شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی، حذف ماسک در زمان حضور در مکان‌های عمومی را اشتباه دانست و گفت در شرایط فعلی که همه مردم ایران و جهان از مصرف ماسک خسته شده‌اند، اعلام امکان حذف ماسک از روی صورت‌ها باعث می‌شود که مردم ماسک نزنند و این امر باعث افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیباچه؛ رامبد جوان مجری برنامه پر بیننده خندوانه، شب گذشته به تماشاچیان حاضر در سالن تهیه برنامه اعلام کرد که از این بعد می‌توانند ماسک‌ها را از روی صورتشان بردارند. این حرف او انتقادهای زیادی را در پی داشت اما مدیران شبکه تلویزیونی نسیم در پاسخ به این انتقادها گفته‌اند حذف ماسک در میان تماشاگران برنامه خندوانه، صرفا شامل استودیوی برنامه خندوانه شبکه تلویزیونی نسیم است و شامل دیگر برنامه‌های این شبکه نمی‌شود. همچنین حذف ماسک در برنامه خندوانه با این شرط صورت گرفته است که مهمانان، سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، استودیو مجهز به تهویه مناسب باشد و فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب، در طول اجرای برنامه رعایت شود.

تعداد بازدید : 0

ما به سراغ مینو محرز دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی رفتیم تا از او بپرسیم حذف ماسک از روی صورت تماشاچیان یک برنامه تلویزیونی چه تاثیری روی میزان ابتلای اقشار مختلف جامعه به بیماری کرونا دارد؟

محرز پاسخ داد: همه‌گیری کرونا هنوز تمام نشده است. احتمال می‌رود به زودی BA4 و BA5 به کشورمان بیایند و ابتلا به کرونا افزایش پیدا کند زیرا این سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا اکنون در اروپا و آمریکا هستند و میزان ابتلای مردم به بیماری کرونا را افزایش داده‌اند. اگر امروز می‌بینیم که میزان ابتلای مردم کشورمان به بیماری کرونا کمی کاهش پیدا کرده به خاطر این است که تعداد قابل توجهی از افراد تا به امروز به نسخه‌های مختلف ویروس بیماری مذکور مبتلا شده و بهبود یافته‌اند بنابراین جامعه به مصونیت موقت در برابر آن ویروس رسیده است. امکان دارد که این مصونیت موقت تمام شود و ما مجددا با افزایش قابل توجه تعداد بیماران مواجه شویم.

او افزود: تجربه کشورهای اروپایی در حذف سریع ماسک از روی صورت اقشار مختلف جامعه‌شان نشان داده است که این چنین اقداماتی می‌توانند به افزایش مجدد تعداد بیماران بینجامد، البته ویروس امیکرون که با هر جهش سرعت انتقال بیشتری پیدا می‌کند، ممکن است بیماری خفیفی را در میان افرادی که قدرت  ایمنی بدنی مناسبی دارند، ایجاد کند ولی افرادی که بدنشان سطح ایمنی کمتری دارد با ابتلا به این ویروس شرایط سختی  را تجربه می‌کنند.

دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی گفت: امروزه دیده می‌شود که برخی از مردم به کلی ماسک را از روی صورتشان برداشته‌اند و این در شرایط فعلی بد است. به نظر من اگر کسی در پارک قدم می‌زند و فردی نزدیکش نیست می‌تواند ماسک را از روی صورتش بردارد اما استفاده نکردن از ماسک در مکان‌های عمومی چون اتوبوس و مترو اشتباه است. من به مردم ایران توصیه می‌کنم که همچنان ماسکهایشان را بزنند.

همه‌گیری کرونا هنوز تمام نشده است / تصمیم مجری « خندوانه » اشتباه بود /  او اکثر مردم جامعه را به ماسک نزدن تشویق کرد

محرز ادادمه داد: اینکه برنامه تلویزیونی اعلام کند تماشاچیانش می‌توانند دیگر ماسک نزنند باعث می‌شود که اکثر مردم جامعه دیگر از ماسک استفاده نکنند زیرا همه مردم ایران و جهان از زدن ماسک خسته شده‌اند و به دنبال بهانه‌ای برای حذف آن هستند.

او از مردم خواهش کرد به توصیه‌های علمی که وزارت بهداشت از طریق رسانه‌های انجام می‌دهد گوش بدهند زیرا رفتار غیر علمی در برابر بیماری کرونا باعث می‌شود که عزیزانمان به ویروس‌اش مبتلا و دچار مشکل شوند.

انتهای پیام/

گفت و گو از : نسرین خدایاری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳