جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

« مرجان اشرفی زاده » کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون که آثاری همچون سریال «شکوه یک زندگی»، فیلم سینمایی «آبجی » و سریال «دیگری» را در کارنامه هنری خود دارد، درخصوص فعالیت های اخیر خود در گفت و گو با خبرنگار «دیباچه» گفت: این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه سریال « تب سالی» برای شبکه سه سیما هستم. این سریال در سی قسمت و با محوریت کادر درمان در یک بیمارستانی در منطقه کوچکی که سانتر کرونا است و قصه هایی که بیماران کرونایی با خود به این بیمارستان می آورند, روایت می شود که ما هر بار بخشی از تاثیرات کرونا در اجتماع را می بینیم.

«تب سالی» روایتی از تاثیرات بیماری کرونا بر اجتماع است / سریال «کلبه‌ای در مه» ناتمام ماند

اشرفی زاده درخصوص ادای دین هنر به کادر درمان و بیان مشکلات و تاثیرات بیماری کرونا در قالب فیلم و سریال , بیان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا آثار فاخری در حوزه پزشکی نداشتیم به هر حال این سریال ها مشابه خارج دارد که به کادر درمان و پرستاران توجه بیشتری کند و برای مخاطب جذاب باشد البته تلاش هایی در این زمینه انجام شده ولی مورد اقبال واقع نشده است که حتما این موضوع به قصه باز می گردد؛ ولی به نظر من بیشتر به دلیل شرایط تولیدی  است که این سال ها در تولیدات تلویزیونی دیده شده زیرا این کارها بسیار پر هزینه و دشوار خواهد بود و به چندین مشاور نیاز دارد . با وجود اینکه ممکن است شکل کارها ساده باشد اما بسیار تولیدات سنگینی هستند زیرا از لحاظ علمی به پایه قوی و از لحاظ تولید به امکانات خوب نیاز دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با شیوع بیماری بودند, احساس می کنم به خوبی در این زمینه کار نشده و امیدوارم در ادامه اتفاق های خوبی رخ  دهد.
اشرفی زاده درخصوص کارگردانی سریال «تب سالی» گفت: قرار است که کارگردانی کار را برعهده داشته باشم اما باید دید شرایط به کدام سو پیش می رود و تولید سریال در چه زمانی اتفاق می افتد.
کارگردان سریال «قفل یعنی کلید» با اشاره به نگارش فیلم نامه های تلویزیونی گفت: روزگاری بود که وقتی تیتراژ پایانی یک اثر را می دیدیم, اسامی بزرگان این حرفه و بزرگان سینما را در پشت صحنه، مقابل دوربین و حتی در آثار کودک به چشم می خورد و حرفه ای ترین هنرمندان در بخش های مختلف آثار همکاری می کردند. به هر حال وجود هنرمندان بزرگ در کنار هم سبب تولید آثار فاخر می شود زیرا هر کدام بخشی از روح و توان خود را در کار گذاشته و نتیجه می گیرند. متاسفانه این حضورها کمتر و کمتر شده و شرایط همکاری فراهم نبوده و حال می بینیم که تیم های تولید اثر به قدرت سابق پیش نمی روند بنابراین زمانی که شبکه آی فیلم و شبکه های مختلف بازپخش سریال ها را پخش می کنند ، مخاطبان و بینندگان بیشتری نسبت به کاری های جدید دارند. امیدواریم که با نگاه گسترده تر و درک شرایط و نیاز جامعه و دسترسی افراد به رسانه های متفاوت ، تلویزیون هم خود را به فضای بهتر برساند و از هنرمندان حرفه ای دعوت کرده تا در کنار افراد جوان و متخصص اتفاق های خوبی را رقم بزنند. به هر حال آثار توسط خالق و سازندگان ساخته می شود و آن ها هم برای تولید به امکانات نیاز دارند و اگر شرایط فراهم شود می توان آثار ارزشمندی را در تمام بخش ها تولید کرد.
اشرفی زاده درخصوص سریال «می جان» و حواشی آن گفت: سریال « می جان» با نام «کلبه ای در مه» با گروه دیگری پخش شد که البته ناکامل بود زیرا ما این سریال را در چهل قسمت نوشتیم که به تایید رسیده بود اما سریالی که پخش شد بخشی از فیلم نامه بود و در شرایط خوبی ادامه پیدا نکرد زیرا فاصله پخش با زمانی که کار کردیم بسیار زیاد بود. تغییراتی در سریال رخ داد اما در اصل داستان ناتمام ماند زیرا سریال با یاد و نام شهدای غواص شروع شد در حالی که در سریال به این قصه نمی رسیم. یک بخشی از سریال در زمان حال بود که بطور کامل گرفته نشد و تقریبا پانزده قسمت نهایی هم کار نشد. در نهایت هم سریال ناتمام رها شد زیرا در آخرین قسمت نوشته بود پایان فصل یک در حالی که قرار به چنین چیزی نبود البته قبل از این ها پیشنهاد به تولید سریال در دو فصل را داده بودم تا فصل اول سریال به ماه رمضان سال 99 برسد اما موافقت نشد که بعد ها به ضرورت این کار را با کیفیت بسیار پایین انجام دادند.
او ادامه داد: من با آن پروژه هیچ ارتباطی ندارم و نمی دانم فصل دوم را خواهند ساخت یا خیر. من حتی نخواستم که نامم در پروژه باشد با وجود اینکه متن برای ما بود.
اشرفی زاده درخصوص تولید فیلم سینمایی برای جشنواره فجر گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن هستم اما پروژه ای که به مراحل جدی رسیده باشد, ندارم.

 

گفت و گو از مینا قنبری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲