شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۱ - ۰۱ دی ۱۴۰۱
جواد قارایی، مستند ساز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

 به گزارش دیباچه ، « جواد قارایی » کارگردان مستند پرمخاطب « ایرانگرد » می گوید در این سری از ایرانگرد با حضور بیشتر مردم سعی کردیم مبحث مردم شناسی و بررسی اقوام ایران زمین را بدنبال گفتگوی بیشتر با آنها ایجاد کنیم. همچنین او معتقد است اگر سازمان صداوسیما در راستای تولید ایرانگرد مساعدت کند به طور قطع خواهیم توانست به نوبه خود در صنعت گردشگری, رونق اقتصادی و کارآفرینی و اتحاد ملی تحول خوبی ایجاد کنیم.

جواد قارایی مستند ساز جوان  در گفت و گو با دیباچه گفت: در محتوا و فضای جدید برنامه ایرانگرد که هم اکنون روی آنتن است ،سعی کردیم تنوع و جاذبه ها بیشتر شود و ریتم آن از شتاب بیشتری برخوردار باشد به طور کل در مبحث محتوا سعی کردیم قوی تر از قبل ظاهر شویم .

مجری و تهیه کننده برنامه مستند "ایرانگرد" در خصوص وجه تمایز این سری نسبت به سایر فصل های این برنامه بیان کرد: در سری جدید مجموعه مستند "ایرانگرد ۵ "حضور مردم را بیشتر می‌بینیم چرا که قبل تر به دلیل وجود کرونا در "ایرانگرد ۴" مردم شناسی و اقوام مختلف نداشتیم اما خوشبختانه در فصل ۵ ایرانگرد نیز حضور مردم را داشتیم به همین لحاظ در این سری از هر حیث نسبت به ایرانگرد قبلی بهتر عمل کردیم .

در ایرانگرد ۵ که در حال پخش از شبکه اول سیما است و هر جمعه ساعت ۲۳ پخش می‌شود، استان هایی چون خراسان رضوی ، استان گیلان ، استان بوشهر، استان فارس و استان هرمزگان را در قاب تصویر به نمایش می گذاریم.

قارایی پیرامون ساخت "ایرانگرد کوچک" یادآور شد: از "ایرانگرد کوچک" شوربختانه خبری نیست به لحاظ اینکه قرار بود شبکه نهال و شبکه کودک این برنامه را تولید کنند و در این راستا قول هایی به جهت مساعدت هم دادند اما دیگر اتفاقی نیفتاد به همین دلیل بیشتر از این پیگیر نشدم چون ظاهرا شبکه تمایلی ندارد و هیچ اتفاقی برایش نیفتاده است البته چند پیشنهاد از دو جای دیگر خارج از صداوسیما داشتم که هنوز هم جواب مثبت نداده ام.

قارایی گفت : در خصوص سری جدید "ایرانگرد۶" هم هنوز اتفاقی نیفتاده و همچنان منتظر این هستیم که آیا شبکه یک تمایل به تولید ایرانگرد ۶ دارد یا خیر ، البته معاونت  و ریاست صداوسیما به بنده گفتند که سری جدید تولید شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده است ولی به یاری خدا اگر مشکلی نباشد تولید خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانم "ایرانگرد ۶" و "ایرانگرد کوچک" و مسابقه "ایرانگردشو" را بسازم و تحولات بزرگ و مثبتی در کشور به وجود بیاورم. همانطور که مستندهای ایرانگرد باعث شد تا موج بزرگی از سفرهای داخلی و ایرانگردی و ایرانشناسی و رونق گردشگری کشور رقم بخورد و اتحاد ملی تقویت و به هویت ملی توجه بیشتری شود و قدر ایران جان را بیشتر بدانیم.

همچنین از همه ملت بزرگ و شریف ایران برای حمایت هایشان و از همسر و پسرم و عوامل سخت کوش ایرانگرد برای همراهی شان سپاسگزارم و برای ایران و ایرانی از خداوند بهترینها را میخواهم. سرفراز ایران و ایرانی

گفت وگو از : دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳