جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

تلاش برای ردیابی ردپا‌های فضانوردان بدون وجود سیستم جی‌پی‌اس در ماه می‌تواند کمی دشوار باشد. خوشبختانه، مهندسان فضایی به تازگی راهی برای کاهش این محدودیت پیدا کرده و یک کوله پشتی قابل حمل را طراحی کرده اند. براساس گزارش‌ها، هدف این کوله پشتی تولید یک نقشه سه بعدی واقعی از ماه است.

به گزارش دیباچه به نقل از  سایت gizmodo، کوله پشتی ناوبری و نقشه برداری (KNaCK) یک تلاش مشترک بین ناسا و شرکای صنعت خصوصی آن است تا به کاشفان آینده کمک کند، راه خود را در اطراف مناطق کمتر کاوش شده قطب جنوبی ماه پیدا کنند. این کوله پشتی امکان یک سیستم ناوبری بر اساس تقاضا و زمان واقعی را فراهم می‌کند و با استفاده از لیزر پالسی که فاصله اشیاء نزدیک و ویژگی‌های سطح را اندازه می‌گیرد، کار می‌کند. به گفته ناسا، در ماه، این کوله پشتی می‌تواند برای فضانوردان نقشه‌ای سه بعدی و با وضوح بالا از منطقه اطراف خود را ارائه کند.

جلوگیری از گم شدن فضانوردان در ماه با کمک کوله پشتی

براساس گزارش‌ها، این فناوری به عنوان موج پیوسته مدوله‌شده فرکانس لیدار شناخته می‌شود و می‌تواند سرعت و برد میلیون‌ها نقطه اندازه‌گیری در ثانیه، از جمله سرعت و فاصله تا ذرات غبار آشفته را فراهم کند.

مایکل زانتی که پروژه KNaCK را در ناسا رهبری می‌کند، می‌گوید: "اساساً، سنسور یک ابزار نقشه‌برداری هم برای ناوبری و هم برای نقشه‌برداری علمی است که می‌تواند نقشه‌های سه‌بعدی با وضوح فوق‌العاده با دقت در سطح سانتی‌متری ایجاد کند و زمینه علمی غنی را به آن‌ها بدهد." کوله پشتی KNaCK   همچنین به اطمینان از ایمنی فضانوردان و وسایل نقلیه مریخ نورد در محیط‌های محروم از GPS مانند ماه کمک می‌کند تا نقاط دیدنی دور را شناسایی کرده و به آن‌ها  نشان دهد که چه مسافتی را طی کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، ناسا در حال برنامه ریزی برای بازگرداندن انسان به ماه تا  سال ۲۰۲۵  است. اما این بار، فضانوردان در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود خواهند آمد. این منطقه مورد توجه خاص دانشمندان است، زیرا شواهد نشان می‌دهد که یخ آب  در این مطقه  می‌تواند به عنوان یک منبع گرانبها برای اکتشاف ماه باشد.

با این حال، بسیاری از قطب جنوبی ماه در یخ‌ها پوشیده شده ، که این امر می‌تواند تخمین فاصله تا ایستگاه‌های گودال ماه را برای فضانوردان دشوار کند. از آنجایی که زمان صرف شده در سطح ماه ارزشمند است، KNaCK اندازه گیری دقیق میزان اکسیژن مورد نیاز برای سفر‌های خارج از خودرو را آسان‌تر می‌کند.

زانتی گفت:  KNaCK به طور مداوم کاوشگرانی را که از سطح می‌گذرند، قادر می‌سازد تا حرکت و جهت‌گیری خود را به قله‌های دوردست یا پایگاه عملیات خود تعیین کنند. آن‌ها حتی می‌توانند مکان‌های خاصی را علامت‌گذاری کنند که برخی از سنگ‌های معدنی یا سنگ‌های منحصربه‌فرد را در آن‌جا پیدا کرده‌اند، بنابراین دیگران می‌توانند به راحتی برای مطالعه بیشتر برگردند.

براساس گزارش‌ها، این کوله پشتی قرار است در اواخر آوریل آزمایش شود. تیم پشتیبان سیستم ناوبری در تلاش است تا وزن کوله پشتی را کاهش دهد و از وسایل الکترونیکی در برابر تشعشعات شدید خورشیدی و ریزگرانش تجربه شده در ماه محافظت کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲