شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
عضو تیم ملی شمشیربازی سابر زنان ایران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

پریماه برزگر، عضو تیم ملی شمشیربازی سابر زنان ایران درخصوص آخرین شرایط تیم‌ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار ورزشی «دیباچه» گفت: خوشبختانه وضعیت این روز‌های تیم ملی مناسب است. برای حضور در مسابقات پیش رو کادرفنی و فدراسیون سه مرحله اردو را پیش بینی کرده بودند که یک مرحله آن بعد از تعطیلات عید برگزار شد و حالا هم اردوی دوم را به تازگی سپری کردیم، از امروز هم وارد آخرین مرحله اردو خواهیم شد که به نظرم مهمترین مرحله باشد.
وی افزود: برای مرحله سوم اردو، کادرفنی یک برنامه ۱۰ روزه به ما داده که بر اساس این برنامه می‌توان گفت اردوی آخر متصل به اعزام خواهد بود. ۲۲ خرداد مسابقات آغاز خواهد شد. در این مدت هم تمرینات بدنسازی داشتیم و هم شمشیربازی، مسابقات درون اردویی هم برگزار شد که در شناخت نقاط ضعف و قوت تیم موثر بود. در کل شرایط ایده آلی داریم امیدوارم که بتوانیم نتایج ارزنده‌ای را هم به دست بیاوریم.

دغدغه شمشیربازان بودجه است/ در جاکارتا بهترین نتیجه را گرفتیم/ مسابقات لیگ کیفیت خوبی نداشت

برزگر با اشاره به رقبای سخت ایران در قهرمانی آسیا گفت: همانطور که در جریان هستید بهترین‌های جهان در رشته شمشیربازی در آسیا هستند؛ بنابراین فرقی ندارد در سطح آسیا بازی کنیم یا جهان در هر صورت کار دشواری برای موفقیت خواهیم داشت. در این مسابقات هم مانند هر رویداد دیگری کشور‌های کره جنوبی، ژاپن و چین جزو بهترین رقبای ما هستند. برای مثال کشور ژاپن و کره جنوبی همین چند هفته اخیر در مسابقات گرندپری که به میزبانی تونس برگزار شد نتایج بسیار خوبی گرفتند این درحالی است که ما اعزام‌های خیلی محدودتری در مقایسه با رقبایمان داریم.
عضو تیم ملی سابر درمورد علت افول این رشته در بخش بانوان بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا توضیح داد: ما در بازی‌های سال ۲۰۱۸ جاکارتا بهترین نتیجه را گرفتیم و مقام ششم مسابقات را به دست آوردیم. حتی پس از آن در مسابقات ژاپن هم شرکت کردیم، ولی با شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌های ما بهم ریخت. البته این وضعیت برای اکثر رشته‌ها رخ داد، اما به نظرم شمشیربازی بانوان ایران بیشتر آسیب دید، چون عملا در هیچ رویدادی نتوانستیم شرکت کنیم. اخیرا سال ۱۴۰۰ فقط در مسابقات گرجستان شرکت کردیم و حالا هم خودمان را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کنیم.
برزگر درخصوص پایان دوره ریاست باقر زاده اظهار داشت: اگر بخواهم عملکرد آقای باقر زاده را در بخش بانوان ارزیابی کنم تقریبا می‌توانم نمره خوبی بدهم. به هر حال فدراسیون همیشه تلاش کرده که این بخش نیز هم پای آقایان در مسیر پیشرفت باشد. اما همه چیز دست فدراسیون نیست. در همه رشته‌ها بالا و پایین وجود دارد. شمشیربازی هم کمبود‌هایی دارد که نمی‌توان از کنارش به سادگی گذشت، ولی در مجموع شاید بتوان گفت مهمترین دغدغه ما حضور در مسابقات مختلف و داشتن اردو‌های تدارکانی خوب با سایرکشورهاست که آنهم نیاز به بودجه زیاد دارد که فدراسیون آن را در اختیار ندارد.
سابریست ایران در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ تاکید کرد: مسابقات لیگ برای بخش بانوان هم برگزار شد، ولی از آنجایی که ما پخش تلویزیونی نداریم اسپانسر زیای سمت بانوان نمی‌آید و همین امر باعث شده مسابقات لیگ با حضور تیم‌های محدودی برگزار شود. مسابقات لیگ برگزار شد، اما نمی‌توانم بگویم کیفیت خیلی خوبی داشت.


انتهای پیام//

 

گفت و گو از : فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار