سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

پیام احمدی نیا بازیگر مجموعه " حکم رشد" در گفت وگو با دیباچه گفت: در فیلمنامه مجموعه "حکم رشد" تمامی کاراکتر ها به درستی پردازش و چینش شده اند به طوری که یکی از ویژگی های شاخص این مجموعه همان شخصیت پردازی کامل است.

وی در ادامه افزود: کاراکتر « غلام » یک نقش منفی تیپیکال است که تبدیل به‌یک شخصیت شده و این کاراکتر یکی از شخصیت های محوری قصه محسوب می‌شود که با تمام کاراکتر ها به نوعی در چالش است مثلا با هر یک از شخصیت های داستان متناسب با رفتار ها و ویژگی های شخصیتی آن ها برخورد میکند بنابراین کاراکتر غلام، هیچ رگه ای از تیپیکال ندارد چراکه به گونه ای ترسیم شده که ما به ازای بیرونی داشته و مخاطب می تواند به راحتی با این شخصیت همذات پنداری کند.

تمامی کاراکتر ها در اثر « حسن لفافیان »  به درستی پردازش و چینش شده اند / سختگیری پیام احمدی نیا برای ایفای نقش های تاریخی

احمدی نیا بیان کرد: در فیلمنامه "حکم رشد" کاراکترها به گونه ای دسته بندی و پردازش شده اند که به سمت شخصیت گرایش دارند مثلا غلام کاراکتری است که علی رغم خلافکار بودنش یک خصوصیت منحصر به فرد داشته و یا افشین کافه با یک سری خصوصیات شخصیتی که مختص به خود اوست با مخاطب مواجه شده است.


وی پیرامون علاقه مندی خود به بازی در سبک های مختلف برای حضور و بازی در سبک های مختلف آثار نمایشی گفت: به هر حال ما بازیگر هستیم و علاقه داریم نقش آفرینی در سبک های مختلف را تجربه کنیم البته کاراکتر کمدی در سریال آسپرین، هیولا، لانه زنبور و زیرخاکی در کارنامه خود تجربه کردم و معتقدم نقشم در لانه زنبور و زیر خاکی به گونه ای نقش آفرینی در تولیدات طنازانه محسوب می‌شود .


او که کاندید دریافت سیمرغ نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجرسال گذشته برای فیلم" ملاقات خصوصی" بوده، افزود: برای ایفای نقش های تاریخی پیشنهاداتی داشته ام اما به دلیل طولانی بودن زمان تولید نتوانستم آن را بپذیرم و جدای کاراکتر و سبک و سیاق آثار آنچه که برایم اهمیت دارد، جذابیت نقش در قالب قصه است.
همچنین علاقه مندم در کالبد شخصیتی به ایفای نقش بپردازم که مابه ازای بیرونی داشته باشد و از نگاه مخاطب جذاب و قابل باور محسوب گردد.


بازیگر مجموعه" لونه زنبو" در پاسخ به این سوال که چقدر ساخت آثار تلویزیونی در خارج از تهران ،می‌تواند تاثیر موثری بر جذب مخاطب و دیده شدن یک اثرداشته باشد، خاطر نشان کرد: این موضوع به فیلمنامه مرتبط می‌شود و اینکه کارگردان بخواهد خارج از تهران فضای جذابی را به مخاطب نشان دهد یا خیر، بنابراین آنچه که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار بوده،فضا و محتوای فیلمنامه است چراکه اگر اثری لوکیشن خوبی داشته باشد اما قصه و فیلمنامه آنچنانی برای ارائه به مخاطب نداشته باشد به نظرم فضای داخل شهر و یا بیرون از شهر برای آن سودی ندارد.اما گاهی فیلمنامه به گونه ای رقم خورده که می‌تواند قصه جذابی را در بستر خارج از تهران برای مخاطب رقم بزند بنابراین می‌توان از این موقعیت بهره برد و به بهانه لوکیشن ها و فضای یک اثر موقعیت جغرافیایی و جاذبه های دیدنی آن منطقه را برای مخاطب مصور نمود.

تمامی کاراکتر ها در اثر « حسن لفافیان »  به درستی پردازش و چینش شده اند / سختگیری پیام احمدی نیا برای ایفای نقش های تاریخی

وی در پایان گفت: خداروشکر که مخاطب با این مجموعه ارتباط برقرار کرده و به همه بازیگران و عوامل سریال حکم رشد به ویژه مهدی فرجی تهیه کننده و حسن لفافیان کارگردان خسته نباشید می‌گویم.

گفت و گو از : دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲