دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱  |  Monday, 28 November 2022

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۲ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، سلامت روده نقش بسزایی در سلامتی بدن دارد؛ بر همین اساس لازم است با انجام راهکارهایی سلامت روده‌های خود را حفظ کنید.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در زیر راهکارهایی برای سلامت روده تشریح می‌شود:

  • غذاهای تخمیر شده بخورید: غذاهای تخمیری مانند ماست، کفیر، برخی پنیرها و کیمچی به طور طبیعی سرشار از پروبیوتیک هستند که به حفظ میکروبیوم روده سالم کمک می‌کنند. بر این اساس در تهیه صبحانه یا میان وعده می‌توان از اسموتی با ماست، کفیر و توت‌های یخ زده استفاده کنید.

۵ راهکار برای افزایش سلامت روده

- غذاهای کامل و کم فرآوری شده را در برنامه غذایی خود بگنجانید: بسیاری از غذاهای کم فرآوری شده و کامل مانند ماست، دانه‌های سبوس‌دار، میوه‌ها، سبزیجات، لوبیا، آجیل و ماهی‌های چرب مقدار قند کمتری در مقایسه با غذاهای فرآوری شده دارند که می‌توانند بیماری‌های التهابی روده را کاهش دهند. بر این اساس به عنوان یک میان وعده صبح یا بعد از ظهر میوه‌ها و آجیل را به ماست اضافه کنید.

  • در برنامه غذایی روزانه سعی کنید از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنید: در یک روده سالم، طیف گسترده‌ای از باکتری‌های مفید وجود دارد. خوردن غذاهای مختلف از تمام گروه‌های غذایی، مواد مغذی لازم برای رشد انواع باکتری‌های مفید را تامین می‌کند. همچنین منجر به ایجاد کلونی متنوعی از باکتری‌ها می‌شود که به حفظ سلامت روده کمک می‌کند.

بر این اساس در هنگام درست کردن یک میان وعده حداقل از دو گروه غذایی مانند سیب با پنیر یا شیر با غلات کامل سبوس‌دار را ترکیب کنید.

از مواد غذایی که دارای فیبر بالایی هستند استفاده کنید: فیبر موجود در مواد غذایی برای فعالیت میکروب‌های روده مفید است و به افزایش تنوع و تعداد باکتری‌های مفید روده، کمک می‌کند. لوبیا، دانه‌های کامل، میوه‌ها و سبزیجات، منابع خوبی از فیبر هستند. بنابراین از به کاربردن آن‌ها در الگوی غذایی روزانه خود غافل نشوید. بر این اساس لوبیا و انواع سبزیجات را به سوپ، سالاد یا برنج اضافه کنید.

۵ راهکار برای افزایش سلامت روده

- فعال باشید: تحقیقات نشان می‌دهد ورزش به افزایش تنوع باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کند. توصیه می‌شود بزرگسالان پنج روز در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند. همچنین فعالیت‌های تقویت عضلانی در چند روز هفته توصیه می‌شود. ورزش با خوردن انواع غذاهای غنی از مواد مغذی، یک راهکار مفید برای بهبود سلامت روده است.

برچسب ها: سلامت روده
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در گفتگو اختصاصی با دیباچه مطرح کرد

هر زمانی که بتوانیم جذب مالی داشته باشیم، می‌توانیم بسیاری از فعالیت‌ها را آغاز کنیم / ما جذب نیرو نداریم بلکه فعالیت‌ها به صورت داوطلبانه است

۱۶:۳۶  -  ۲۵ آبان ۱۴۰۱
رییس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با دیباچه خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در اواخر آبان

۱۷:۰۶  -  ۲۳ آبان ۱۴۰۱
حجت الاسلام تقوی،مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در گفتگوی اختصاصی با دیباچه

اگر در سالن‌های دانشگاه نگوییم و نشنویم باید در کف خیابان‌ها بشنویم/ دانشگاه‌ها قلب تپنده جامعه هستند

۱۲:۲۳  -  ۱۹ آبان ۱۴۰۱
گفت و گو اختصاصی دیباچه با حسن رنگرز ،سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران

هیچکس نمی‌تواند به جایگاه « محمد بَنا » نزدیک شود؛ او مربی قرن است ! / سال آینده ترافیکی از مسابقات را خواهیم داشت

۱۶:۲۸  -  ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مهلا مومن زاده، عضو تیم ملی تکواندو زنان در گفتگو با «دیباچه»

به دنبال مدال طلای جهان هستم/ کادرفنی تیم ملی جزو بهترین‌ها هستند

۱۲:۱۱  -  ۱۹ آبان ۱۴۰۱
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو اختصاصی با دیباچه مطرح کرد

قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد / امیدواریم بتوانیم یک اشتغال پایدار برای زنان خانه دار ایجاد کنیم

۱۲:۴۰  -  ۱۷ آبان ۱۴۰۱
ملی پوش وزنه برداری زنان در گفت وگو با «دیباچه»

از فعالیت در وزنه برداری پشیمان نیستم/ افزایش رکورد شرط حضور در مسابقات جهانی است

۱۶:۳۷  -  ۲۳ آبان ۱۴۰۱
پربازدیدها
آخرین اخبار