پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ،  "میثم فکری" تهیه کننده ویژه برنامه "شب روشنی" می گوید: با توجه به ملی بودن شبکه اول سیما و شعار آن یعنی شبکه یک شبکه هر ایرانی ویژه برنامه "شب روشنی" با اجرای اقبال واحدی با نگاهی به فرهنگ و سنت اقوام مختلف ایران زمین از شبکه اول سیما روانه آنتن می شود.
"فکری" که پیش از این مدیر گروه معارف شبکه سه سیما بوده و هم اکنون با همکاری "غلامرضا بختیاری" تهیه کنندگی برنامه "شب روشنی" را ویژه بلندترین شب سال از شبکه اول سیما بر عهده دارد به دیباچه گفت: محتوای برنامه "شب روشنی" بر اساس مردمان همه استان ها و آداب و رسوم مختلف بنا شده و با آیتم های متنوعی در ۳۰ آذر، همزمان با بلندترین شب سال مهمان مردم کشور خواهد بود.

او افزود: در این برنامه سنت های متناسب با شب یلدا در ایران زمین به صورت سه بخش "ایران امروز"، "ایران گذشته" و"ایران آینده" مورد واکاوی قرار می گیرد.

"فکری" اظهار داشت : در بخش "ایران گذشته "مخاطب با گفتگوها و روایاتی مواجه خواهد شد که از سوی پدر بزرگ و مادر بزرگ ها در زمینه سنت ، فرهنگ و آداب شب چله عنوان خواهد شدوبه دنبال آن کارشناسان حوزه آداب و رسوم و فرهنگ عامه با آنالیز و بررسی های متفاوت و جذاب،به آنالیز این گفته ها خواهند پرداخت.
همچنین در آیتم "ایران امروز" شب روشنی"به سراغ اقصی نقاط مختلف کشور از جمله حوزه های نفتکش ها، پالایشگاه های عسلویه تا زاهدان و وضعیت شهدای اخیر و مرزبانان خواهد رفت و با خانواده های حافظان امنیت و شهدای امنیت که در پی حوادث اخیر به شهادت رسیدند گفتگو می کند؛ گفتگو با عوامل پروژه گازرسانی سیستان و بلوچستان و مرزبانان که در شب یلدا دور از خانواده خود مشغول خدمت رسانی هستند از دیگر قسمت های" ایران امروز" است.

او که در کنار غلامرضا بختیاری تهیه‌کنندگی این برنامه را برعهده دارد ادامه داد: آیتم "ایران آینده "پیرامون موضوعات مرتبط با شب یلدا به صورت گزارشات تصویری و مستند با پژوهشگران گفتگو خواهد کرد. همچنین از دیگر آیتم های جذاب این برنامه دعوت از خوانندگان محلی، بومی، سنتی و خوانندگان پاپ است که هم به لحاظ نوستالژی و هم به جهت قومیتی بین مردم شناخته شده اند.

"فکری" خاطرنشان کرد: حضور گروه نقالی از یزد و اجرای برنامه در استودیو "شب روشنی" در کنار حضور میهمانانی از پژوهشکده فرهنگ عام و آداب و رسوم از بخش های متنوع این برنامه هستند که امشب چهارشنبه ۳۰آذر همزمان با شب یلدا از ساعت ۱۸ تا یک بامداد از شبکه اول سیما روی آنتن می رود.

پنج ستاره میزبان امید جهان می شود


"فرهاد مختاری "تهیه کننده برنامه « پنج ستاره » که از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود پیرامون این برنامه در شب یلدا به دیباچه گفت: از آنجا که سازمان صدا و سیما در برنامه سازی تاکید بسیاری بر توجه به اقوام مختلف و همیّت ایرانی دارد در این مسابقه که به مناسبت آخرین شب پاییز بصورت ویژه روی آنتن می‌رود سعی کردیم با افزودن آیتم های نمایشی و تردستی با دعوت از خوانندگان محلی ومقامی همچون بلوچ، کرد ،آذری و جنوبی ،فضای برنامه را متنوع سازیم
همچنین حضور مرشد" محسن میرزاعلی" از نقالان و پرده خوانان در استودیوی "پنج ستاره" و شاهنامه خوانی او از بخش های متنوع این مسابقه با اجرای "حسین رفیعی" است.
او افزود :"سیاوش مفیدی"، "شهاب عباسی"،" امیر غفارمنش" به همراه پسرش تیم بازیگران "پنج ستاره" امشب هستند که با تیمی متشکل از "مصطفی احمدی" ،"مهرداد نصیری" "حامد وکیلی" و "محمد صادقی" به رقابت می پردازند.

فصل جدید ۵ ستاره از بهمن روی آنتن پنج سیما


"مختاری" با بیان اینکه مسابقه پنج ستاره در شب یلدا به مدت ۱۰۵ دقیقه روی آنتن خواهد بود خاطرنشان کرد: فصل جدید این مسابقه با تغییر فضا به لحاظ ساختاری ،تکنیکی و حتی دکور، از بهمن ماه سال جاری پخش می شود.
گفتنی است ویژه برنامه یلدایی شبکه دوسیما با اجرای" حسن اسماعیل پور "و "علیرضا مسعودی" روی آنتن می‌رود. شبکه ۳سیما نیز با افزودن آیتم های متنوع به برنامه "خودمانی "که اجرای آن را مهران رجبی برعهده دارد بلندترین شب سال را به جشن خواهد نشست.

شبکه آموزش نیز با "پرستاره" که اجرای آن برعهده" سیاوش عقدایی" است به استقبال آغاز زمستان می رود .
لازم به ذکر است شبکه آی فیلم نیز ببا ویژه برنامه‌ای با عنوان "شب یلدا" و اجرای رسول نجفیان میزبان چهره‌های برجسته فرهنگی هنری در قالب برنامه ترکیبی میشود .
همچنین شبکه نسیم با ویژه برنامه "خانه جلال" با اجرای "بهروز افخمی" آغاز زمستان را به جشن می نشیند.

گفتگو از : زهرا فرود 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳