جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
رضا فیاضی در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد؛
رضا فیاضی گفت:  بعد از سی سال واکنش زیبای مردم به سریال زی زی گولو این است که هنوز من را به نام آقای جمالی می‌شناسند.

معصومه شمسینی غیاثوند: «رضا فیاضی» هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری که این روزها در سریال «خوشنام» و «خانه پرتقالی‌ها» حضور داشته ،در نقش شخصیت‌های مختلفی بازی کرده است از جمله سریال‌های کودک و نوجوان مثل نقش پدر «دنیای شیرین» و آقای جمالی  «قصه‌های تابه‌تا» و سریال‌های تاریخی مثل «امیرکبیر»، «تبریز در مه»، «ستارخان» به ایفای نقش پرداخته است.

من گرفتار چند تهیه‌کننده شدم، که جواب تلفن من را نمی‌دهند /  نقش «چرچیل» و «ترامپ» را به پیشنهاد کارگردان‌ها بازی کردم

این هنرمند علاوه بر بازیگری و کارگردانی تالیفاتی در حوزه شعر، خاطره‌نویسی و رمان با محوریت زنان، کودکان و نوجوانان دارد و مجموعه خاطره انگیز «هادی و هدی» به نویسندگی این بازیگر بوده است، کتاب «پرسه در پاریس»، «الو اینجا پدری به قتل رسیده است»، «آسیه آباد»، «تتو»، «ت مثل تئاتر»، «بچه‌های آسیاباد»، «روایت‌های زنانه»، «بازیگر»، «بانوی نیلوفر» از نوشته‌های این نویسنده و هنرمند است.

رضا فیاضی که چند سالی را در کیش اقامت داشته است بعد از کرونا به تهرن کوچ کرده است و در گفت‌وگویی به دیباچه می‌گوید: در چند سال اخیر به فروش کتاب مشغول بودم اما ماجرای کرونا پیش آمد و متحمل خسارت شدم برای همین به تهران برگشتم و با روحیه بد کارم را شروع کردم. الان کار «عقرب عاشق» را به کارگردانی «حسین سهیلی‌زاده» و تهیه‌کنندگی «رضا محقق» دارم که برای شبکه خانگی تولید می‌شود و رُل یک وکیل را بازی می‌کنم. همچنین در سریال خوشنام و قسمت‌های پایانی آن کار کردم قرار است مجموعه تلویزیونی خوشنام 2 قرار است که به شخصیت فریدون پسر من بپردازد که دنبال حلالیت است و قصه وارد زندگی ما می‌شود.

من گرفتار چند تهیه‌کننده شدم، که جواب تلفن من را نمی‌دهند /  نقش «چرچیل» و «ترامپ» را به پیشنهاد کارگردان‌ها بازی کردم

این هنرمند گفت: عاشق کار کودک و نوجوان هستم اگر همزمان دو سریال برای همکاری به من معرفی شود کار کودک و نوجوان را انتخاب می‌کنم. برای کودکان قصه‌های زیادی نوشتم، کارگردانی کردم و برخی از قصه‌هایم چاپ شده است من عاشق کار کردن برای کودکان هستم با «مجید قناد» چند طرح هم ارائه دادیم اما اسپانسر نداشتیم و برای همین چند سال است که در حوزه کودک نوجوان کار انجام ندادم اما این آرزوی من است که کار کودک و نوجوان انجام دهم. از جمله کارهایم در حوزه کودک و نوجوان دنیای شیرین و قصه‌های تابه تا بود و بعد از سی سال واکنش زیبای مردم به سریال زی زی گولو این است که هنوز من را به نام آقای جمالی می‌شناسند. این اتفاقی خوبی در حوزه کاری من برای کودکان و نوجوانان بود و برای همین کارهای دیگر را رد می‌کردم و ترجیح می‌دادم که در حوزه کودک و نوجوان کار کنم.

فیاضی با اشاره به ایفای نقش شخصیت‌های خارجی در سریال‌های تاریخی و معاصر گفت: تجربه بازی در نقش شخصیت های خارجی‌ را با ملیت‌های مختلف از جمله فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی و عرب را دارم. اولین بار در سریال «امیرکبیر» نقش سفیر روس را بازی کردم. در سریال «پهلوانان نمی‌میرند» نقش یک روس و در سریال «تبریز در مه» نقش یک فرانسوی را بازی کردم. همچنین نقش «چرچیل» و «ترامپ» را بازی کردم و این پیشنهاد و تشخیص کارگردان بوده است که در این نقش‌ها بازی کنم. کارگردان‌ها تیپ‌شناسی و شخصیت‌شناسی می‌کنند، بازیگر را انتخاب می‌کنند و من هم سعی می‌کنم به نقش نزدیک شوم.

من گرفتار چند تهیه‌کننده شدم، که جواب تلفن من را نمی‌دهند /  نقش «چرچیل» و «ترامپ» را به پیشنهاد کارگردان‌ها بازی کردم

این هنرمند با انتقاد از قراردادهای بازیگران برای ساخت یک سریال، گفت: من دوست دارم در مورد مسئله قرادادهای بازیگران صحبت کنم، قرارداد ما تهیه‌کننده‌ها دو طرفه است و باید قانونی باشد که طرف سوم قرارداد باشد و روی این قرارداد نظارت کند و مرجع قانونی باشد یا خانه سینما نظارت کند تا سایرین سواستفاده نکنند و شخص سوم کاری کند تا خاطی متوجه اشتباهش شود . من گرفتار چند تهیه‌کننده شدم که پول من را نداده اند، جواب تلفن من را نمی‌دهند واحساس مسئولیت ندارند. من تنها نیستم و سایر هنرپیشه‌ها نیز این مشکل را دارند در حالی که زندگی و معیشت ما بازیگران از طریق بازیگری می‌گذرد.

برچسب ها: رضا فیاضی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲