جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۱۵
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۲ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، در این شماره از خبرهای کوتاه حوزه تلویزیون و رسانه ، ابتدا به سراغ کنداکتور کم فروغ این روزهای تلویزیون می رویم ؛ سالها پیش رسانه ملی برنامه هایی را به روی آنتن می برد که از آنها به عنوان سریال ها و برنامه های خیابان خلوت کن نام می برند ؛

اخبار کوتاه / وقتی این روزها، کنداکتور تلویزیون چنگی به دل نمی زند!

متاسفانه هرچه مدیران جدیدتر بر سرکار آمدند ، به جای اینکه مسیر هموارتر شود و تولید آثار با کیفیت به مراتب سالهای گذشته ، رشد چشمگیری داشته باشد ، این روزها کنداکتور تلویزیون به واقع چنگی به دل نمی زند. 

حضور مجریان جوان و بی تجربه با میزان خطاهای زیاد ، ساخت سریال های ضعیف و نخ نما شده و حذف تدریجی سرمایه های این سازمان مانند قطع همکاری با فیلمسازان و مجریان محبوب و کاربلد و از طرفی اقبال پلتفرم ها در جذب مخاطب باعث شده تا آمار مخاطبان رسانه ملی به پایین ترین حد خود در تاریخ تلویزیون تبدیل شود . 

اخبار کوتاه / وقتی این روزها، کنداکتور تلویزیون چنگی به دل نمی زند!

فقط کافی است به برخی از خبرهای این روزهای تلویزیون با هم نگاهی بیاندازیم تا متوجه  این موضوع شویم ، شاید بهترین مثال که چندروزی هم از آن نمیگذرد ویژه برنامه شب یلدا بود که بسیاری از رسانه ها نسبت به تولید ضعیف و اجرای بد مجریان شب یلدا و نبود یک کنداکتور قوی در آنها، انتقاد داشتند. باید دید رسانه ملی آیا با این نقدهای  دلسوزانه تلاشی خواهد کرد تا کیفیت برنامه های خود را ارتقا دهد یا خیر.

مهدی هاشمی با رقص پرواز به آنتن شبکه ۲ می‌آید

مجموعه تلویزیونی «رقص پرواز» به کارگردانی احمد مرادپور و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان هرشب از شبکه دو سیما پخش می‌شود.سریال «رقص پرواز» به نویسندگی علیرضا طالب‌زاده محصول سال ۱۳۸۴ ـ ۱۳۸۳ است.

این مجموعه درباره زندگی یک جراح متخصص است که در زمان جنگ تحمیلی از آمریکا به ایران بازمی‌گردد و برای انجام عملی حساس ناچار می‌شود به اهواز سفر کند. همزمان ملیحه، دانشجوی جوان پزشکی برای یافتن نامزدش دکتر مولایی با دکتر یاوری همراه می‌شود.

اخبار کوتاه / وقتی این روزها، کنداکتور تلویزیون چنگی به دل نمی زند!

مهدی هاشمی، لاله اسکندری، شهاب حسینی، امیرحسین صدیق، زنده‌یاد سیروس گرجستانی، بیوک میرزایی، فخرالدین صدیق شریف، اصغر نقی زاده، آفرین عبیسی، ناصر ایزدفر و محمود مقامی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند.

«رقص پرواز» در گروه فیلم و مجموعه تلویزیونی شبکه یک سیما تهیه شد و محصول سال ۱۳۸۴-۱۳۸۳ است که اولین بار سال ۱۳۸۶ از شبکه دو سیما پخش شد.سریال «رقص پرواز» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود. بازپخش این مجموعه روز بعد ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، ۹ و ۴۵ و ۱۶ و ۴۵ دقیقه خواهد بود.

پخش تله‌تئاتر «اتوبان خاطره» در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

تله‌تئاتر «اتوبان خاطره» در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی هر شب ساعت ۱۵ دقیقه بامداد از شبکه پنج پخش می‌شود. این تله‌تئاتر به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی علی قربانی در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای پخش می‌شود.  

اخبار کوتاه / وقتی این روزها، کنداکتور تلویزیون چنگی به دل نمی زند!

تله‌تئاتر «اتوبان خاطره» داستان زندگی زن و شوهر نقاشی به نام‌های طوبی و حافظ است که پس از  پنج سال زندگی مشترک با مشکلاتی روبرو می شوند. در بزنگاه و اوج مشکلاتشان پیشنهادی برای نقاشی سردار سلیمانی روی دیوار مجاور بزرگراه شهید سلیمانی دریافت می‌کنند.

طوبی که عازم خارج از کشور بود، سفرش را به مدت ۱۰ روز به تعویق می‌اندازد تا این پروژه انجام شود اما در حین کشیدن نقاشی سردار دل‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد .

اخبار کوتاه / وقتی این روزها، کنداکتور تلویزیون چنگی به دل نمی زند!

«اتوبان خاطره» یک واکاوی اجتماعی از زندگی سردار سلیمانی است و به موضوع رزم‌ آوری ایشان نپرداخته است. در واقع این قصه مجموعه‌ای از ۱۰ داستان مستقل است که به بهانه فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار دل‌ها تعدادی از دغدغه های اجتماعی مردم را دنبال می‌کند.

پخش «همسایه‌های خوب» آغاز می‌شود

همزمان با آغاز پژوهش فصل دوم مجموعه مستند «همسایه‌های خوب»، این مستند از امشب، سوم دی ماه روانه آنتن شبکه افق سیما می‌شود.

 فصل دوم مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی که قرار است در مرکز مستند سوره تولید ‌شود، این روزها فرآیند تحقیق و پژوهش خود را پشت سر می‌گذارد تا به زودی فیلمبرداری خود را آغاز کند.

همزمان با تدارک عوامل سازنده برای ساخت فصل جدید، این مجموعه مستند از امشب، ۳ دی‌ماه روی آنتن شبکه افق می‌رود. بدین ترتیب بازپخش این اثر که محصول مرکز مستند سوره است، شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۹ از شبکه افق خواهد بود.

اخبار کوتاه / وقتی این روزها، کنداکتور تلویزیون چنگی به دل نمی زند!

«همسایه‌های خوب» با شعار «گاهی آدم، حال خوب قرض می‌کند از همسایه‌ خوب» در مردادماه سال جاری برای اولین بار از شبکه دو سیما روی آنتن رفت. این اثر، قصه خیرانی است که در نزدیکی ما زندگی می‌کنند، مانند شمع به اطرافشان روشنی می‌بخشند و در یک کلام خوب کردن حال هم‌نوع‌شان را به هرچیز ترجیح می‌دهند.

این مجموعه مستند که مخاطبش خانواده و به دنبال الگوسازی در جامعه است، زندگی آدم‌های معمولی و ساده‌ای را روایت می‌کند که با استقامت بسیار، امید و انسانیت را در افراد زنده نگه داشته‌اند.  

فصل اول «همسایه‌های خوب» که در ۲۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۳ روز بعد است.

مرگ بازیگر «پیانیست» و «نجات آقای بنکس»

«رونان ویبرت» بازیگر فعال در عرصه سینما و تلویزیون که سابقه همکاری با بازیگران و کارگردانان سرشناسی را داشت، پس از یک دوره کوتاه بیماری در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

ددلاین،نوشت :  «رونان ویبرت» که در ولز جنوبی بزرگ شده، تحصیل کرده آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک است و بیشتر عمر خود را در لندن گذراند اما در سال های اخیر به فلوریدا در آمریکا نقل مکان کرده بود.

اخبار کوتاه / وقتی این روزها، کنداکتور تلویزیون چنگی به دل نمی زند!

از جمله فیلم‌ها با نقش‌آفرینی او می‌توان به «آدم برفی» در کنار «مایکل فاسبندر»، «نجات آقای بنکس» با «تام هنکس» و «اما تامپسون»، «ناگفته‌های دراکولا»با «لوک ایوان»، «سایه خون آشام» در کنار «جان مالکوویچ» و «ویلم دفو»، «میوی گربه» به کارگردانی «پیتر بوگدانوویچ»، «تام رایدر ۲» با «آنجلینا جولی»، «تریستان و ایزولد» با «جیمز فرانکو» و فیلم برنده اسکار «پیانیست» به کارگردانی «رومن پولانسکی» اشاره کرد.

فیلم‌های برجسته تلویزیونی او نیز شامل «رُم» برای شبکه «HBO»، «پوآرو» برای شبکه «ITV»، سریال «دودمان بورجا» برای شبکه «Showtime»، مینی سریال برنده جایزه امی «هاتفلیدز و مک‌کویز» در کنار «کوین کاستنر» و «بیل پاکستون» اشاره کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳