چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۶۴
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

« حدیث میر امینی »  از بازیگران  سینما , تئاتر و تلویزیون است که آثار درخشانی مانند سریال «هیئت مدیره», «ستایش» و « سال های دور از خانه» را در کارنامه هنری خود دارد. او این روزها مشغول بازی در نمایش «بی چرا زندگان» است که به همین بهانه با او به گفت و گو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید : 

تجربه فضای طنز برای من جذاب است/شرایط تولید سریال‌های نمایش خانگی بهتر از تلویزیون است/نقش‌های پیشنهادی برای تلویزیون جدید نیستند

حدیث میر امینی درخصوص فعالیت های جدید خود در گفت و گو با خبرنگار «دیباچه» گفت: این روزها نمایش «بی چرا زندگان» به کارگردانی الهام شعبانی را در تئاتر شهر بر روی صحنه داریم, الهام شعبانی را از قبل می شناختم و به واسطه همین آشنایی با من تماس گرفت و نمایشنامه را برای من فرستاد, از موضوع نمایشنامه بسیار لذت بردم و پذیرفتم که در این نمایش ایفای نقش کنم حال از تصمیمی که گرفتم بسیار خرسندم.

او درباره ایفای نقش در تئاتر گفت: من خیلی سال پیش شاگرد استاد سمندریان بودم و با علاقه مندی به تئاتر وارد حرفه بازیگری شدم؛ اما مسیر من بیشتر به  سوی کارهای تصویری رفت که بسیار هم زمان می برد. با این وجود سعی می کردم در تئاتر هم فعالیت کنم منتهی این فعالیت مدام نبوده است.

میرامینی درخصوص نقش خود در نمایش «بی چرا زندگان» گفت: در این نمایش شخصیت «صفورا» را بازی می کنم که به نوعی از آسیب های اجتماعی، جامعه و فرهنگ رنج می برد و زندگیش دستخوش تغییراتی شده و حال به نقطه ای رسیده که در آسایشگاه روانی بستری است.

بازیگر سریال «دلنوازان» با اشاره به فعالیت های تصویری خود بیان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا یک سریال و فیلم سینمایی کار کردم و بعد هم در سریال «هفت» به کارگردانی کیارش اسدی زاده ایفای نقش کردم که هنوز هم پخش نشده ولی ممکن است در تیر ماه از پلتفرم ها به نمایش گذاشته شود. سریال « هفت» یکی از سریال های پر بازیگر و بسیار متفاوت و درباره هفت دوست و دانشجو است که برای گذراندن زندگی خود به فکر بیزینس و کار می افتند که در انجام این کارها با مشکلاتی مواجه و درگیر یک سری مسائل بزرگ  شده که درنهایت به یک باند عجیب و غریب تبدیل می شوند.

وی افزود: در سریال «هفت» سکانس های اکشن هم وجود دارد ولی هیچ بدلکاری در کار نیست و تمام صحنه ها را بازیگر ایفا می کند ، بنابراین لازم بود تا تمرین های بسیار و کارهای متفاوتی یاد بگیریم. برای کارهایی که انجام می دادیم مربی های مختلف داشتیم تا بتوانیم کار را به درستی پیش ببریم. این هفت دوست کار خود را با فود کار «ماشین غذا» آغاز می کنند و با اسکوتر از مشتری ها پذیرایی می کنند به همین دلیل در زمان پیش تولید برای آموزش اسکوتر مربی داشتیم تا در کار مسلط شویم.

« میر امینی » درخصوص ایفای نقش در سریال های طنز خاطر نشان کرد: پیش از بازی در سریال «سال های دور از خانه» کار طنز انجام داده بودم مانند سریال «زن بابا» و سینمایی «ورود آقایان ممنوع» و چند بار ژانر طنز را تجربه کرده بودم زیرا این فضا برای من جذاب و متفاوت است و به عنوان یک بازیگر تجربه فضاهای مختلف زیبا است زیرا زندگی هیچ کدام از ما یکنواخت نیست و از آن جایی که بازیگری زندگی و زندگی کردن است ، این بالا و پایین ها و تفاوت ها در زندگی همه ما وجود دارد و به نوعی آن را تجربه می کنیم. نگاه من زمانی که یک پروژه طنز را کار می کنم ، فقط خوش گذرانی نیست ، نگاه من این است که جهان بینی افراد همین است و این جهان بینی آن ها را در موقعیت هایی قرار می دهد که ممکن است رویکردهایی نامتعارف داشته و ما را به خنده وادارد که ما نام آن را طنز می گذاریم. به همین منظور آن هم نوعی زندگی و بازیگری است و باید آن را تجربه کنم.

بازیگر سریال «سال های دور از خانه» درخصوص تولید فصل دوم این سریال گفت: من در جریان این موضوع نیستم. در زمان تولید سریال ، متن را با توجه به فصل دوم سریال نوشته بودند و فکرهایی برای آن داشتند. در حال حاضر هم تولید فصل های بعدی برای سریال ها بسیار متداول شده اما باید دید تا چه اندازه این موضوع امکان پذیر است.

« میر امینی » با اشاره به اینکه شرایط تولید سریال های نمایش خانگی بهتر از تلویزیون است، بیان کرد: همین موضوع یکی از مهم ترین دلایل برای حضور در سریال های نمایش خانگی است. البته در سال های اخیر فیلمنامه تلویزیونی خوبی به دستم نرسیده و احساس می کنم کارها نسبت به قبل ضعیف تر شده و گویا کارگردان ها خود را ملزم به ساخت یک سریال می دانند و همین سبب بی دغدغه ساخته شدن ها می شود. به هر حال سریال و فیلم از یک فکر و دغدغه های ذهنی ایجاد می شود و اگر تبدیل به یک کار روزانه گردد، حرفی از آن خارج نمی شود. از سوی دیگر نقش های تلویزیونی که پیشنهاد می شد ، متفاوت و جدید نبود و من قبلا آن ها را بازی کرده بودم.

میر امینی در پایان اضافه کرد: من از اینجا دعوت می کنم تا مخاطبان به تماشای نمایش « بی چرا زندگان» بنشینند.

گفت و گو از مینا قنبری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار