شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۱۸
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، « لوریس چکناواریان » می گوید من واقعا دلیل این حواشی را نمی دانم و اصلا مایل هم نیستم درباره آن صحبت کنم. زمانیکه از هنرمندی برای مراسم خاصی دعوت می شود، آن هنرمند باید دعوت را قبول کند،زیرا هنرمندان هم صدای خودشان و هم صدای مردم هستند.
« لوریس چکناواریان » آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: هم اکنون در حال ساخت یک اثر موسیقایی ارکسترال هستم که این اثر در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی منتشر می شود. همچنین در نظر دارم اگر شرایط فراهم شود با ارکستر این اثر را برای مخاطبان اجرا کنم و به صحنه روم.

زمان یکه از هنرمندی برای مراسم خاصی دعوت می‌شود، آن هنرمند باید دعوت را قبول کند/ هنرمندان هم صدای خودشان و هم صدای مردم هستند
این آهنگساز در ادامه بیان کرد: من برای ساخت اثر موسیقایی ماهها فکر می کنم و بعد شروع به ساخت آن می کنم. همچنین در بیشتر مواقع زمانیکه ساخت یک اثر را شروع می کنم ترجیح می دهم تمام تمرکزم روی همان اثر باشد و فقط روی آن کار کنم. به نظر من اثر موسیقایی باید از همه جهات خوب باشد و به دل مخاطب بشیند. همچنین اثری که ارائه می شود باید مفهومی باشد تا مخاطب آن را درک کند.این رهبر ارکستر تاکید کرد: خوشبختانه موسیقی در حال بازسازی است و گروههای بسیاری در این چند ماه به صحنه رفته اند. البته باید توازن برقرار شود تا از همه ژانرها به صحنه روند نه اینکه فقط ژانر خاصی به اجرای برنامه بپردازند و هنرمندان موسیقی های دیگر نتوانندبه صحنه روند.

زمانیکه از هنرمندی برای مراسم خاصی دعوت می‌شود، آن هنرمند باید دعوت را قبول کند/ هنرمندان هم صدای خودشان و هم صدای مردم هستند
این هنرمند با اشاره به برخی حواشی پیرامون حضورش در افطاری رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: من واقعا دلیل این حواشی را نمی دانم و اصلا مایل هم نیستم درباره آن صحبت کنم. زمانیکه از هنرمندی برای مراسمی خاصی دعوت می شود آن هنرمند باید دعوت را قبول کند زیرا هنرمندان هم صدای خودشان و هم صدای مردم هستند.
وی در ادامه افزود: موسیقی نیاز به این دارد تا اهالی موسیقی متمرکزتر و هدفمند تر درباره آن برنامه ریزی کنند زیرا این هنر مدتی تعطیل شده بود و الان زمان آن رسیده است که هنرمندان در کنار هم دوباره به این هنر رونق ببخشند. موسیقی هم مانند همه هنرها نیاز به همفکری دارد در نتیجه مسئولین و هنرمندان از شاخه های مختلف این هنر باید در کنار هم جمع شوند و درباره آن صحبت کنند.

زمانیکه از هنرمندی برای مراسم خاصی دعوت می‌شود، آن هنرمند باید دعوت را قبول کند/ هنرمندان هم صدای خودشان و هم صدای مردم هستند
این هنرمند در ادامه عنوان کرد: موضوع دیگر این است که هنرمندان جوان باید برای ساخت آثارشان فکر کنند و برنامه ریزی کنند. فقط ساخت یک اثر مهم نیست بلکه اثری باید منتشر و ساخته شود که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و بتواند روح شنونده را به آرامش برساند.
وی در پایان گفت: به نظر من وضعیت موسیقی نسبت به چند ماه قبل خیلی بهتر شده است و هنرمندان می توانند راحت تر فعالیت کنند. امیدوارم شرایط ارکسترها هم بهبود یابد تا ارکسترها هم بتوانند به صحنه روند و آثار ماندگار برای مخاطبان اجرا کنند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار