شنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۱  |  Saturday, 01 October 2022

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد

علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون درخصوص سریال «آتش سرد» به خبرنگار دیباچه گفت: سریال «آتش سرد» سریالی مناسبتی نیست اما پخش آن به ماه محرم رسیده است ،از طرفی موضوع این سریال برگرفته شده از آموزه های دینی ما است که در آن به بیان پایمال نکردن حقوق مردم می پردازیم. حق طلبی و یتیم نوازی از مسائلی است که در این سریال روایت می شود. سریال «آتش سرد» ملودرام اجتماعی و خانوادگی است.
وی افزود: این سریال خط قرمز ها و یا آموزش هایی ندارد که برای مخاطبانی با سنین کم نامناسب باشد و یا آن ها را دچار بحران کند. این سریال در سی قسمت چهل و دو دقیقه ای تولید شده که قرار است از 22 مرداد ماه هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش شود.

«آتش سرد» سریالی برگرفته از آموزه‌های دینی است/سینمای خانگی ضربه مهلکی به صنعت فیلم وارد می‌کند
مهام با اشاره به انتخاب بازیگران سریال «آتش سرد» بیان کرد: انتخاب بازیگران سریال به صورت تعاملی میان من و کارگردان اثر صورت گرفت، برای نمونه برای نقش محسن که پرویز فلاحی پور آن را ایفا می کند، هفت الی هشت بازیگر را انتخاب کردیم که برخی مشغول کار و برخی شرایط کرونا اجازه کار به آن ها نداد , بنابراین بر اساس کاراکترها بازیگران سریال را انتخاب و به شبکه معرفی کردیم.
مهام درخصوص نگارش فیلمنامه «آتش سرد» گفت: محسن سرتیپی و نازنین فرخلو نویسندگان این سریال هستند که حدود یک سال روی آن کار کردند و زمان تولید سریال نادر برهانی مرند و مهدی میرباقری بازنویسی نهایی آن را انجام دادند.
تهیه کننده سریال «بازی نقاب ها» با اشاره به اعتماد به نسل جوان و کار کردن با آن ها خاطر نشان کرد: سریال «آتش سرد» نخستین تجربه تلویزیونی رضا ابوفاضلی است البته او تله فیلم های بسیاری را کارگردانی کرده که این نشان دهنده اعتماد ما به کارگردان های تازه کار است . ما باید به جوان ها اعتماد کنیم زیرا به ما هم اعتماد شده است. البته سازمان صدا و سیما هم باید در این اعتماد ما را همراهی کند , نسل جوان فکر و ایده های جدیدی دارد که این ایده ها کارها را نو می کند.
مهام درخصوص حضور کارگردان ها و تهیه کننده های تلویزیونی در سریال های نمایش خانگی بیان کرد: سینمای خانگی ،سینمای نوپایی است که قدمش را اشتباه برداشته البته این سینما از جهتی برای صنعت فیلم مفید بوده و از جهتی دیگر ضربه مهلکی به این صنعت وارد کرده ؛ این ضربه هم فرهنگی و هم اقتصادی است. سینمای خانگی در ابتدا اینگونه نبود اما با گذشت زمان شاهد ضربه های آن به بدنه سینما شدیم و تاثیرات منفی سریال ها را در فرهنگ خود می بینیم. درست است که سریالی مانند «یاغی» نوجوانان و جوانان را جذب ورزش کشتی کرده اما به همان اندازه فرهنگ های غلط مانند تتو را باب کرده است که این تتو نه به عنوان زیبایی بلکه به عنوان مظهر یاغی گری و لات بازی مورد توجه قرار گرفته که واقعا نمی توانیم با بچه هایمان به تماشای آن بنشینیم.هر چند که سینمای خانگی سن قانونی تعیین می کند اما تاثیرات منفی آن غیرقابل انکار است.
او ادامه داد: در شبکه نمایش خانگی دستمزد های نجومی و باور نکردنی برای بازیگران درنظر گرفته شده و همین موضوع سبب می شود تا  بازیگران با دستمزدهای منطقی در سینما و تلویزیون کار نکنند. امیدوارم هرچه زودتر جلوی این فسادها گرفته و به راه درست هدایت شود زیرا جامعه به این شبکه خانگی نیاز دارد.

 

گفت و گو از : مینا قنبری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
در گفت و گو دیباچه با "سید محمدرضا خوشرو "مدیر شبکه نسیم مطرح شد

شبکه نسیم بزودی پربار می‌شود / «خندوانه» تا پایان سال ۱۴۰۱ به روی آنتن نمی‌رود / « دورهمی و کتاب باز » هرگز تعطیل نمی شوند

۱۶:۳۶  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۱
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیباچه:

اخلاق حرفه‌ای در سینما از اهمیت زیادی برخوردار است/ سیمرغ‌ها در جشنواره‌ها باید معنای واقعی پیدا کند

۱۶:۲۸  -  ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
گزارش تصویری دیباچه

شاهکار بچه‌های معلول و ناشنوا در تئاتر شهرزاد

۱۱:۲۶  -  ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
گفتگو دیباچه با داریوش مؤدبیان

تئاتر تلویزیونی حیثیت تولید تلویزیونی است / من همیشه خود را یک پژوهشگر می‌دانم

۱۷:۰۷  -  ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
«دیباچه» در گزارشی بررسی کرد؛

چرا « یاغی » را اثری فاخر و باورپذیر برای معرفی کُشتی نمی‌دانیم؟

۱۷:۲۵  -  ۲۳ شهريور ۱۴۰۱