شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۵۱
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

امیر سرتیپ"علیرضا صباحی فرد" به خبرنگار دیباچه گفت : شرایط نیروهای مسلح و شرایط ارتش جمهوری اسلامی و بویژه پدافند هوایی ارتش هم اکنون به مرحله ای رسیده که از هر لحاظ به ویژه مبحث تجهیزات نظامی خودکفا شده و روی پای خود ایستاده و این موضوع به گونه ای است که دشمنان نیز به خوبی به آن واقف هستند و به تعبیر حضرت آقا ،ما در عرصه پدافند هوایی به قدرت بازدارندگی در کشور رسیده ایم.

وی افزود : در رژه نیروهای مسلح که در ۳۱ شهریور سال جاری در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، دیدیم که چه تجهیزات و چه توانمندی های جدیدی وارد نیروهای مسلح شده به طوری که بواسطه آن می توانیم خود را قدرت مطلق پدافندهوایی در منطقه بدانیم.همچنین می‌توانیم مدعی باشیم پدافند هوایی ارتش امروز به جایگاهی رسیده که با اقتدار بر لبه فناوری روز دنیا پیش می رود و این توانمندی ضمن اینکه ما را در پاسخ به هرگونه تهدید از سوی دشمنان این آب و خاک در بالاترین سطح آمادگی قرار داده و می دهد، سبب شده به لحاظ تجهیزات پدافندی به هیچ کشوری وابسته نباشیم و این یک واقعیت محض است.

حرکات و سکنات دشمن را از خانه های خودشان رصد می کنیم/قدرت بُرد سامانه پدافندهوایی به بُردی بیش از ۳۰۰کیلومتر رسیده است

فرمانده پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: هیچگونه کمبود و گلوگاهی در بحث تجهیزات پدافندی نداریم و هر آنچه که اراده کرده ایم و مورد نیاز ما بوده که وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی باشد الحمدالله در اختیار داریم و از آن بهره میبریم.
وقتی ایکائو یا سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی می‌گوید آسمان جمهوری اسلامی ایران، امن ترین آسمان غرب خاورمیانه  به شمار می رود، باید بگوییم به راحتی به این بخش نرسیده‌ایم و امن بودن آسمان امروز کشور را مدیون نیروهای انسانی ،پایه کار و تجهیزات به روزی هستیم که در سطح کشور داریم. هم اکنون ما توانسته ایم از طریق تجهیزات پدافند هوایی، حرکات و سکنات دشمن را،حتی از خانه های خودشان رصد کنیم. همچنین هم اکنون قدرت بُرد درگیری سامانه پدافند هوایی را به برد ۳۰۰ کیلومتری رسانیم که در دنیا بی سابقه است.

امیر "صباحی فرد" پیرامون همکاری پدافند هوایی ارتش با سازندگان آثار نمایشی در راستای ساخت فیلم و سریال پیرامون جنگ و دفاع مقدس بیان کرد:این عرصه تا کنون همکاری های بسیاری را در جهت تولید آثار فاخر داشته و هم اکنون نیز برای ساخت فیلم های "های پاور"و "۲۸۸۸"درحال مساعدت است. همچنین پدافند هوایی ارتش اعلام می دارد آمادگی لازم را برای همکاری وحمایت از سازندگان آثار نمایشی برای توليد آثاری با مضمون جنگ و دفاع مقدس را خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد : یکی از دغدغه‌های امروز ما رسیدگی به وضعیت معیشت مردم است، چرا که رسیدگی به معیشت مردم ارتباط مستقیمی با توان دفاعی دارد.

گفت و گو از : زهرا فرود

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار