پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۵۲
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۸ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱

معصومه شمسینی غیاثوند: مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ کمتر از چند ماه دیگر آغاز می‌شود، سازمان سینمایی دستورالعملی را صادر کرده است که طبق آن سینماداران کشور موظف هستند که نمایش بازی‌های تیم ملی همانند جام‌های جهانی روسیه و برزیل از طریق آنتن صدا و سیما باشد و نباید از شبکه‌های ماهواره استفاده شود. بر اساس دستورالعمل سازمان سینمایی مدیران سینما باید ورود و خروج تماشاگران برای دیدن هر مسابقه را خیلی سریع انجام دهند و از تجمع و توقف قبل و بعد از نمایش در فضا‌های درون و جلوی سینما جلوگیری کنند و امنیت تماشاگران در فضای سینما هم بر عهده مدیر سینما خواهد بود.

مخاطبان از تماشای فوتبال جام جهانی در سینماها  لذت می‌برند/ حال و هوای سینما با فوتبال فرق می‌کند

 امیرهوشنگ پاسبانیان، مدیر سینما بهمن در خصوص نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی از سینما‌ها به دیباچه می‌گوید: قرار است سینماهایی که تمایل دارند با  هماهنگی صاحبان فیلم‌ در زمان‌‌بندی‌های اعلام شده، فوتبال پخش کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. سالیان گذشته نیز این برنامه مرسوم بوده است و مورد استقبال قرار گرفته است که مخاطبان فوتبال را بر روی پرده عریض سینما با صدای دالبی مشاهده کنند. این شیوه نمایش برای مخاطبان لذت بخش است و با استقبال همراه بوده است به طوری که یک هفته قبل از شروع بازی‌های فوتبال بلیط‌های سالن سینما کاملا خریداری می‌شود.

مدیر سینما بهمن با بیان اینکه مخاطبان از تماشای فوتبال جام جهانی در سینماها لذت می‌برند،  افزود: به عنوان یک مدیر سینما  باید بگویم که خیلی موافق این نوع برنامه‌ها نیستم و معتقد هستم که سینما باید همیشه سینما باشد و جای نمایش فوتبال در سینما به اقتصاد سینما کمک شود. یکی از دلایلی که سینماداران به این موضوع تمایل دارند موضوع درآمد است با توجه به اینکه جام جهانی شروع می شود برخی سینماداران، رکود در سینما را با این روش یعنی نمایش فوتبال در سالن‌ها جبران می‌کنند.

پاسبانیان در خصوص چالش‌های که هنگام پخش فوتبال از سینماها وجود دارد، گفت: حال و هوای فوتبال با سینما کاملا  متفاوت است. در سینما وقتی فیلم به نمایش گذاشته می‌شود، همه نگاه‌های تماشاگران مبهوت به سمت پرده سینما است که صدا را بشنوند و تصویر را مشاهده کنند. کوچکترین صدایی مخاطب را آزار می‌دهند اما در مورد فوتبال متفاوت است یک موقع تشویق‌ها به قدری زیاد می‌شود و اوج می‌گیرد که کسی صدای گزارشگر ورزشی را نمی‌شود.

مخاطبان از تماشای فوتبال جام جهانی در سینماها  لذت می‌برند/ حال و هوای سینما با فوتبال فرق می‌کند

مدیر سینما بهمن افزود: یکی از دلایل عدم علاقه به پخش فوتبال در سینما این است که دوست دارم قداست سالن سینما حفظ شود  نه اینکه مثل ورزشگاه  هر رفتار هیجانی را انجام داد، هر چند که این بخشی طبیعی است و می‌تواند روی مخاطبان تاثیر بگذارد. یک عده فکر می‌کنند که موقع نمایش فوتبال در سالن سینما بلند شوند و حرکتی انجام دهند، اما در مجموع نمایش فوتبال در سینما اقدام بدی نیست و ما هم به نظر سینماداران و همکاران و مردم  احترام می‌گذاریم.

پاسبانیان در مورد تعرفه و قیمت نمایش فوتبال از سینما می‌گوید: قیمت‌های بلیط سینما در جام جهانی فوتبال همان قیمت تعیین شده برای نمایش فیلم بر اساس درجه سینما  است به عنوان مثال اگر سینمایی ۴۵ هزار تومان بلیط می‌فروشد برای فوتبال هم همین قیمت است، اما در گذشته این طور نبود و قیمت بلیط برای تماشای  فوتبال چندین برابر قیمت فیلم در سینما بود، اما اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همین قیمت را تعیین کرده است. همه بازی‌ها هم با  استقبال آنچنانی نیست و بیشتر بازی‌های فینال، نیمه‌نهایی و بازی تیم ملی کشور برای مردم جذابیت دارند و به عنوان مدیر سینما شاهد بودم که خیلی از مردم با شور و  اشتیاق از جوان و پیر در سینما برای تماشای فوتبال حضور پیدا می‌کنند

طبق اعلام سازمان سینمایی بلیط سینما‌ها برای پخش فوتبال همان ۴۵ هزار تومان است و مدیر سینما موظف به پرداخت حق السهم تعیین شده صاحبان فیلم‌هایی است که به دلیل نمایش فیلم، حق نمایش فیلم آن‌ها مبتنی بر قرارداد مربوط سلب شده است و تعیین و اعلام میزان محاسبه و پرداخت توسط شورای صنفی نمایش خواهد بود. مدیر سینما بهمن  با بیان اینکه نمایش فوتبال از سینما‌ها در زمان جام جهانی مشکلی برای سازندگان فیلم‌ها ایجاد نمی‌کند و حتی به منفعت سازندگان فیلم‌های سینمایی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در زمان پخش فوتبال جام جهانی تعداد مخاطبان کاهش می‌یابد در نظر گرفتن زمانی که فوتبال از سینما پخش می‌شود به صاحبان کمک کنند و بخشی از مبلغ فروش آن سانس به صاحیان فیلم‌ها داده می‌شود و به نوعی سازندگان فیلم هم بدون اینکه فیلم آن‌ها نمایش داده شود، منفعت می‌برند.

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ در  این کشور شروع می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود در ۳۰ آبان ماه و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به مصاف تیم انگلیس خواهد رفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳