جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

وزیر کشور گفت: امروز می‌توانیم بگوییم که سازمان ثبت احوال یک سازمان پیشرو و دانش‌بنیان قلمداد می شود.

سردار احمد وحیدی در حاشیه رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار به مناسبت روز ملی ثبت احوال در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار دیباچه با بیان اینکه سازمان ثبت احوال یکی از سازمان‌های بسیار مهم حاکمیتی است که وظیفه احراز هویت را در سطوح مختلف بر عهده دارد،اظهار کرد: سازمان ثبت احوال،امروز جزو فعالین ارائه دهنده خدمات در این حوزه است و با بیش از ۲۰۰ دستگاه ارتباط دارد؛ ارتباطاتی برخط که اطلاعات بروز را به همه دستگاه ها ارائه می دهند.

سازمان ثبت احوال، یک سازمان دانش بنیان قلمداد می‌شود / صدور ۲ میلیون کارت ملی معوقه تا آخر امسال

وزیر کشور ادامه داد: همه دستگاه ها نیاز دارند تا از اطلاعات این سازمان بهره مند شوند، نامگذاری سوم دی با عنوان روز ملی ثبت احوال به دلیل اهمیت این سازمان است.
وی تصریح کرد : این سازمان یکی از سازمان هایی است که می تواند بهترین تحلیل های جمعیتی را برای تصمیم‌گیری‌های کلان ارائه بدهد و با کمک این سازمان، ما نیاز چندانی به آمارگیری‌های چندساله نداریم و در واقع آمارگیری ثبتی مبنا به کمک سازمان ثبت احوال انجام شده و دیگر نیاز به دوره های ۵ ساله و ۱۰ ساله برای آمارگیری نیست.
سردار احمد وحیدی ادامه داد : سازمان ثبت احوال، پایگاه ثبت احوال را راه انداخته که این بسیار کمک می‌کند که ارتباطات نسبی و سببی کاملاً شکل گرفته شده و برای مردم دستاورد ارزشمندی را به همراه داشته باشد.
وزیر کشور در پاسخ به این سوال که سازمان ثبت احوال در راستای هوشمندسازی چقدر توانسته موفق عمل کند،عنوان داشت: یکی از کارکردهای بسیار خوب سازمان ثبت احوال در یک سال گذشته، حرکت به سمت هوشمندی و بهره‌گیری از فناوری‌های روز تعاملات بیشتر و روان تر با مشتریان و ذینفعان این سازمان بوده که دستاوردهای خیلی خوبی داشتند.
وی گفت: البته طرح های خیلی خوب دیگری برای سالهای آتی در دستور کار دارند و امروز می‌توانیم بگوییم که سازمان ثبت احوال یک سازمان پیشرو و دانش‌بنیان قلمداد می شود.

صدور ۲ میلیون کارت ملی معوقه تا آخر امسال

در ادامه ،هاشم کارگر در گفت‌وگوی اختصاصی با دیباچه با برشمردن اقدامات سازمان ثبت احوال کشور در دولت سیزدهم اظهار کرد: ایجاد پایگاه خانواده، راه اندازی مجدد صدور کارت هوشمند ملی، راه اندازی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان، تخصیص شناسه و صدور کارت موقت برای فاقدین شناسنامه و ارائه نرخ باروری مبتنی بر داده های ثبتی در پایگاه اطلاعات جمعیتی از جمله این اقدامات است.
اخذ ثبت درخواست صدور مجدد کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان،صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور،بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان و توسعه درگاه هویت دیجیتالی ایرانیان از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال کشور در دولت سیزدهم بوده است که رئیس سازمان ثبت احوال کشور به آن اشاره داشت.
وی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت ملی عنوان داشت: همانطور که از دی‌ماه سال گذشته برای تحویل ۱۰ میلیون کارت معوقه ملی به هموطنان عزیز اقدام کردیم،تا این لحظه بیش از ۸ میلیون از این کارت ها تحویل داده شده که با هماهنگی‌های به عمل آمده، الباقی آن که نزدیک به ۲ میلیون کارت می شود تا آخر امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.
معاون وزیر کشور درباره ضرورت تعویض شناسنامه نیز گفت: شناسنامه های قدیم یک شناسنامه دستنویس هستند که امکان جعل و سوء استفاده دارد،یکی از اقداماتی که هموطنان عزیز باید مد نظر قرار بدهند، تعویض شناسنامه است.

سازمان ثبت احوال، یک سازمان دانش بنیان قلمداد می‌شود / صدور ۲ میلیون کارت ملی معوقه تا آخر امسال

وی با بیان اینکه شناسنامه های جدید کاملا مکانیزه هستند خاطرنشان کرد: این شناسنامه ها، شناسنامه هایی است که بر اساس پایگاه اطلاعاتی هویت ایرانی صادر می شود و آسیب هایی که خیلی از شناسنامه های قبلی داشت این شناسنامه ها نخواهد داشت، از این سمت هم این اتفاق می‌افتد که با تعویض شناسنامه ها، پایگاه اطلاعات هویتی کشور تکمیل می‌شود و ارائه خدمات ثبت احوال و هویتی خیلی راحت تر و در دسترس برای هموطنان خواهد بود از این رو درخواست می کنیم هموطنان عزیز هر چه زودتر نسبت به شناسنامه ها اقدام کنند.


گفتگو از نسرین هاشمی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار