جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۳۹
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۷ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

بهمن سالمی، کاپیتان تیم‌ملی والیبال ساحلی ایران درباره میزبانی کشورمان از دو رویداد بین‌المللی در سال جاری به خبرنگار ورزشی "دیباچه" گفت: بله خوشبختانه کنفدراسیون والیبال آسیا تقریبا بعد از ۱۶ سال با میزبانی ایران برای دو رویداد مهم ساحلی موافقت کرد. مسابقات والیبال ساحلی مستر مردان آسیا از ۱۶ تا ۲۰ آبان به میزبانی بندرعباس برگزار خواهد شد و رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا نیز از ۲۳ تا ۲۷ آبان به میزبانی بندرعباس خواهد بود. اتفاق بزرگی است، احساس می‌کنم بعد از سالها یک شوک مثبت برای والیبال ساحلی رخ داده است. به فال نیک می‌گیریم، امیدوارم که بتوانیم میزبانی خیلی خوبی داشته باشیم.
وی در مورد حضور کشورهای خارجی توضیح داد: همانطور که گفتم فکر می‌کنم استقبال خوبی خواهد شد. بارها در مسابقات خارجی این صحبت مطرح می‌شد که چرا ایران با وجود داشتن پتانسیل خوب برای برگزاری مسابقات میزبانی هیچ رویدادی را نمی‌پذیرد اما به هر شکل حالا این اتفاق رخ داده و باید به بهترین شکل از این امتیاز هم برای میزبانی خوب و هم برای کسب یک نتیجه مناسب استفاده کنیم.  
سالمی ادامه داد: برای مسابقات مستر مردان آسیا هر کشوری می‌تواند دو تیم داشته باشد بنابراین به نظر می‌رسد حداقل ۲۵ تیم در این مسابقات شرکت کند. برای قهرمانی آسیا نیز هر کشوری می‌تواند سه تیم داشته باشد که با این شرایط قطعا این مسابقات هم در سطح کیفی مناسبی برگزار خواهد شد.
کاپیتان تیم‌ملی در پاسخ به این پرسش که آیا تفاوت نگاه‌ها به والیبال ساحلی و سالنی باعث کم شدن انگیزه ورزشکاران شاغل در این رشته نشده است؟ توضیح داد: ۱۲ سال است که در والیبال ساحلی و تیم‌ملی فعال هستم. اوایل چرا بی‌توجهی و یا بهتر بگویم کم توجهی به این رشته آزار دهنده بود طوری که گاها از انتخابم پشیمان می‌شدم اما رفته رفته شرایط متفاوت شد. دو سال است که والیبال ساحلی مسابقات لیگ‌اش به صورت لیگ برتر برگزار می‌شود، از طرفی مردم خوب بندرعباس هم همیشه به عنوان حامی معنوی استقبال خوبی از مسابقات دارند که مجموعا باعث شده تا همچنان با عشق این مسیر سخت را طی کنیم. حالا نیز، هم فدراسیون و هم اقای کابلی نگاه مثبت‌تری نسبت به گذشته به والیبال ساحلی دارند گرفتن همین میزبانی قطعا باعث ایجاد انگیزه است. امیدوارم این مسیر متوقف نشود تا بتوانیم شاهد اتفاقات بهتری برای این رشته پر پتانسیل در کشورمان باشیم.
وی در پایان درخصوص شانس المپیکی شدن این رشته گفت: المپیک پایان هر ورزش و ورزشکاری است، وقتی قدم در این بازیها بگذاری و اگر به مدال هم برسی دیگر هدف مهم‌تری نخواهی داشت. چرا که همه سالها تلاش می‌کنند این موفقیت را به دست بیاورند. ما توانایی رسیدن به المپیک را داریم ولی بدون برنامه شدنی نیست. دو هفته دیگر مسابقات قهرمانی جهان را داریم که بعد از المپیک مهمترین رویداد ورزشی به شمار می‌رود اما ما حتی یک اردو هم نداشتیم با این اوصاف نمی‌توان انتظار کسب سهمیه داشت. اینکه ما بخواهیم فقط با حضور در انتخابی‌ها سهمیه بگیریم شدنی نیست.

انتهای پیام//     

گفت و گو از : فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار