پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۸ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

هیئت داوران بخش‌های مسابقه تئاتر کودک و مسابقه تئاتر نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، هیئت داوران بخش‌های مسابقه تئاتر کودک و مسابقه تئاتر نوجوان، را معرفی کرد.

به گزارش دیباچه، مریم سعادت، فریبا دلیری، حسن دادشکر، ‌امید نیاز و امیر سلطان احمدی، داوری آثار بخش مسابقه تئاتر کودک، جشنواره بیست و هفتم را بر عهده دارند.

اخبار کوتاه سینما /  سمت مهم جواد خیابانی در یک جشنواره سینمایی!

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه، زهرا صبری، شهرام کرمی، محمد بحرانی، علی پاکدست و جواد کبودرآهنگی نمایش‌های بخش مسابقه تئاتر نوجوان، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را ارزیابی و برگزیدگان را در اختتامیه این رویداد نمایشی معرفی می‌کند.

هیات داوران بخش‌های مذکور، جملگی از هنرمندان باسابقه عرصه هنرهای نمایشی، به ویژه نمایش کودک و نوجوان هستند.

مریم سعادت بازیگر مطرح عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون؛ از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان است. «عملیات مهد کودک»، «تارزن و تارزان»، «آب‌پریا»، «قصه‌های تابه‌تا»، «بچه‌های عروسکی»، «خونه مادربزرگه» و... از جمله این آثار است.

فریبا دلیری کارگردان، نویسنده،عروسک‌ساز، مدرس دانشگاه و مترجم تئاتر، آثار متعددی در زمینه تئاتر کودک و نوجوان را به رشته تحریر در آورده و کارگردانی کرده است؛ که می‌توان به نمایش «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» برگزیده بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد.

حسن دادشکر، بازیگر، کارگردان و مدرس باسابقه تئاتر کودک و نوجوان است که طی ۵ دهه فعالیت هنری آثار متعدد نمایشی و تلویزیونی در عرصه تئاتر کودک تولید کرده، که می‌توان از آثاری همچون نمایش «گنجشکک‌اشی‌مشی»، «نقلی و مادربزرگ» و «قصه موش کوچولو» نام برد.

امید نیاز نویسنده، مجری، بازیگر و کارگردان عرصه تئاتر و سینما است. او با نمایش‌هایی همچون «دختر پادشاه»، «هی تو»، «این قصه‌ام» و «بچه‌های خاکستری» از شناخته‌ترین فعالان تئاتر کودک و نوجوان است.

امیر سلطان‌احمدی بازیگر تئاتر، عروسک‌گردان و ترانه‌سرا است. از جمله تجارب بازیگری او می‌توان به بازی در مجموعه‌های «گذر میرزا»، «منوچ و نونوچ»، «سنجد خبرنگار» و «مکتب خانه غیرانتفاعی» اشاره کرد.

زهرا صبری نویسنده، کارگردان، طراح و سازنده عروسک است. این هنرمند تاکنون آثار متعددی را کارگردانی و در کشورهای مختلف روی صحنه آورده است. او به عنوان داور در جشنواره‌های بسیاری حضور داشته است.

شهرام کرمی نویسنده، کارگردان و مدیر فرهنگی و هنری است. از این هنرمند ۲۴ نمایش‌نامه چاپ‌شده و در ۲۲ پروژه اجرایی به‌عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت داشته است.

محمد بحرانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و صداپیشه و عروسک‌گردان است که با عروسک «جناب خان» و صداپیشگی ببعی و آقای هم ساده در مجموعه «کلاه قرمزی» معروف حضور کودکان و نوجوانان است.

علی پاکدست، عروسک‌گردان و عروسک‌ساز، از چهره‌های شناخته شده نمایش عروسکی و کودک و نوجوان است. در کارنامه هنری او اجرای اپراهای عروسکی «حافظ»، «سعدی»، «خیام» و «عاشورا» با همکاری گروه آران دیده می‌شود.

سیدمحمد جواد کبودرآهنگی نمایشنامه‌نویس، کارگردان، مدرس تئاتر و از هنرمندان باسابقه شهر همدان است. از این هنرمند کتاب‌های همچون «تاریخچه نمایش در همدان»، «تعامل بازیگر و تماشاگر در تئاتر» و «بازیگردانی در تئاتر» منتشر شده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

4 فیلم مستند به زودی در اکران حقیقت به روی پرده می روند

به زودی اکران حقیقت با نمایش ۴ فیلم مستند فعالیت خود را ادامه می‌دهد. آثاری که در این دوره از اکران حقیقت قرار دارد شامل «انیمیشن ایرانی» مهرداد شیخان، «چامون» آرمان قلی پوردشتکی، «ایستوود» علیرضا رسولی‌نژاد و «پروژه ازدواج» حسام اسلامی است.

مستندهای مورد نظر، بعد از بازبینی دوباره و بدون ممیزی پروانه نمایش دریافت کردند.

این آثار قرار است در تیرماه روی پرده سینماها برود.

اخبار کوتاه سینما /  سمت مهم جواد خیابانی در یک جشنواره سینمایی!

مستند «انیمیشن ایرانی» قرار بود اسفندماه سال گذشته در قالب اکران حقیقت در سینماها نمایش داده شود که اکران این مستند به دلیل اینکه سازمان سینمایی اعلام کرده بود که در دوره جدید فیلم‌های مستند متقاضی اکران باید دوباره درخواست پروانه نمایش دهند، به تعویق افتاده بود.

بزرگداشت زنده یاد عباس کیارستمی در موزه سینما

 سومین دوره جایزه فیلم و عکس «پنج» به دبیری مهدی شادی زاده و با هدف بزرگداشت زنده یاد عباس کیارستمی همزمان با زادروز این هنرمند فقید اول تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در موزه سینما برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم و عکس «پنج» بعد از درگذشت عباس کیارستمی به منظور اشاعه فرهنگی عکس و ویدئوآرت راه اندازی شده است.

رئیس هیات داوران سومین دوره جشنواره فیلم و عکس پنج را ژان میشل فرودون رئیس مجله کایه دو سینما و روزنامه نگار فرانسوی برعهده دارد.

اخبار کوتاه سینما /  سمت مهم جواد خیابانی در یک جشنواره سینمایی!

در این مراسم بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست ایرانی نیز روی بوم سفید در ایوان شمالی موزه سینما المان‌هایی از آثار عباس کیارستمی را طراحی خواهد کرد و از ساعت ۱۹ ادامه مراسم در سالن سینماتوگراف برگزار می‌شود.

در این مراسم چهره‌های سینمایی و هنرهای تجسمی حضور خواهند داشت.

سمت مهم جواد خیابانی در یک جشنواره سینمایی!

هیات داوران بخش فیلم داستانی بلند و کوتاه، تیزر و نماهنگ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران معرفی شدند.

با حکم سیدمجتبی علوی دبیر و عبدالحمید احمدی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره، وحید موسائیان نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، محمدرضا عرب نویسنده و کارگردان سینما، امیر تاجیک مستندساز، کارشناس رسانه و مدیر اسبق شبکه مستند، محمود گبرلو منتقد و کارشناس سینما و جواد خیابانی مجری گزارشگر ورزشی و تهیه‌کننده به عنوان اعضای هیات داوران سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران در بخش مستند کوتاه و بلند معرفی شدند.

اخبار کوتاه سینما /  سمت مهم جواد خیابانی در یک جشنواره سینمایی!

بیش از ۵۰۰ اثر از ایران و ۶۸ کشور در بخش‌های مختلف به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران ارسال شده است.

همچنین هفته گذشته سیدغلامرضا موسوی، مهتاب کرامتی، حسین زندباف، جهانگیر کوثری، امیررضا خادم، پژمان بازغی و کامبیز دیرباز به عنوان اعضای هیات داوران سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران در بخش فیلم‌های بلند سینمایی معرفی شده بودند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی Ficts است که به منظور رقابت بین فیلمسازان، برنامه‌سازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهره‌های خلاق برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام اواخر تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳