چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۷ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱

« ناصر امانی » ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت و گو با دیباچه در خصوص معضل آلودگی هوا گفت:ما باید برای حل معضل آلودگی هوا، تعارفات را کنار بگذاریم. یک عزم ملی به صورت جدی به کار گرفته شود و یک برنامه هم با زمان بندی و هم با پیش بینی و تعیین به موقع منابع تعیین گردد. همان طور که زمان آقای قالیباف، شهردار تهران، که به دولت پیشنهاد کرد ( در یک برنامه 10 ساله، اگر منابع، امکانات، اختیارات در اختیار گرفته شود؛ می‌توانیم بگوییم که، سالانه چه میزان آلودگی هوا را می‌توانیم با این برنامه کاهش دهیم) .

برای حل معضل آلودگی هوا، تعارفات را کنار بگذاریم/مسکن‌های موقت، مشکل آلودگی را حل نمیکند/سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخگو باشد

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه معضل آلودگی هوا با برنامه یکی دو ساله حل نمی‌شود؛ اظهار داشت: اگر هر سال ما 10 درصد، از عوامل آلودگی هوا را از جمله فیلتر گذاری، تبدیل موتورهای دیزلی به برقی، توسعه حمل و نقل عمومی و... را مدیریت و کنترل کنیم، قطعا هر ساله شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

«  امانی » بیان کرد:در قانون هوای پاک، 23 سازمان را موظف کرده و قوانینی نوشته شده که سازمان ها اجرا کنند؛ اما در زمان پاسخ گویی هر یک به دیگری پاس می‌دهد. یکی از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست ،حفظ هوای پاک است اما زمانی که ابزار این کار نباشد و فقط پیگیری کننده باشد به هیچ وزارت خانه ای نمی‌تواند حرفی بزند. سازمان حفاظت محیط زیست در هیچ دوره ای در این زمینه عملکرد قابل ارائه، نداشته و در حال حاضر به جای پاسخگو بودن، مدعی است؛ در حالیکه در قانون هوای پاک، گفته شده مسئول هوای آلوده، سازمان حفاظت محیط زیست است.

ناصر امانی افزود:ما نیاز داریم که برنامه ها، عملیاتی شود؛ در تهران معکوس عمل شده و این نشان می‌دهد ما در حوزه حل آلودگی هوا نه تنها پیشرفت نداشتیم بلکه عقب گرد داشتیم. در سه جلسه شورا به کرات در خصوص این معضل صحبت کردیم و به دلیل اینکه برنامه مدون و منابعی تعیین نشده، به مشکل برمی‌خوریم.
این عضو شورا افزود:یکی از مهم ترین برنامه ها اسقاط خودروهای فرسوده است، که بخشی از آلودگی هوا متوجه آنها است. موتورسیکلت، کامیون، اتوبوس، سواری از جمله اینها است. در طی چند سال گذشته، خودروهای جدید، وارد خیابان های تهران شده، در حالی که بدون آنکه خودرو فرسوده، اسقاط شود. الان، حدود 30 هزار تاکسی فرسوده داریم. بسیاری از اتوبوس ها فرسوده و هنوز در شهر در حال تردد اند.

این نماینده مردم تهران در شورای شهر با بیان اینکه! ما پیگیر هستیم و به شهرداری فشار می آوریم که وظایف خود را برای حل معضل آلودگی هوا انجام دهد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر، اقدامات و راهکارهای موقت برای کاهش آلودگی هوا داده شده و همه چشم به آسمان دارند که باد و باران شود اما اینها مسکن های موقت برای در مان آلودگی هوا هستند، می‌بایست همه ساز مان ها پای کار بیایند و با عزم ملی و برنامه مدون و تامین منابع، درصدی از این معضل را هر ساله کاهش دهند.

پایگاه خبری دیباچه این آمادگی را دارد تا بر اساس رسالت خبری خود و در  جهت شفاف سازی ،پاسخ  مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست را نیز منعکس کند  . 

 

گفت و گو از : سمیه سادات موسوی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار