سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۳۷
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، در این گزارش خبرهای مربوط به سازمان سینمایی را می خوانید :

 

حرکت مهم و مثبت سازمان سینمایی برای اکران فیلم ها / پنج فیلم روی پرده، تیزر رایگان تلویزیونی می‌گیرند

اخبار سازمان سینمایی / از جزئیات رایگان شدن آموزش فیلمسازی در ۱۰ استان کشور توسط خزاعی تا یک قدم مثبت و مهم سازمان سینمای برای اکران فیلم‌ها

بدون شک در سالهای اخیر، یکی از چالش های مهم برای صاحبان فیلم های سینمایی در بحث اکران ، اختصاص نیافتن تیزرهای رایگان تلویزیونی برای فیلمهایشان بوده و در برخی مواقع نیز ، نگاه خودی و غیرخودی توسط رسانه ملی این سوءتفاهم را ایجاد کرد که اساسا ، یکسری از فیلم ها نورچشمی صدا و سیما هستند و بقیه از حق تیزرهای رایگان محروم باید باشند. موضوعی که بارها توسط تهیه کنندگان سینما و صاحبان اثر به آن پرداخته شده و نه مربوط به زمان ریاست جبلی فقط می شود و نه ریاست محمد خزاعی ؛ با روی کار آمدن خزاعی بسیاری از صاحبان فیلم ها امیدوار شدند که تعامل او با مدیران رسانه ملی میتواند نقطه قوت مهم او به حساب بیاید و این تعامل و سیاست او میتواند به وضعیت اکران فیلم ها جانی دوباره ببخشد ؛ موضوعی که ظاهرا پس از کش و قوس های فراوان بالاخره به کار آمده و بنظر می رسد خزاعی توانسته با تعامل و سیاست خود رسانه ملی را در تبلیغ فیلم های درحال اکران همراه کند . 

طبق خبری که امروز روابط عمومی سازمان سینمایی منتشر کرده ، " در حاشیه جلسه شورای عالی سینما در نهاد ریاست جمهوری با توافق محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، مقرر شد در گام اول تیزر ۵ فیلم سینمایی در حال اکران از طریق شبکه‌های تلویزیون پخش شود. " 

خبری که در این روزهای تلخ و کم فروغ سینما می تواند هم برای صاحبان فیلم ها خوشحال کننده باشد و هم برای سینماداران ؛ باید دید رسانه ملی تا کجا با سینمای ایران و فیلم های آینده ای که رنگ اکران به خود خواهند دید ، رفتار مهربانی خواهد داشت و تیزرهای رایگان خود را فارغ از نگاه های خودی و غیر خودی در اختیار تمام فیلم ها قرار دهد تا به قول محمد خزاعی " تعامل سازمان سینمایی و صدا و سیما، به ارتقا و گسترش فرهنگ فیلم دیدن و رونق بیشتر سالن‌های سینمایی بیانجامد . " 

طبق آنچه اعلام شده در  مرحله نخست این طرح، قرار است تیزر فیلم‌های سینمایی «بخارست»، «بامبالا»، «لوپتو»، «بیرو» و «طبقه یک و نیم» از شبکه‌های مختلف تلویزیون به آنتن پخش سپرده شوند.

خزاعی در بخشی از صحبتهایش به شکل گیری کارگروه سینما و تلویزیون اشاره می کند و می گوید: "  این کارگروه طی ماه‌های گذشته شکل گرفته و فعالیت مستمر آن با هدف رفع چالش‌ها و مشکلات سینما در حوزه‌های مختلف از جمله خرید رایت فیلم‌ها توسط رسانه ملی و بسته‌های خدمات تبلیغی و گفتمانی، به زودی آغاز می‌شود. " 

آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی

شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی با نمایش 12 عنوان فیلم بلند داستانی، 11 عنوان مستند و 9 عنوان فیلم کوتاه داستانی موافقت کرد.

اخبار سازمان سینمایی / از جزئیات رایگان شدن آموزش فیلمسازی در ۱۰ استان کشور توسط خزاعی تا آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی

در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش 12 عنوان فیلم بلند داستانی: «خانه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا خطائی و شاهرخ پناهی، «هارمونیکا» به تهیه‌کنندگی مشترک ارسلان حسینی، مجید صادقی و کارگردانی امید حسینی، «کوچه باغ انار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا اشکیانی، «کشمات» به تهیه‌کنندگی مازیار محمدی نژاد و کارگردانی علی صادق زاده، «گرم ترین روز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس داوودی، «فرانکفورت 8 صبح» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد رضا یکانی، «ده سال جدایی» به تهیه‌کنندگی فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا و کارگردانی امین کاظم زاده، «7600» به تهیه‌کنندگی علیرضا اوسیوند و کارگردانی بهروز باقری، «آفتاب گرگ و میش» به تهیه‌کنندگی مشترک محسن دانشور‏، لیلا اشرفی و کارگردانی محسن دانشور، «ماه پیشونی و مادر بزرگ» و «شب روشن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ناصر عباسی و داستانی بلند «وقتی خروس خواند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مژگان ترانه موافقت کرد.

همچنین 11 عنوان فیلم مستند: «قمرتاج» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادی و مهدی زارعی، «چشم ها و دست‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پنابرخدا رضایی، «رنج زیر پوست» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی محسن جعفری راد، «با آخرین نفس‌ها» به تهیه‌کنندگی فرشاد فدائیان و کارگردانی فراز فدائیان، «عمو سعید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد حسین باقری و محمد جواد مزروعی، «آقا نعمت» به تهیه‌کنندگی مریم نقیبی و کارگردانی علی تک روستا، «همچون پرندگان ابراهیم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی بیگدلی، مجموعه مستند «شرح حق،تاریخ شفاهی حقوق ایران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید آگاه، «سفر بهانه تو بود»، «سهم ما از زندگی» و «دست‌هایی از جنس آسمان» به تهیه‌کنندگی شهرام مقصودی و کارگردانی ناصر طاهریان پروانه نمایش آثار غیرسینمایی سازمان سینمایی را اخذ کردند.

در این شورا برای 9 اثر کوتاه‌ داستانی: «واداشته» به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی و کارگردانی سیاوش گرجستانی، «مرد و پرنده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی امیدی نژاد، «تو را می‌شناسم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید رضا اطیابی، «آخرین زنگ» و «ایلدا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جعفر مهیاری، «مارپله» به تهیه‌کنندگی مصطفی رستم پور و کارگردانی مشترک مصطفی رستم پور‏ و عاطفه رضایان، «باقری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی بیگدلی، «پزشک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ایمانی و «اتاق ماساژ» به تهیه‌کنندگی محمد قدس و کارگردانی صحرا فاطمه اسدالهی پروانه نمایش صادر شد.

موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با چهار فیلم‌نامه

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با چهار فیلم‌نامه موافقت کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری؛ فیلم‌نامه‌های: «نپتون» به تهیه‌کنندگی مهدی ودادی، کارگردانی محمدابراهیم غفاریان زوار زاده و نویسندگی مرجان رئیس‌الساداتی، «مصطفی» به تهیه‌کنندگی مهدی محرابی، کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز و نویسندگی یوسف وجدان‌دوست، «اکتبر» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی عباس مرادیان کرهرودی و «جشن مردگان» به تهیه‌کنندگی عباس جهانبخشی، کارگردانی علیرضا صبوری و نویسندگی ایرج فلاح آهی‌دشتی موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

اخبار سازمان سینمایی / از جزئیات رایگان شدن آموزش فیلمسازی در ۱۰ استان کشور توسط خزاعی تا آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی

جزئیات رایگان شدن آموزش فیلمسازی در ۱۰ استان کشور ابلاغ شد

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با اعلام این خبر گفت: طرح آموزش رایگان فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران در مرحله اول برای ۱۰ استان کشور پیش بینی شده بود که این روند در سالهای آتی افزایش خواهد یافت.
وی اسامی۱۰ استان مرحله اول را به این ترتیب اعلام کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان.
خزاعی افزود: از مدتها قبل بحث آموزش رایگان فیلمسازی در سفرهای مختلف استانی مطرح بوده است. این آموزش‌ها در راستای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی به منظور کشف استعدادهای نوظهور و تقویت و گسترش جریان فیلمسازی در استانهای مختلف صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: فلسفه شکل گیری مراکز انجمن سینمای جوانان با هدف آموزش رایگان فیلمسازی در سطح ملی به منظور کشف استعداد بوده است.

اخبار سازمان سینمایی / از جزئیات رایگان شدن آموزش فیلمسازی در ۱۰ استان کشور توسط خزاعی تا آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: علاوه بر این ۱۰ استان، پذیرفته شدگان سایر استانها نیز، از ۱۰درصد از خدمات رایگان آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران برخوردار می‌شوند که انتخاب آنها از طریق آزمون جامع فیلمسازی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه رویکرد عدالت فرهنگی مبتنی بر سیاست‌های کلان دولت سیزدهم به عنوان راهبرد اصلی فعالیت‌های سازمان سینمایی در این دوره است، اظهار داشت: بسیاری از فیلمسازان مطرح سینمای کشور از سابقه حضور و فعالیت در سینمای جوانان ایران در اقصی نقاط کشور برخوردارند و به نظر می‌رسد این طرح آموزش رایگان منجر به معرفی استعدادهای تازه فیلمسازی شود.
گفتنی است آزمون جامع انجمن سینمای جوانان ایران روز جمعه ۲۷ آبان ماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود و ثبت‌نام این آزمون تا روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه ادامه دارد.

بازدید رییس سازمان سینمایی از سینماهای استان بوشهر/ خزاعی : نگاه ملی به سینما وجود ندارد 

در هفته ای که گذشت ، بازدید محمد خزاعی  از زیرساخت‌های سینمایی پروژه‌های سینمایی شهر بوشهر از جمله: سینما بهمن، سینما انقلاب، سینما آوینی، پردیس فرهنگی هنری سینمای پردیس، سینما ولایت، سینما کانون و دفتر سینمای جوان بوشهر  مورد توجه قرار گرفت.

او در حاشیه این بازدیدها در گفتگویی درباره مشکلات حوزه سینما گفت: امروز سینما ملی است اما نگاه ملی به آن وجود ندارد، طوریکه همه مردم سینما را دوست دارند، مسئولان از سینما صحبت می‌کنند اما نگاه ملی برای حل مشکلات سینما، سینماگر، ورود به بازار جهانی و اقتصاد سینما وجود ندارد. همه دنیا برای حوزه سینما سرمایه‌گذاری می‌کنند چون معتقدند این حوزه ابزار مهم و قدرتمندی در پهنه جامعه است و می‌شود از آن به عنوان دیپلماسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حل بسیاری از مشکلات و تبیین مسائل استفاده کرد.

اخبار سازمان سینمایی / از جزئیات رایگان شدن آموزش فیلمسازی در ۱۰ استان کشور توسط خزاعی تا آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی

خزاعی با بیان اینکه امروز سینما در تمام دنیا مورد اتفاق نظر همه سیاستمداران است و برای آن وقت، انرژی و اعتبار تخصیص می‌دهند گفت: در کشورهای منطقه نیروی انسانی وجود ندارد اما سرمایه گذاری کلان وجود دارد این در حالی است که در کشور ما پول و سرمایه نیست اما نیروی انسانی وجود دارد در همین ارتباط باید ظرفیت ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم و یکی از راهبردهای مهم آن توسعه و افزایش سالن سینماست.

گفتنی است؛ در این بازدید، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی و استان‌های سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، معصومه عباسی سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره ارشاد اسلامی بوشهر، رییس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲