جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۷ - ۲۲ تير ۱۴۰۱
گفت و گو دیبــاچه با بهــزاد کاویانی تهیه کننده و مجری برنامه‌های تلویزیونی

بهزاد کاویانی تهیه کننده و مجری برنامه‌های تلویزیونی درخصوص آغاز فعالیت حرفه‌ای خود در گفت و گو با خبرنگار «دیباچه» گفت: من اولین کار خود را در سال ۱۳۷۶ با برنامه مجله ورزشی شبکه دو شروع کردم و از نخستین روز آغاز برنامه «صبح و نشاط» هم با این برنامه همراه بودم.
کاویانی درخصوص ماندگاری برنامه «صبح و نشاط» در میان مردم گفت: به نظر من مردمی بودن این برنامه مهم‌ترین دلیل ماندگاری آن است، زیرا از اولین روز شروع برنامه مردم در آن حضور داشتند و در همایش‌های پیاده روی شرکت می‌کردند. بیشتر از اینکه عوامل برنامه ایفای نقش کنند، حضور مردم پر رنگ و برنامه با مردم جلو می‌رفت. نخستین برنامه «صبح و نشاط» را در تیر ماه ۱۳۸۷ شروع کردیم و حدود چهارده سال است که این برنامه صبح‌های جمعه پخش و هر هفته در مکان‌های مختلف اجرا می‌رود.

با اعتباری که از فوتبال به دست آورده بودم به سمت والیبال آمدم / من تلفن همراه سعید معروف را ندارم !
وی افزود: مردم با انگیزه ورزش کردن و کنار هم بودن در این همایش‌ها شرکت می‌کردند و خوشبختانه این کار ادامه دار شد و طی روز‌های هفته هم شاهد برگزاری همایش‌های پیاده روی در استان‌های مختلف بودیم. بزرگترین دستاورد برنامه «صبح و نشاط» را در این می‌بینم که وقتی مردم، یک برنامه با ما همراه بودند، روز‌ها و هفته‌های بعد خود این کار را ادامه داده و ورزش جزئی از برنامه هایشان شده است.
مجری برنامه «صبح و نشاط» درخصوص نیاز صدا و سیما به برنامه‌های ورزشی و مردمی بیان کرد: گاهی وقت‌ها فکر می‌کنیم ایران فقط تهران است و تهران هم از خیابان جمهوری و انقلاب به بالا است درصورتی که اینگونه نیست، ایران کشور پهناوری است که در برخی از شهر‌ها غیر از تلویزیون به امکانات دیگری دسترسی ندارند بنابراین وجود برنامه‌های مردم محور به محبوبیت برنامه اضافه کرده و از طرفی مشارکت مردمی سبب کاهش هزینه‌های تولیدی می‌شود.
کاویانی با اشاره به ایده و تهیه برنامه «توپ و تور» گفت: اساس کار من در شبکه، فوتبال بود و حدود ده الی دوازده سال در برنامه‌های مختلف اجرا و گزارش در زمینه فوتبال را انجام می‌دادم، یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های من به این موضوع برمی گردد که چرا رشته‌های ورزشی دیگر بعد از فوتبال قرار می‌گیرند در حالی که این ورزش‌ها پتانسیل دیده شدن دارند. در ابتدا چند سالی مجری و سپس تهیه کننده برنامه شدم و می‌دیدم که مردم به والیبال کِشش زیادی دارند و حتی در شهر‌هایی مانند ارومیه و گنبد کاووس مردم با والیبال زندگی می‌کنند. از همین رو با اعتباری که از فوتبال به دست آورده بودم به سمت والیبال آمدم که در کنار آن بسکتبال و هندبال را هم داشتیم.
او ادامه داد: در ابتدا می‌گفتند چه کسی والیبال نگاه می‌کند؟ ولی در سال‌های مختلف با لطف مدیران شبکه توانستیم ورزش والیبال را برجسته کنیم ،البته والیبال در این سال‌ها رشد زیادی داشته که بر این موضوع تاثیرگذار است. زمانی که مسابقه ایران و ایتالیا را پخش کردیم، کسی فکر نمی‌کرد که والیبال بتواند جای خود را در میان بیننده‌ها باز کند تا حدی که بازی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و هلند که قرار بود از شبکه سه پخش شود، اما با تماس‌های مردمی والیبال به کنداکتور شبکه سه آمد و پخش بازی جام جهانی در مرحله حذفی به شبکه دیگری واگذار شد. خوشبختانه عملکرد والیبال و رشد آن و از طرفی حمایت صدا و سیما سبب شد تا ورزش‌های والیبال، بسکتبال و هندبال جایگاه بهتری پیدا کنند.

با اعتباری که از فوتبال به دست آورده بودم به سمت والیبال آمدم / من تلفن همراه سعید معروف را ندارم !
کاویانی درخصوص دریافت بازخورد‌های مختلف از جامعه ورزشی نسبت به برنامه «توپ و تور» گفت: انگیزه من در ابتدا همان مسائلی بود که گفتم، اما انگیزه برای ادامه کار همین بازخورد‌های مثبت از ورزشکاران و ورزش دوستان بوده است. دوستان، عوامل و مربی‌های حاضردر فدراسیون همکاری حداکثری را با ما دارند و ما هم سعی کردیم تا از حد رسانه‌ای خود فراتر نرویم، برای مثال من تلفن همراه سعید معروف را ندارم و زمانی که بخواهم برای برنامه از او دعوت کنم از طریق فدراسیون و روابط عمومی هماهنگ می‌کنم، به نظر من اگر در همه زمینه‌ها از مسیر درست و اصلی اقدام کنیم همه کار‌ها به درستی پیش می‌رود.
وی افزود: همیشه در جلسه‌هایی که در شبکه برگزار می‌شود به گونه‌ای از والیبال، بسکتبال و هندبال دفاع می‌کنم که انگار از فدراسیون در جلسه حاضر شدم و همینطور در جلسات فدراسیون که گویی جدا از این رشته‌های ورزشی نیستم. این همدلی و همراهی با فدراسیون‌ها سبب شده تا برنامه به موفقیت خوبی برسد.
کاویانی در پاسخ به اینکه ورزش فوتبال را دوست دارید یا والیبال گفت: این سوال بسیار سخت است، زیرا قبل از فعالیت در تلویزیون با فوتبال عجین و علاقه مندی شدید من به فوتبال برای همگان آشکار بود. با گزارش بازی جام بین قاره‌ای لیورپول و یوونتوس وارد رسانه شدم، در ادامه راه تلنگری سبب شد تا به برنامه سازی در حوزه ورزش‌هایی غیر از فوتبال بپردازم و این سوال همانند آن است که بپرسید فرزندت را دوست داری یا کارت؟ در حال حاضر والیبال رشته کاری من است و فوتبال را هم دنبال می‌کنم.
تهیه کننده «توپ و تور» درخصوص برد تیم والیبال در مقابل صربستان بیان کرد: من به موفقیت‌های والیبال عادت دارم و خوشبختانه در هفت، هشت سال اخیر تیم والیبال نتیجه‌های خوبی گرفته و روند رو به جلو داشته است. منتهی این دوره بسیار خوشحال‌تر شدم، زیرا تیم عوض شده و هفته‌های قبل از مسابقه فشار زیادی را تحمل می‌کردند و فکر می‌کردم شاید کم تجربگی بچه‌ها سبب دلزدگی آن‌ها شود و زیر فشار انتقادات شایستگی خود را نشان ندهند، اما در هفته دوم و بعد بازی با بلغارستان و آمریکا همه چیز عوض شد و اول از همه باید به خاطر تحمل این فشار‌های روحی به آن‌ها و کادر فنی تبریک بگویم و نقش میلاد عبادی پور هم در این موفقیت کم نظیر است و از نظر من تیم ما می‌تواند قهرمان لیگ ملت‌ها شود.

گفت و گو : از مینا قنبری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی ذوالقدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
0
0
آقای کاویانی نشون دادند همیشه در مدار اخلاق ، وجدان و اهداف ورزشی و اجتماعی پا به کار گزاشته اند .و همیشه به عنوان یه مجری توانمند که عمرش رو پای توپ وتور گزاشته و چهره و شخصیت خاصی به این ورزش داده فعالیت داشتند..
مرسی از شما آقای بهزاد کاویانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار