پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۲۰
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، مهمترین خبرهای حوزه سینما  وتئاتر، در روزهای اخیر را با خبری از فیلم « چرا گریه نمی کنی ؟ » آغازمی کنیم.

فرشته حسینی، پیش به سوی سیمرغی دیگر؟

فیلمبرداری فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» دومین ساخته‌ علیرضا معتمدی به پایان رسید.

معتمدی که پیش‌تر فیلم «رضا» را کارگردانی کرده، ساخت دومین فیلم خود را به تهیه‌کنندگی رضا محقق از نیمه‌ اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز کرده بود. در این فیلم باران کوثری، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، علی مصفا، لیندا کیانی، نهال دشتی و امیرحسین فتحی بازی کرده‌اند.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / لیلا حاتمی سر از فیلم نیکی کریمی درآورد!

معتمدی همانند فیلم «رضا» در اثر جدیدش بازی کرده است.

«چرا گریه نمی‌کنی؟» داستان مردی‌ است که توانایی گریه کردن را از دست داده است.

لیلا حاتمی سر از فیلم نیکی کریمی درآورد!

لیلا حاتمی بازیگر «زمانی در ابدیت» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی شد.

، ‌فیلم سینمایی «زمانی در ابدیت» به کارگردانی مهدی نوروزیان وارد مرحله فیلمبرداری شد.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / لیلا حاتمی سر از فیلم نیکی کریمی درآورد!

‌لیلا حاتمی، بابک حمیدیان، عباس غزالی، نوید پورفرج، ترنم کرمانیان، مرجان اتفاقیان با حضور بیتا فرهی، گروه بازیگران ساخته جدید نوروزیان را تشکیل می‌دهند.

‌دیگر عوامل این فیلم به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی، سعید پاکستانی (مجری طرح)، سعید هاشمی و مرجان افشین‌منش (مدیران تولید)، مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری)، ایمان توکلی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریزی)، غزل رشیدی (منشی صحنه)، حمید نجفی‌راد (تدوین)، علیرضا علویان (صداگذار)، افروز بوجاریا و مرتضی سعیدی (طراح چهره‌پردازی)، نازنین توسلی (طراح لباس)، سیامک کاری‌نژاد (طراح صحنه)، رشید دانشمند (صدابردار)، رضا سخایی (انتخاب بازیگر)، رسول حسینی و هومن پیغمبرزاده (مدیر تدارکات)، آرش آقابیک (جلوه‌های ویژه میدانی)، حسن نجفی (جلوه‌های ویژه بصری)، پیام آزادی (موسیقی متن)، فرنوش آباء (مدیر رسانه‌ای)، حامد مقدسی (فیلم‌بردار پشت صحنه) و علی نیک‌رفتار (عکاس) هستند.

نمایش «ایل سِوَن» پس از دو ماه تمرین ، اوایل تابستان به روی صحنه می رود!

 نمایش «ایل سِوَن» به کارگردانی اشکان درویشی و تهیه‌کنندگی مشترک فریبا کوثری و اشکان درویشی این روزها در مرحله نهایی بازنویسی نمایشنامه است و پس از دو ماه تمرین اوایل تابستان روی صحنه خواهد رفت.
سیروس همتی نمایشنامه این اثر را بر اساس طرحی از اشکان درویشی نوشته است و لاله صبوری به عنوان مشاور پروژه این نمایش را همراهی می‌کند.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / لیلا حاتمی سر از فیلم نیکی کریمی درآورد!
موسسه نقطه عطف سینما تئاتر مجری طرح این نمایش است و بخشی از درآمد این تئاتر با همکاری موسسه خیریه فرشته‌های بهشتی به مدیریت مهشید خسروی صرف هزینه‌های امور خیریه و خانواده‌های تحت پوشش این موسسه خواهد شد.

پس از پنج روز وقفه، نمایش داغ ننگ به روی صحنه می رود!

نمایش «داغ ننگ»، نوشته ایاد اختر با ترجمه مشترک کمال عبدی و شیرین سلیمی و کارگردانی فرهاد شنتیایی، پس از پنج روز وقفه به مناسبت شب‌های قدر از روز دوشنبه مورخ ۵ اردیبهشت به اجراهای خود در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ادامه می‌دهد.

در خلاصه این نمایش، اینگونه آمده است که: امیر کاپور وکیل درجه یک آمریکایی-پاکستانی در کنار همسر نقاش خود، اِمیلی، در حال ترقی در شغل خود هستند، اِمیلی به همراه حسین، مسلمان پاکستانی و پسر خواهر امیر که به تازگی به نیویورک آمده از امیر می‌خواهند که وکالت امام فرید، امام جمعه نیویورک را بر عهده بگیرد… و این آغازی هست برای شروع جریان‌های تازه در نمایش.

پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «کُرال بلو»

فیلمبرداری فیلم کوتاه «کُرال بلو» به نویسندگی و کارگردانی رضا جاویدی به پایان رسید.

فیلم کوتاه «کُرال بلو» نخستین تجربه رضا جاویدی در عرصه کارگردانی سینما است، جاویدی پیش از شیوع پاندمی کرونا کارگردانی نمایش «اسم» را بر عهده داشت.

فیلمبرداری این فیلم کوتاه پس از نزدیک به ۴۰ روز به پایان رسید و هم اکنون مراحل تدوین و اصلاح رنگ «کُرال بلو» آغاز شده است.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / لیلا حاتمی سر از فیلم نیکی کریمی درآورد!

در خلاصه داستان «کُرال بلو» آمده است: «تصور کن چشمات رو باز می‌کنی و خودت روی توی این وضعیت می‌بینی، چیزی هولناک‌تر از این وجود داره؟»

مرجان متقی تنها بازیگر فیلم کوتاه «کُرال بلو» است. همچنین رها حاجی زینل به عنوان مشاور پروژه در این فیلم کوتاه جاویدی را همراهی کرده است.

حضور شخصیت همجنس‌گرا ، پاشنه آشیل فیلم « دکتر استرنج » 

به نقل از ورایتی، فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» در عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر به دلیل حضور شخصیت همجنس‌گرا اکران نخواهد شد.

عربستان اجازه اکران این فیلم را پس از اینکه دیزنی حذف این شخصیت را نپذیرفت نداد.

این فیلم جدید به کارگردانی سم ریمی که دنباله فیلم قبلی «دکتر استرنج» مارول با بازی بندیکت کامبربچ در نقش شخصیت اصلی است، یک قهرمان اضافه بر فیلم قبلی دارد که خوچیتل گومز ۱۵ ساله نقشش را ایفا می‌کند و مانند کتاب‌های کمیک مارول شخصیتی همجنس‌گرا را ارایه می‌کند.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / لیلا حاتمی سر از فیلم نیکی کریمی درآورد!

بندیکت کامبربچ در این فیلم نیز در نقش دکتر استیون استرنج جادوگر اعظم ظاهر شده است. وی جراح مغز و اعصابی است که پس از سانحه رانندگی راهی سفری به کامارتاج برای بهبود خود شد و در این مکان عرفانی تحت تعلیم ریش سفید که جادوگر اعظم بود قرار گرفت و پس از مرگ وی به مقام جادوگر اعظم رسید و به شخصیت دکتر استرنج تبدیل شد.

ادامه «دکتر استرنج» از ۶ ماه می در آمریکا اکران می‌شود و قرار بود در عربستان سعودی و دیگر کشورهای مجاور از ۵ می راهی سینماها شود.

چندی پیش نمایش «ابدی‌ها» از کمپانی مارول به کارگردانی کلوئی ژائو نیز به همین دلیل و پس از اینکه دیزنی از حذف این صحنه از فیلم خودداری کرد، در عربستان و شماری از کشورهای عربی دیگر ممنوع اعلام شده بود.

پیش فروش بلیت در عربستان، کویت و قطر متوقف شده ولی امارات عربی همچنان در حال فروش بلیت است و به نظر می‌رسد فیلم اجازه نمایش در آنجا را داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار