سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۱ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

زهرا فرود : "محسن منصوری" استاندار سابق تهران که چندیست طی حکمی از سوی رئیس جمهور، به سمت معاون اجرایی رئیس جمهور در آمده گفت: تیتر زدن این جمله ازمن که « اگر کسی بیکار است به استاندار تهران مراجعه کند»، شیطنت رسانه‌ای بود و در واقع موضوع اصلی این جلسه که در آن این جمله تیتر شد مبحث بررسی اشتغال در حوزه کارگری بود.

معاون اجرایی رئیس جمهو  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیباچه گفت : از آنجا که سیل مهاجرت به شهر تهران بالاست و به دنبال آن نیاز به داشتن شغل و به طور کل اشتغال زایی نیز تغییر و تحول یافته ،بنابراین با این وجود ،بحث کلی درباره مسئله مهاجرت تهران در تهران به وجود آمده و پای این موضوع را به هیئت دولت کشانده ، به گونه ای که هم اکنون هیئت دولت مشغول آماده سازی طرحی بهینه در این باره است.

او افزود: چون دلیلی ندارد که در سطح کشور هر کسی میخواهد مهاجرت کند به تهران برسد ،هیئت دولت طرحی را به عنوان طرح مدیریت مهاجرت به استان تهران را نیز در دست آماده سازی دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: در هیئت دولت جلسه ای مبنی بر بحث حوزه های کارگری، کارخانجات صنایع اطراف تهران و شهرک های صنعتی برگزار شد که همانجا عرض کردیم واقعاً در تهران موضوع اشتغال کارگری به روز است یعنی اگر کسی در حوزه کارخانجات صنعتی وبخش خصوصی بخواهد کاری را شروع کند و وارد چرخه اشتغال شود در کمترین زمان ممکن این کار میسر است و می‌توان او را معرفی کرد، تا کار خود را شروع نماید. همچنین در این خصوص ادارات کار در استان تهران و اداره کل کار ،آماده پاسخگویی و رسیدگی به این مسئله و درخواست کنندگان هستند .لازم به ذکر است در این جلسه بود که بعضی از رسانه های حاضر در آن ،این مسئله و موضوع را جور دیگری جلوه دادند و جمله « اگر کسی بیکار است به استاندار تهران مراجعه کند » را ازمن به عنوان ، تیتر اخبار خودقرار دادند.

"منصوری " خاطرنشان کرد : اینکه گفته شد در برخی محله‌های آسیب‌پذیر تهران فراخوان دادیم که هر کسی بیکار است آماده ایم تا او را مشغول به کار کنیم در واقع در بخش های خصوصی کارخانجات و صنعت بود و البته این موضوع بستگی به استقبال افراد بیکار دارد، چون در برخی مراکز شاهد این هستیم که فرد شغل ندارد اما از ایجاد شغل برای خود نیز استقبال نمی‌کند؛ به هرحال در زمینه اشتغال زایی از وزارت آموزش و پرورش نیز خواسته شده تا در مناطق آسیب پذیر تهران با تمرکز بیشتری روی آموزش ها عمل کند تا بتوانیم حداقل ضریب آموزشی را تا سطح بالایی افزایش دهیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
فعلا اگر میتوانید همانهایی که مشغول به کار هستند را حفظ و تامین کنید بله ایشان درست میفرمایند در جاهایی به عنوان شرکتها و یا ... خصوصی کار ارایه میشود ولی با چه میزان حقوق و مزایایی برای اثبات فقط کافیست که یک دوره تمام آگهی‌های استخدام در دیوار را مطالعه کنند اکثرا برای پیک رستوران مشاور با تجربه مسکن تعداد اندکی استخدام کارخانه صنعتی مونتاژ تعمیر پکیج و موبایل پس از آموزش با امکان معرفی به کار و اکثر مشاغل مربوط به ساخت و ساز از کارگر تا مهندس و تاسیسات و ... که همگی به صورت روز مرد با حقوق خیلی پایین بدون بیمه و ... تعدادی کارخانه بسته بندی که همه روزه آگهی میدهند من نمیدانم واقعا چرا هیچکس حاضر به ماندن در آن کارخانجات نیست و یا چرا دایم کارگر میگیرند و مثبت یک هفته یا ماه کار دارند بعد تعطیل دوباره این روند تکرار میشود آیا واقعا نام این موردها را ایجاد کار میدانند
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲