سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

زهرا فرود :این روزها به دلیل شرایط اجتماعی اقتصادی و ... و به تبع آن اختلالاتی که در روحیه مردم جامعه به وجود آمده، ژانر طنز و کمدی نیازی مبرم در سبد فرهنگی خانوار به حساب می‌آید؛ البته اگر این نوع سینما مبتنی بر بیان دغدغه‌ها باشد و بتواند با گویش طنازانه مسائل را به چالش بکشد می توان از آن به عنوان سینمای واقعی طنز و کمدی یاد کرد و الا نمی توان به هر نوع لوده و لودگی برچسب طنز و کمدی زد بنابراین ضروری و مطلوب است که در چرخه اکران حداقل یک یا دو اثر طنز قرار گیرد. هم اکنون با وجود آثار طنزی چون "سگ بند" و "انفرادی "،فیلم سینمایی" چند میگیری گریه کنی ۲ "به کارگردانی "علی توکلی نیا " نیز در گونه کمدی وطنز به چرخه اکران اضافه شد و آن طور که از کار بر می آید گویا در این سری از "چند میگیری گریه کنی"نسبت به سری اول آن بیشترین بار روایت‌ها بر دوش دیالوگ‌ها و موضوعات طنزگونه خواهد بود. "علی توکلی نیا" کارگردان سری جدید فیلم سینمایی "چند میگیری گریه کنی ۲ "می‌گوید :این فیلم با ادای احترام به هنرمندانی چون "منوچهر نوذری"،"نیکو خردمند"، "محمود بهرامی" ،"ناصر چشم آذر"، "کریم اکبری مبارکه"،" حسین لل" "،محمد حیدری"، "محمد علیمردانی"، "ژانت وسکانیان" و" شکرالله مستانی" تهیه و تولید شد.

اعتقادی به انتقال پیام به واسطه ساخت آثار نمایشی ندارم /

"علی توکل نیا " کارگردان فیلم سینمایی "چندمیگیری گريه کنی۲" به دیباچه گفت :این فیلم در ادامه سری اول آن ساخته شد و در مسیر روایت ماجراهای آن سعی کردیم، موضوعات مرتبط با چندمیگیری گريه کنی ۱که به لحاظ محتوا ومضمون با سری دوم آن مشترک هستندرا با وجود گذشت بیش از یک دهه از اکران سری اول فیلم ،در قصه ،ضمن لحاظ شدن برای مخاطب، توجیه کنیم.

او افزود :داستان سری جدید فیلم سینمایی "چندمیگیری گريه کنی ۲"از سالها بعد از فوت شخصیت شایسته که زنده یاد "منوچهرنوذری" ایفای آن را برعهده داشتند، آغاز می شود بنابراین جایگزینی هم برای آن مرحوم در نظر نگرفتیم. اما به هر حال در برخی از سکانس‌ها با فلش بک به برخی پلان های "چندمیگیری گريه کنی۱" به مخاطب در راستای یادآوری قصه قبل وتفهیم ماجراهای سری جدید این فیلم کمک خواهیم کرد.

اعتقادی به انتقال پیام به واسطه ساخت آثار نمایشی ندارم /

توکل نیا اظهار داشت: دراین فیلم از تجربیات اکثر بازیگران سری اول بهره بردیم و تمام آنها ایفای شخصیت‌های اصلی کار را برعهده دارند؛همچنین برای تاخیر اکران فیلم، پای هیچ مسئله ومشکلی جز اپیدمی کرونا وتعطیلی سینماها در میان نبوده بنابراین برای قرار دادن "چندمیگیری گريه میکنی۲" درچرخه اکران تصميم گرفتیم مدتی روی پرده رفتن آن را به تاخیر بیندازیم که این تاخیر چندبار اتفاق افتاد ودر نتیجه ،به این زمان رسید؛همچنین این فیلم درمسیر دریافت پروانه ساخت و پروانه نمایش ،با هیچگونه چالشی مواجه نشد وبه طور کل این فیلم مسیر تولید خود را کاملا وفادارانه به فیلمنامه سپری کرد.

این کارگردان ادامه داد: این فیلم روایت روان وشیرینی دارد به گونه ای که حتی از سری اول جذاب تر وشیرین تر وبه طور کل کمدی تر است و داستان زندگی بهرام،پسرشایسته (بابازی منوچهرنوذری)را روایت می کندکه پس ازسی سال دوری از کشور،برای گرفتن ارث پدری ازآمریکا به ایران می آید،غافل از اینکه برای بدست آوردن میراث پدرش،طبق وصیت او، می بایست هفت مراسم عزا برای هفت خانواده بی بضاعت بگیرد وخودش هم دراین مراسم حضورتاثیر گذار داشته باشد ، به هر حال امیدوارم " چندمیگیری گريه کنی ۲" مورد استقبال مخاطب قرار گیرد.

اعتقادی به انتقال پیام به واسطه ساخت آثار نمایشی ندارم /

او در ارتباط بااینکه چند میگیری گریه کنی ۲"چه مسائل ومباحثی را به چالش خواهد کشید افزود: از آنجا که اعتقادی به انتقال پیام از طریق آثار نمایشی به مخاطب ندارم، بنابراین در تولید این اثر چندان ذهنیتی نسبت به فرهنگ سازی نمودن و یا به چالش کشیدن موضوع یا موضوعاتی در این زمینه نداشتم چرا که معتقدم ایجاد سرگرمی و نشاندن لبخند بر لبان تماشاگران بهانه خوبی برای ساخت یک اثر نمایشی است ؛یعنی باور دارم به هر حال تماشاگر بر اساس نگاه خود به طور قطع ، از این فیلم برداشتی خواهد شد و به طور کل اگر این فیلم بتواند حتی یک سوال در هر زمینه ای را در ذهن مخاطب ایجاد کند به نظرم به رسالتمان در راستای تولید این فیلم عمل کرده ایم.

توکل نیا بیان کرد: ژانر طنز وکمدی در تمام دنیا از جمله ایران از پرطرف دارترین سبک های نمایشی در بین مردم به شمار می آيند. همچنین از آنجا که این سبک های فیلمسازی به لحاظ بازگشت سرمایه،گیشه وامنیت اقتصادی به نوعی صدر نشین سایر ژانرها هستند بنابراین سازندگان آثار تمایل بیشتری به سمت ساخت فیلم با این سبک وسیاق از خود نشان می دهند.به هرحال امیدوارم از این کار نتیجه خوبی بگیرم و"چندمیگیری گریه کنی ۲" از سوی مخاطب مورد استقبال خوبی قرار گیرد.

اعتقادی به انتقال پیام به واسطه ساخت آثار نمایشی ندارم /

گفتنی است در این فیلم که به تهیه کنندگی "حسن توکل نیا "تولید شده بازیگرانی چون "حمید لولایی"، "ابوالفضل پورعرب" ،"حامد آهنگی"، "اسدالله یکتا" ،"محیا دهقانی"، "مهران رجبی" ،"گیتی معینی" و"اشپیتیم آرفی " به ایفای نقش پرداخته اند.

تعداد بازدید : 0
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲