چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
هادی عامل ، گزارشگر ورزشی تلویزیون در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد:

«دیباچه» برای بررسی وضعیت مدیریت کشتی و بازی‌های آینده تیم ملی با «هادی عامل» گزارشگر ورزشی تلویزیون،  گفتگو کرده که در ادامه ماحصل این گفتگو را می‌خوانید:

هادی عامل در این زمینه گفت: ورزش کشور از نظر اقتصادی به وضعیت کلی اقتصاد کشور ارتباط دارد. این وضعیت درباره ورزش کشتی نیز وجود دارد و در شرایطی که کشور با تحریم‌های بین المللی مواجه است مدیریت کشتی با منابع مالی محدودی که وجود دارد کار دشواری است. تحریم‌ها روی همه جوانب زندگی مردم تأثیرگذاشته که ورزش نیز یکی از این جنبه هاست. هزینه مدیریت کشتی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است. ما برای شرکت در بازی‌های آسیایی در رده‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان باید در دو رشته آزاد و فرنگی تیم اعزام کنیم که در مجموع هشت تیم می‌شود. این وضعیت درباره مسابقات جهانی نیز وجود دارد. این در حالی است که برای حضور در مسابقات جهانی به خصوص در رده نوجوانان و امید ما باید تیم‌ها را به بازی های تدارکاتی بفرستیم تا کشتی گیران با فضای مسابقات بین المللی آشنا شوند. در این زمینه فدراسیون کشتی نیازمند هزینه‌هایی است که امور جاری خود را انجام بدهد. در شرایط تحریم، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز حق دارند و  در شرایط مالی مناسبی قرار ندارند. به همین دلیل نمی‌توانند هزینه‌های جاری فدارسیون کشتی را به خوبی تأمین کنند. در شرایط کنونی مهم‌ترین بحرانی که کشتی کشور با آن مواجه است بحران اقتصادی است.

کشتی کشور تحت تأثیر بحران‌های اقتصادی است / دفاع تمام قد از عملکرد «علیرضا دبیر»

 این گزارشگر کشتی ادامه داد:من با همه روسای فدارسیونی که تاکنون سُکان مدیریت کشتی را به دست گرفته اند دوست بوده ام و همواره بر این باور هستم که از هر کسی که روی کار می‌آید باید حمایت شود. به همین دلیل باید نقاط مثبت و منفی مدیریت کشتی را به صورت همزمان در نظر گرفت و تنها نقاط منفی را بزرگ نکرد. یکی از اقدامات ماندگاری که آقای علیرضا دبیر در دوران ریاست خود بر فدراسیون کشتی انجام داد احداث دو خانه کشتی در حد استاندارد‌های جهانی است، به شکلی که اگر یک مهمان خارجی از آن بازدید کند باعث افتخار ایران و کشتی ایران است. من از سالن‌های کشتی زیادی بازدید کرده ام، اما معتقدم این دو خانه کشتی در جهان بی نظیر و یا کم نظیر است. این اتفاق نیز در زمانی رخ داده که کشور در وضعیت تحریم قرار داشته و با چالش‌های اقتصادی مواجه بوده است.

وی تصریح کرد:همه روسای فدارسیون‌هایی که تاکنون روی کار آمده اند برای کشتی تلاش کرده اند و هر کدام نیز دستاورد‌هایی به دست آورده اند. آقای دبیر نیز تلاش خود را در شرایط سخت اقتصادی کرده و عملکرد موفقی از خود برجای گذاشته است. من از سال ۱۹۹۲ که آقای دبیر در نوجوانان کشتی می‌گرفت از ایشان شناخت دارم و همه کشتی‌های او را در بازی‌های جهانی و المپیک گزارش کرده ام. من همواره در کنار  کشتی گیران تیم ملی بوده ام. بنده آقای دبیر را فردی باهوش، باغیرت و زحمتکش می‌دانم و معتقدم از تمام توان خود برای اعتلای کشتی کشور استفاده خواهد کرد. هر مدیری دارای عملکرد مثبت و منفی است و نمی‌توان عنوان کرد عملکرد یک مدیر بدون نقص بوده است. به هر حال این جزئی از طبیعت مدیریت است. در شرایط کنونی انتظار مردم از کشتی بالا است و مردم دوست دارند کشتی همچنان در عرصه‌های جهانی و آسیایی به موفقیت دست پیدا کند. در آینده ما مسابقات آسیایی و بازی‌هایی آسیایی و جهان را در پیش داریم و ما امیدواریم تیم ملی کشتی در این بازی‌ها به موفقیت دست پیدا کند.

گفتگو از: احسان انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳