چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

پوریا فیاضی، دریافت کننده تیم والیبال پیکان درباره قهرمانی این تیم در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» اظهار داشت: جام باشگاه‌های آسیا از همان ابتدا هم جذابیت خاصی داشت. فکر می‌کنم اوایل سال ۹۸ با تیم شهرداری ورامین در مسبقات جام باشگاه‌ها شرکت کردم آن زمان هم کیفیت مسابقات خیلی خوب بود. پس از آن برای مدتی در این مسابقات حضور نداشتم البته شیوع کرونا نیزمانع از برگزاری مسابقات بود، تا اینکه امسال با تیم پیکان مجددا حضور یافتم. خوشبختانه موفق شدیم قهرمانی مسابقات را هم به دست بیاوریم. از طرفی حضور ستاره‌های جهان نیز هیجان، کیفیت و جذابیت مسابقات را نسبت به ادوار گذشته دو چندان کرده بود. خیلی دوست داشتیم در فینال مقابل تیم پر مهره شهداب قرار بگیریم که نشد و تیم ژاپن به همراه پیکان فینالیست شدند.
فیاضی در واکنش به انتقاد‌هایی که نسبت به جذب ستاره‌های گرانقیمت برای مدت کوتاه شده، گفت: من نمی‌دانم این دوستانی که نسبت به حضور این ستاره‌ها معترض هستند و نقد می‌کنند آیا قرارداد این بازیکن‌ها را دیدند؟ شما تصور کنید روزی رونالدو و مسی را به ایران بیاورند آیا می‌توان روی این بازیکن‌ها قیمت گذاشت؟ قطعا نه. بدون تردید چنین چیزی ممکن نیست. اما خوشبختانه تیم پیکان با مدیریت خوب خود و با کمترین هزینه ستاره‌های والیبال جهان را آورد و نتیجه هم گرفت. این بازیکنان برای لیگ نیامدند که اگر اینطور بود واقعا جای نقد داشت ؛چطور در این شرایط بد اقتصادی این بازیکن‌ها جذب شدند؟. ولی برای یک تورنمنت آقای عطا بخش با یک هزینه معقول دست به چنین کاری زد اتفاقا بی منفعت هم نبود؛ جوانان ما خیلی انگیزه گرفتند از این اتفاق، به نظرم برای همین اتفاق کوچک هرگز نمی‌توان قیمت گذاری کرد چه برسد به اینکه بخواهیم نقد کنیم. این حرف‌ها را درست نمی‌دانم و مخالف ۱۰۰ درصدی آن هستم.

نحوه مذاکرات برای جذب ستاره‌های والیبال جهان موثر بود / امیدوارم مسئولان از تجربیات سعید معروف استفاده کنند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاهی توانای به خدمت گرفتن این ستاره در مسابقات لیگ را دارد یا خیر؟ گفت: هیچ باشگاهی در حال حاضر در ایران توان پرداخت دستمزد این بازیکن‌ها آنهم با این قیمت ارزی که حالا وجود دارد را ندارد. قطعا با ادامه این روند و افزایش روزانه قیمت ارز این اتفاق در آینده هم محقق نخواهد شد.
او ادامه داد: من فکر می‌کنم این بازیکنان جزو بازیکنان گران قیمت دنیا هستند و مطمئنا برای پول در این تورنمنت حضور نداشتند، چون جزو بازیکنانی هستند که بهترین قرارداد‌ها را می‌بندند. حضور در ایران و بازی در این مسابقات برای آن‌ها جالب بود. البته به اعتقاد من نحوه مذاکره هم اهمیت دارد احساس میکنم مذاکراتی که صورت گرفت باعث شد این عزیزان برای حضور در این مسابقات علاقه‌مند شوند. در کل اتفاق خیلی خوبی بود و خودم بشخصه احساس خوبی داشتم.
فیاضی از تجربه همبازی شدن با ستاره‌های جهان بیان کرد: خودم با بدن ۱۰۰ درصد آماده در این تورنمنت حاضر نشدم، ولی از عملکرد خودم راضی هستم. جراحی کوچکی داشتم که باعث شد یک ماه دیرتر به تمرینات برسم، ولی در این مدت کوتاه چیز‌های خوبی یاد گرفتم مانند اینکه چطور یک ورزشکار می‌تواند در شرایط بد هم خودش را خوب مدیریت کند. با اینکه در تورنمنت‌های بین المللی زیادی بازی کردم، اما همبازی شدن مقابل فوق ستاره‌های جهان چیز دیگری است. تجربه خیلی خوبی بود، شاید اگر میخواستم این تجربه را به شکل دیگری به دست بیاورم برایم گران تمام می‌شد، ولی فرصت طلایی بودم که در اختیارم قرار گرفت و خوشبختانه از این فرصت به خوبی هم استفاده کردم.
بازیکن پیکان در خصوص اینکه برای فصل آینده با پیکان قرارداد دارد یا خیر؟ گفت: بله، قراردادم را با تیم پیکان تمدید کردم.
دریافت کننده سابق تیم ملی دربارارزیابی خود از وضعیت این روز‌های تیم ملی والیبال گفت: فکر می‌کنم هر تغییرو تحولی نیاز به زمان دارد و متاسفانه یک مقدار کادر فنی بد شانس بودند که بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد. تیم ملی ایران شایسته قهرمانی است، ولی یک مقدار جوانان ما آسیب دیده هستند، باید یک مقدار به این پوست اندازی زمان داد.اگر افتی در کار بود یک مقدار به جان خرید و فرصت داد. بازیکن‌های جوان ما پتانسیل تیم ملی هستند که می‌توانند سال‌های آتی تیم ملی ایران و آینده اش را بیمه کنند.
فیاضی در پایان با اشاره به خداحافظی رسمی سعید معروف از تیم ملی تصریح کرد: من فکر می‌کنم بانی این قضیه مهم نیست، ولی این اتفاقی که افتاد برای خود سعید هم قشنگ بود که با یک جام قهرمانی جلوی هزاران هوادارعزیز و میلیون‌ها بیننده خداحافظی کند. چیزی که در شان یک قهرمان ملی است و قبلا باید برای خیلی‌ها اتفاق می‌افتاد و نیفتاد. اما به هر شکل این اتفاق زیبا که  حالا شاید فدراسیون هم در آن دخیل بوده ، توسط باشگاه پیکان انجام شد. فکر میکنم خود سعید هم از این اتفاق راضی بود چرا که هر ورزشکاری دوست دارد روز خداحافظی اش هوادارانش کنار او قرار بگیرند. سعید برای مردم و والیبال ایران از جوانی اش گذشت، مدال‌های زیادی برای این کشور به دست آورد. همه ما از سعید معروف سپاسگزاریم امیدوارم که بعد از این مسئولین قدر او را بدانند و اجازه ندهد این سرمایه‌های بعد از خداحافظی فراموش شوند. امثال معروف باید تجربیاتشان را در اختیار جوانان همین کشور بگذارند امیدوارم این اتفاق با درایت مسئولین در آینده نزدیک رخ بدهد.
انتهای پیام//

گفت و گو از : فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار