جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۸ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱

معصومه شمسینی غیاثوند:طرح نیم‌بها شدن بلیط سینما مقارن با جشن‌های «مهر سینمای ایران» به مدت دوهفته در چهاردهمین نشست شورای راهبری اکران به منظور راهکار‌های مختلف برای تداوم رونق و کمک به اقتصاد سینما، توسعه تعاملات با تلویزیون مطرح شد، در این نشست مصوب شد که برای تقویت چرخه اکران فیلم‌ها ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغاتی تلویزیون و تبلیغات شهری، همراه با جشن مهر سینمای ایران در استان‌ها و مناطق مختلف کشور، سینما‌ها به صورت نیم‌بها پذیرای علاقمندان باشند.

همایون اسعدیان، رئیس شورای صنفی نمایش درباره وضعیت فعلی سینما‌ها می‌گوید که «در شرایطی هستیم که باید فراتر از سینما به ماجرا نگاه کنیم، آنچه  این روز‌ها برای سینما پیگیری می‌کنیم، همانند وضعیت فیلترینگ اینستاگرام است که در هر دو موضوع دغدغه اصلی معیشت است». در حالی که اوضاع نابسامان سینما‌ها را در این شرایط نمی‌توان انکار کرد، طرح سینمای مهر ایران با انتقاد‌های فراوانی به ویژه از سوی سینماداران و منتقدان همراه بود و آن‌ها براین باورند که نمی‌توان از این طریق مخاطبان را به سینما‌ها بازگرداند.

«علی روئین‌تن» نویسنده و کارگردان فیلم «دل‌شکسته» در رابطه با شرایط کنونی سینما‌ها به دیباچه گفت: احساس می‌کنم مردم کمی ناراحت هستند و برای همین سینما نمی‌روند، حالمان خوب نیست و شرایط برای رفتن به سینما در اوضاع کنونی مناسب نیست. مثل کسی که حال روحی مناسبی ندارد که لباس خوب بپوشد و خودش را برای رفتن تفریح به بیرون آماده کند. ما این شرایط را نداریم و روح‌مان خسته است.

سینماداران حق دارند از طرح بلیط نیم‌بها ناراضی باشند/ مردم شرایط روحی مناسب برای حتی تماشای فیلم «بن‌هور» را ندارند

تهیه‌کننده فیلم بانک‌زده‌ها تصریح کرد: برای تماشای فیلم کمدی باید شرایط محیا باشد و این احساس و تمایل در شخص وجود داشته باشد که فیلم کمدی تماشا کند. هرچند که محتوی فیلم‌ها تا آنجا که دنبال می‌کنم مناسب است و در حال حاضر همه نوع ژانر  فیلم در سینما‌ها اکران شده است. فیلم‌های بدی روی صحنه سینما نیست، اما الزام مردم سینما رفتن نیست حتی اگر فیلم «بن‌هور» روی پرده سینما باشد.

نویسنده فیلم «دنیا» گفت: مردم بیشتر از آنکه تلویزیون تماشا کنند و سینما بروند بیشتر اخبار کشور را دنبال می‌کنند و شرایط برای تماشای فیلم مناسب نیست، از دست ما هم کاری بر نمی‌آید، زیرا مردم حالشان خوب نیست و اگر شرایط مساعد شود مردم به سینما خواهند رفت.

نویسنده فیلم «زمهریر» در خصوص طرح مهر سینما خاطرنشان کرد: چند سالی است که با کوچکتر شدن سفره مردم رفتن به سینما جزو اولویت‌های مردم نیست و از جمیعت ۸۵ میلیون نفر کشور شاید یک میلیون نفر هم به سینما نروند و بیشتر مردم فیلم‌ها را با یک دهم هزینه از طریق فضای مجازی و پلت فرم‌ها تماشا می‌کنند.

بازیگر فیلم‌های استرداد و اشک سرما گفت: مسئولان فرهنگی کشور به جای این که مردم را نصیحت کنند و خط و نشان بکشند باید راهکاری برای حل معضل فرهنگی در کشور داشته باشند. سینماداران حق دارند که از نیم‌بها شدن بلیط سینما ناراحت باشند، زیرا سرمایه آن‌ها با نصف شدن بلیط سینما از دست می‌رود؛ مگر سینماداران برای تجهیزات سینما و دستمزد کارکنان، هزینه و حقوق را به صورت نصفه می‌دهند؟ دولت باید سوبسیدی  برای سینما‌ها قائل شود تا این شرایط خاتمه پیدا کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار