جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

علی سوادکوهی نماینده وزن 79 کیلوگرم کشتی آزاد ایران درباره سطح کیفی پنجمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی « دیباچه» اظهار داشت: مسابقات خوبی بود. نمی توانم بگویم کیفیت فنی خیلی بالایی داشت و یا کیفیت خیلی پایین بود. برای کشتی ایران که تیم دومش را فرستاده بود مسابقات بدی نبود. برای مثال در وزن من کشتی گیرهای خوبی حضور داشتند بکزاد عبدالرحمانوف نفر سوم المپیک است و در بازیها شرکت کرده بود بنابراین انطور هم که گفته می شود مسابقات سطح پایینی نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: مدعیان جدی من در وزن 79 کیوگرم در این مسابقات شرکت داشتند تمرین خوبی برایم بود. اما در مجموع هم اگر بخواهیم حساب کنیم جامعه کشتی چه در فرنگی و چه در آزاد خوش درخشیدند و نتیجه خوبی گرفتند.

با قرارداد‌های لیگ حتی نمی‌توان یک پراید خرید! / کشتی در بازی‌ها سربلند بود

سوادکوهی در ادامه درخصوص برنامه های پیش رو گفت: فعلا در سطح بین المللی رویدادی در پیش ندارم اما به صورت انفرادی در خانه تمرین خواهم کرد تا آمادگی لازمم را داشته باشم. مهمترین مسابقاتمان در چند ماه آینده قطعا بازیهای لیگ برتر خواهد بود به احتمال فراوان از اواخر مهر و یا اوایل آبان شروع خواهد شد.

دارنده مدال طلای بازیهای کشورهای اسلامی در پاسخ به این پرسش که این فصل کنار چه تیمی حضور خواهد داشت؟ گفت: هنوز مشخص نیست. رضا یزدانی، علیرضا رضایی و غلامرضا محمدی از جمله سرمربیانی هستند صحبت هایی باهم داشتیم ولی هنوز تصمیم نهایی را نگرفتم. اما قطعا هر تیمی که مبلغ بیشتری پرداخت کند اولویتم آن تیم خواهد بود.

وی افزود: مبلغ قراردادهای کشتی به عنوان رشته اول ایران اصلا خوب نیست. شما تصور کنید سال 2012 الی 2014 مبلغ قراردادها 200 میلیون تومان بوده این رقم را اگر با تورم فعلی بسنجیم هر کشتی گیری در شرایط فعلی باید مبلغ یک میلیارد دریافت کند ولی هنوز هم همان 200 میلیون است که حتی با آن نمی شود یک پراید خرید.

آزادکار تیم ملی در پایان با اشاره به حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان صربستان گفت: ما که همیشه دستمان به دعاست. کشتی گیران اعزامی به بازیهای جهانی همه از دوستان و هم تیمی های ما هستند. برایشان آرزوی موفقیت دارم. با کادرفنی هم صحبت کردم هر کاری که لازم باشد برای روند آماده سازی تیم انجام دهم در خدمت تیم ملی هستم.
انتهای پیام//

گفتگو از:  فریبا جلیل خانی 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳