پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال طنز «نون خ» در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد؛

 معصومه شمسینی غیاثوند: پخش مجدد سریال پربیننده «نون خ ۳» مدتی است که از شبکه یک سیما  بعد از سریال خوشنام آغاز شده است و بازپخش این سریال پرمخاطب با استقبال مخاطبان همراه بوده است. سریال « نون خ » اولین بار در نوروز ۱۳۹۸ پخش شد و به عنوان پربیننده‌ترین سریال نوروزی توجه زیاد مخاطبان را جلب کرد. « نون خ ۲ » سال ۱۳۹۹ و نون خ ۳ در نوروز ۱۴۰۰ پخش شد و این سریال مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. استفاده از فضا و رنگ‌پردازی‌های متفاوت، فضای بِکر کوهستان، استفاده از چشم‌انداز‌های طبیعت، موسیقی اصیل، شخصیت‌پردازی‌های جذاب از ویژگی‌های مهم این سریال است.

هم‌ذات پنداری مخاطبان با سریال «نون خ» / مردم از تماشای سریال‌های طنز سیر نمی‌شوند

« مهدی فرجی »، تهیه کننده سریال «نون خ» در خصوص استقبال مخاطبان از بازپخش این سریال به «دیباچه» می‌گوید: سریال « نون خ » بازپخش‌های متعددی از تلویزیون داشته است. دلیل استقبال مخاطبان را می‌توان فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری خوب و حرفه‌ای از عوامل این سریال دانست که زحمات زیادی برای تهیه این متحمل شدند برای همین شاهد استقبال مخاطبان از این سریال طنز هستیم.

تهیه‌کننده سریال نون خ ادامه داد: علاوه بر سازندگان سریال «  نون خ » در موفقیت این سریال موارد متعددی نقش دارد. این سریال برگرفته از فرهنگ‌های اصیل و ماندگار یکی از اقوام کشور ما  یعنی قوم کُرد است که در ذات خود دارای جذابیت‌هایی است، این جذابیت‌ها شامل لباس، ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی، معرفت، خوش‌خلقی، خصوصیات اخلاقی، نوع دوستی است. نکته مهم این است که این قوم با هم هم‌دل و همراه هستند و از یکدیگر حمایت می‌کنند و سرزمین اب و اجدادی‌شان را دوست دارند.

فرجی گفت:  علاوه بر همه ویژگی‌هایی که نام بردم، شجاعت و سلحشوری در ذات قومیت کُرد وجود دارد. سازندگان سریال هم  سعی کرده از این ویژگی‌ها به درستی بهره ببرند و این ویژگی‌ها را در تولید فیلم، فیلمنامه و کارگردانی  مورد لحاظ قرار دهند. در نهایت باید عنوان که مردم « نون خ » را سریال خودشان می‌دانند و با آن هم ذات پنداری می‌کنند و به آن تعلق خاطر  پیدا کردند.

تهیه‌کننده سریال « نون خ » گفت: عموم مردم عزیز کُرد در مناطق کردنشین کشور این سریال را تماشا می‌کنند و در دیدار با سازندگان سریال از آن‌ها تشکر می‌کنند. مردم در این مناطق با نظرات‌شان درخصوص این سریال سازندگان سریال را برای تولیدات بهتر همراهی و یاری می‌کنند و این سریال را متعلق خودشان می‌دانند.

« فرجی » با اشاره به استقبال مخاطبان از مجموعه‌های طنز و پخش آن از تلویزیون گفت: مخاطبان ما سریال‌های کمدی را می‌پسندند و سریال « نون خ » هم سریال طنزی بود که به همین دلیل با استقبال مخاطبان همراه شد و باید گفت که مردم از تماشای سریال‌های طنز سیر نمی‌شوند برای همین پخش مجدد این سریال با استقبال مردم همراه بوده است.

هم‌ذات پنداری مخاطبان با سریال «نون خ» / مردم از تماشای سریال‌های طنز سیر نمی‌شوند

تهیه‌کننده سریال « نون خ » خاطرنشان کرد: مردم ما به سریال‌های طنز علاقه دارند زیرا موضوعات روز و مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سریال‌های طنز مطرح می‌شود و در کنار همه این موارد باید گفت که لطف و عنایت خدای مهربان باعث استقبال از این مجموعه طنز تلویزیونی شده است.  

« فرجی » که این روز‌ها در حال تهیه و مراحل تدوین سریال «حکم رشد» است از تولید فصل چهارم  مجموعه طنز نون خ خبر داد و در پایان خاطرنشان کرد: پیش تولید قسمت چهارم این سریال آغاز شده است و این مجموعه طنز برای سال ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما به نمایش در خواهد آمد.  

 فصل سوم سریال «نون‌خ» در ادامه ماجرا‌های بین «نورالدین» شخصیت اصلی سریال و اهالی روستا قرار دارد این مجموعه در ادامه فصل‌های قبلی ماجرا‌هایی بین نوری و اهالی روستا را روایت می‌کند که هر کدام‌شان برای خود داستانی مجزا دارند. «سعید آقاخانی»، «علی صادقی»، «شقایق دهقان»، «سیروس میمنت»، «سیدعلی صالحی»، «پاشا جمالی»، «یدالله شادمانی»، «ندا قاسمی»، «نسرین مرادی»، «هدیه بازوند»، «شیدا یوسفی»، «صهبا شرافتی»، «هدی استواری»، «آتنا مهیاری»، «کاظم نوربخش»، «ماشاالله وروایی»، «سیروس سپهری»، «یوسف کرمی»، «رضا رشیدی»، «سیدحسین موسوی»، «سیروس حسینی‌فر»، «علی اخوان»، «افشین ملکی»، «نارین ایوبی»، «شقایق فتاحی» و «مرتضی رستمی» بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳