جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

محمدرضا منصوریان، پیشکسوت وزنه برداری ایران درباره وضعیت این روز‌های این رشته در گفتگو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» اظهار داشت: من حیث المجموع وضعیت را خوب نمی‌بینم. مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد بحث امروز و دیروز نیست، مشکل فدراسیون وزنه برداری دو ساله است و در کمال تاسف رسیدگی هم نمی‌شود. شرایط این روز‌ها کاملا تکراری جلو می‌رود، وضعیت واقعا به گونه‌ای نیست که بخواهیم از یک موضوع دفاع کنیم و بگوییم حداقل این کارشان خوب بوده است.
وی تاکید کرد: با صراحت می‌گویم که روند وزنه برداری ما در ایران در طی دو سه سال گذشته روند بسیار تاریکی بوده، متاسفانه یک آدم خود مختاری در این فدراسیون به عنوان رئیس فدراسیون ریاست مجموعه را به عهده گرفته است، این فرد هیچ کس را قبول ندارد، متاسفانه هیچ تشکیلاتی هم نیست که قدرت این را داشته باشد که بتوانند مقابل این فرد بایستد. البته این نظرمن است که باید کسی باشد که او را بابت اتفاقات رخ داده و شرایط به وجود آمده بازخواست کند. مرادی حتی مورد بازنشستگی را هم با گردن کلفتی رد کرد و دوباره به پست خود برگشت، در حالی که اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد ایشان بازنشسته هستند. مشخص نیست که چه قدرتی از مرادی حمایت می‌کند که متاسفانه همین طور به کار‌های اشتباه خود ادامه می‌دهد.

« مرادی »با گردن کلفتی به وزنه برداری برگشت/ همه کار‌هایی که برای بانوان شد، تبلیغاتی بود/ قهرمانان المپیک حاضر نیستند  پایشان را به فدراسیون بگذارند

او اضافه کرد: فدراسیون وزنه برداری همه را بی روحیه کرده است. متاسفاته در حال حاضر به هیات‌های ما هیچگونه رسیدگی نمی‌شود، درصورتی که هیات‌ها بازوی توانمند یک فدراسیون هستند. الان شما به هر استانی مراجعه کنید همه سردرگم و بلاتکلیف هستند. تعداد زیادی از باشگاه‌ها تعطیل شدند و تعداد زیادی از قهرمانان ما آنقدر دلسرد شدند که از ایران رفتند.
این کارشناس وزنه برداری در واکنش به صحبت اخیر مرادی که مهاجرت ورزشکاران را قاچاق انسان عنوان کرده بود؛ گفت: چنین چیزی وجود ندارد. درخصوص مهاجرت یکتا جمالی آمده و می‌گوید این یک توطئه بوده و قاچاق انسان در کار است! چنین چیزی وجود خارجی ندارد و ما نباید این را فرافکنی کنیم. تازه اگر هم بوده یک گروه ۵ نفره به مسابقات جهانی رفته است، دقت کنید سرپرست این تیم اعزامی چه شخصی بوده؟ سرپرست خود آقای مرادی بوده و به طور قطع باید خودش پاسخگو باشد وجواب بدهد. کسی که یک تیم ۵ نفره را نمی‌تواند در یک مسابقه جهانی کنترل کند، چگونه می‌خواهد این همه وزنه بردار، استان و هیات را رسیدگی کند؟ پس یک غفلت بزرگی صورت گرفته است. به جای اینکه ایشان بیاید و پاسخگو باشد بگوید چرا این اتفاق افتاده فرافکنی می‌کند و می‌گوید قاچاق انسان و توطئه در کار بوده است، چه توطئه ای! چرا ما مسائل را اشتباه به مردم اطلاع می‌دهیم.
منصوریان با اشاره به عدم همکاری قهرمانان وزنه برداری با فدراسیون اینگونه توضیح داد: اگر واقع بین باشیم می‌بینیم که متاسفانه شرایط طوری شده که هیچ شخصی حاضر نیست بیاید و کمک کند. چون همه قهرمانان را در این سال‌ها فراری دادند. بالغ بر ۳۰ قهرمان چهان و المپیک داریم که حتی حاضر نیستند پای خود را در فدراسیون وزنه برداری بگذارند. در حال حاضر چند سال است که این قهرمانان هر کدام به یک دلیلی ارتباطی با فدراسیون ندارند. همه این‌ها در مدیریت فدراسیون بحث دارند و می‌گویند مدیریت فدراسیون باید اصلاح شود. حرفشان این نیست که آقای مرادی باید برود، حرفشان این است که این نوع مدیریت به درد فدراسیون نمی‌خورد و اشکال از مدیریت می‌گیرند نه اشکال فرد.
این مجری و گزارشگر باسابقه ورزشی در پایان درخصوص مثبت شدن تست دوپینگ الناز باجلانی دیگر ملی پوش وزنه برداری زنان ایران بیان کرد: بیشتر کار‌هایی که در مورد وزنه برداری بانوان در این دو سه سال صورت گرفت بیشتر حالت تبلیغاتی داشت و متاسفانه از روز اول یک متولی درست و حسابی بالای سر این تیم قرار نگرفت. یک مربی به نام اکبر خورشیدی را آوردند و وزنه برداری بانوان را در اختیار این آقا گذاشتند، او را مربی معرفی کردند در حالیکه یک آقا با توجه به شرایطی که ما در ایران داریم یک مربی خوبی برای وزنه برداری بانوان ما نیست. از شروع فعالیت این بخش هم تا امروز سه چهار نایب رئیس بانوان عوض کردند، چرا که هر کسی را آوردند شش ماه کار کرد و بعد گفت که من دیگر نمی‌توانم کار کنم؛ بنابراین تیم وزنه برداری بانوان ما سرگردان است و متولی ندارد و کسی نیست که کنترلی کند. یک بخشی را به آقای خورشیدی دادند که دارند سروسامان می‌دهند، اما وقتی شما یک مدیریت منسجم و درست وحسابی بالای سر مجموعه نداشته باشید طبیعی است که یا از کشور خارج می‌شوند و یا دوپینگی از کار در می‌آیند.

 پایگاه خبری «دیباچه» آمادگی دارد تا بر اساس رسالت خبری خود و جهت رعایت عدالت،میزبان افرادی باشد که در این گزارش اسمشان آمده و نظراتشان  را منعکس کند. 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲