای این سریال که با موضوع تاثیر تولد بچه ها در زندگی خانواده ها ساخته شده سعی کردم  در ساخت موسیقی آن فضایی را ترسیم کنم که نشات گرفته از نجوای یک مادر یا پدر با کودک خود که هنوز در حد جنین است باشد و به‌ همین‌ جهت مورد اقبال قرار گرفت و به همین دلیل به دیده سدن سریال هم کمک کرد.

او خاطر نشان کرد: اثری با عنوان "پرچم بالا " را آماده پخش دارم که اثری پرانرژی است و به زودی این اثر را به همراه ویدیوی متناسب با آن منتشر خواهم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار